Autor Tema: Pròxima estació a Almansa  (Llegit 19234 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Pròxima estació a Almansa
« el: 14 de Oct de 08, 13:14:29 pm »
Estic pensant en agregar una estació a Meteoclimatic d'Almansa.

Resumint, tinc ganes de montar una estació però no tinc espai (no tinc terraça al meu edifici) i fins ara es imposible.

Un germà vol comprarse un pis en un par de mesos i allà si te terraça comunitaria per lo que els problemes desapareixeríen .

Es a mig termini , però ja puc anant mirant coses com l'estació i aixó .

En principi ja he comprat dos dominis (www.meteoalmansa.es , www.almansameteo.com )

Ara agradiría que me recomanareu alguna estació que tinga les dades lo mes fiables posibles, etc . Si funciona per sí mateixa (amb plaques solars o lo que siga) millor que millor.

Com a presupost , no voldría gastarme molt més de 1000 euros. Tindría que posar l'ADSL ja que el meu router està a mes de 200 m d'allà i no crec que arribe .

Que fora facil de conectar a l'ordinador, després j'aniría posant mes cosetes com a una webcam, etc.
« Darrera modificació: 14 de Oct de 08, 16:57:37 pm per Timonet gelat »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: La cuina de meteoclimatic...
« Respondre #1 el: 14 de Oct de 08, 16:19:51 pm »
Almansa, no t'ho penses.. la Davis + Weatherlink en casa per uns 650€ com a molt des de EEUU!!

Enhorabona per la iniciativa !!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Pròxima estació a Almansa
« Respondre #2 el: 14 de Oct de 08, 16:54:25 pm »
Gracies Timonet, els de meteoalmansa.com no varen fer cas a un e-mail informant-les per a que ficaren l'estació a Meteoclimatic i era una llastima que la nostra ciutat no tinguera representació a la web .  :-\

En quan tinga el pis el meu germà d'açi uns par de mesos mans a l'obra . Espere que el veins no posen cap impediment (al ser terraça comunitaria....).

Quan la tinga montada, tindrè que cridar als del cable a que posen la banda ancha .... i supose que també farà falta un ordinador encés sempre que li vaja baixant les dades ...

¿S'escalfen molt els ordinadors de estar sempre encesos ? ¿Hi ha alguna forma de conectar l'estació directe al servidor i que vaja volcant les dades directament?

Ja dic que encara tardarà uns mesos en estar preparada . Mentres tant , anirè fent la web poc a poc (i de temps em falten hores  :-\ )

« Darrera modificació: 14 de Oct de 08, 17:00:55 pm per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #3 el: 14 de Oct de 08, 22:23:03 pm »

¿S'escalfen molt els ordinadors de estar sempre encesos ? ¿Hi ha alguna forma de conectar l'estació directe al servidor i que vaja volcant les dades directament?


Jo tinc l'ordinador enxufat les 24 hores del dia durant dos anys i no m'ha donat cap problema. És cert que es un ordinador nou. La Oregon la vaig connectar a un Pentium II a 350 i al tercer dia enxufat sense parar, em va petar de dalt a baix  llamp* que va ser quan em vaig fer amb aquest. Per evitar escalfaments, et recomanaria, que sovint, li netejares la font d'alimentació i el ventilador amb un aspirador, principalment en estiu.

De totes formes amb la Davis no cal que tingues l'ordinador encés les 24 hores, a no ser que vulgues pujar dades continuament a Meteoclimatic (que està molt bé, com no)

Em vaig comprar la Oregon ara fa dos anys, però com no sabia fins on anava a arribar amb la meteo, em donava cosa gastar-me tanta pasta amb un aparell com la Davis. Dos anys després, tinc la sensació de voler donar algun pas endavant amb una Davis, però sempre hi han "forats per a tapar".

Per tant, un profesional de la meteo (com ho eres tu) que no apareix de la nit al matí, et recomane que quan et compres una estació, que siga la Davis (sense desmerèixer altres, clar) i si vols................... una RAINWISE.  :-si  ;D



« Darrera modificació: 14 de Oct de 08, 22:49:40 pm per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #4 el: 14 de Oct de 08, 22:26:12 pm »
Pense exactament igual que Timonet, no t´ho penses i la Davis Vantage es la teva. ;)

Si tens problemes de transmisió de senyal per la llunyania de l´estació al teu ordinador, en qüestió d´una setmana o dues, podré asesorar-te al respecte. ;)

Salutacions.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #5 el: 14 de Oct de 08, 23:32:22 pm »
Gracies per les respostes, la veritat es que no crec que haja problemes de recepció ja que es un 3º i només hi ha un atico i després la terraça .

El problema mes be es de l'estació al router que està a mes de 200 m i tinc que posar una nova conexió d'intenet .

A dir veritat, el que mes me preocupen son els veins ja que al meu edifici un radioaficionat possà l'antena i feia interferencies a la tv i va tenir que llevarla .

No crec que el transmisor fassa interferencies en les antenes de tv, però amb la TDT en la que un simple secador de pel et fa interferencies no me fie .

Bueno , sembla que la DAVIS va a ser una bona opció. La Rainwise és la que tenen a TVAlmansa i lo unic que li note es que a vegades al eixir el sol la temperatura puja prou rapid (no sé si es normal) i la pluja tal volta un pel menys de precipitació que l'altra estació agroclimàtica.

Les DAVIS supose que tal vegada haja que ajustar el pluviometre i tal, ja quan la tinga serà questió de anar mesurant i vore els valors son semblants al de la resta de estacions de la ciutat .


Salutacions
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #6 el: 18 de Oct de 08, 14:15:01 pm »
He estat mirant i aquesta crec que l'estació que més m'agrada :

Estación Vantage Pro2™ Inalámbrica con Protector Solar Autoaspirado 24 Horas
http://www.darrera.com/weather_product.6153.html

EL que m'agrada es la placa solar que te , a banda del protector solar autoaspirat 24 hores . Supose que així les pujades sobtades de la temperatura d'algunes estacions quan comença a pegarli el sol estarà corregida .

Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #7 el: 18 de Oct de 08, 14:17:06 pm »
He estat mirant i aquesta crec que l'estació que més m'agrada :

Estación Vantage Pro2™ Inalámbrica con Protector Solar Autoaspirado 24 Horas
http://www.darrera.com/weather_product.6153.html

EL que m'agrada es la placa solar que te , a banda del protector solar autoaspirat 24 hores . Supose que així les pujades sobtades de la temperatura d'algunes estacions quan comença a pegarli el sol estarà corregida .



Sí, és probable que tingues unes dades millors així. De totes formes, si l'estació la tens a un lloc ventilat, la aspiració forçada et servirà de poc... per altra banda, la placa solar és més gran degut a que la aspiració consumeix molta més energia.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #8 el: 18 de Oct de 08, 16:07:47 pm »
He estat mirant i aquesta crec que l'estació que més m'agrada :

Estación Vantage Pro2™ Inalámbrica con Protector Solar Autoaspirado 24 Horas
http://www.darrera.com/weather_product.6153.html

EL que m'agrada es la placa solar que te , a banda del protector solar autoaspirat 24 hores . Supose que així les pujades sobtades de la temperatura d'algunes estacions quan comença a pegarli el sol estarà corregida .



Sí, és probable que tingues unes dades millors així. De totes formes, si l'estació la tens a un lloc ventilat, la aspiració forçada et servirà de poc... per altra banda, la placa solar és més gran degut a que la aspiració consumeix molta més energia.

Totalment d'acord, no cal que tingues el protector autoaspirat. Amb una ventilació normal com la que solem tindre a les nostres estacions eixes pujades sobtades pràcticament no es noten...

Per cert, Manu m'ha comentat que ha canviat de lloc la seua Davis a Beneixama, a uns 100 m de sa casa i sense cap problema de recepció  :D  A veure si s'assoma per ací i dóna més detalls del que ha fet...  ;)

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #9 el: 19 de Oct de 08, 00:29:03 am »
Gràcies, de moment no sé molt be com està l'ubicació futura , però millor prevenir que curar .

Aixina que el mes segur es que l'estació tinga el Protector Solar Autoaspirado .

Saludos  :)
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #10 el: 20 de Oct de 08, 16:27:54 pm »
Ale , pues ja està demanada l'estació als Estats Units per Internet , es aquesta  :D :


 http://www.davisnet.com/weather/products/weather_product.asp?pnum=06163

No sé el que em tardarà l'estació en arribar , supose que vindrà en la tensió dels EEUU (120/60Hz) i amb el WeatherLink en anglés .

¿Com ho faig per a transformar la tensió de 240v  a  120v? ¿Son facils d'aconseguir estos transformadors?
« Darrera modificació: 20 de Oct de 08, 17:37:28 pm per Timonet gelat »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #11 el: 20 de Oct de 08, 21:05:53 pm »
Enhorabona Almansa!!! Veig que has triat l'alta gama  ;D

Que puges gaudir-la molt anys  ;)

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #12 el: 20 de Oct de 08, 22:23:33 pm »
Que t'arribe molt prompte, tot i que en estos casos els dies es fan eterns.

A disfrutar-la i a mesurar moltísima aigua, molta neu a l'hivern, i a vore si ens deleites amb bones mínimes.  ;D

Enhorabona.

 :)
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #13 el: 20 de Oct de 08, 22:36:23 pm »
Gràcies , la veritat es que estic darrere d'una molt de temps , però el problema d'espai  m'impossibilitava posarla en cap puesto.

Ara, si tot va be, en un par de mesos tindré ja un bon lloc per a posarla , tindrè que solucionar els posibles problemes amb la conexió al router (a uns 200 m, tal vegada tinga que posar una nova conexió d'internet a la zona d'instalació)

Mentres tant, fer probes, construir el web www.meteoalmansa.es , tindre tot preparat per a emitir a partir del pròxim any .

A la ciutat ja tenim una bona estació (la de www.meteoalmansa.com de TValmansa, la rainwise) però la seua pàgina està un tant oblidada i ni posen la precipitació , ni la webcam movil que tenen, ni la fiquen a Meteoclimatic, per lo que la meua pàgina espere complemente les estacions que existeixen a la ciutat i done un servici pùblic .

Per cert, esta vesprada he preguntat en una tenda especialitzada pel transformador i diuen que es facil d'aconseguir però que necesiten saber la potencia del aparell, però que el preu es barat (uns 12 euros).  
« Darrera modificació: 20 de Oct de 08, 22:38:14 pm per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Pròxima estació a Almansa
« Respondre #14 el: 27 de Oct de 08, 17:18:48 pm »
Bueno, mentres espere l' estació he estat trastejant algo la pàgina www.meteoalmansa.es i ficant un flash amb el logo (ja ho podeu vore  ;) ) a la capçalera .

Problemes: al ficar fotos originals em pesa més de 3 megas i damunt al no guardar proporció se m' ha fet xicotet.

Me toca repetir la capçalera, de moment son solo probes . El meu besó  (li he ficat una foto  ;D ) m'está ayudant algo amb el Jomla . Yo preferisc disenyarla amb el Dreamweaver i html , però em diu que en Jomla és tot molt més facil . 

A vore si poc a poc va agafant forma ..... als caps de setmana (quan me deixen els concursos) l'aniré ficant ma a la web .  ;)

« Darrera modificació: 27 de Oct de 08, 17:37:55 pm per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa