Autor Tema: Foc per la zona del repetidor  (Llegit 54680 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #345 el: 09 de Set de 10, 15:29:39 pm »
De fet han dit que estan estabilitzats, però no apagats del tot.

Esperem que estiguen uns dies més vigilant la zona per a no tindre algún esglai.
Ontinyent, València.

Desconnectat Lipzum

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 33
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #346 el: 09 de Set de 10, 15:46:18 pm »
a antena 3 i la 1 han dit que el foc d ontinyent continua actiu.algu te informacio sobre esta noticia?

Desconnectat xamapla

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 1
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #347 el: 09 de Set de 10, 19:17:38 pm »
Bona vesprada,
M'agradaria fer un recull de videos com els que heu penjat a la pagina d'abans, dels incendis, el que passa que en RRTV son tan guays que no es pot descarregar directament, ja que son videos .flv i no es pot accedir facilment amd els gestors de descarregues mes utilitzats. Algun alma caritativa pot il·lustrar-me un poc i dir-me la forma de fer-ho???
Gracies, i enhorabona per la web i pel treball que heu d'informació que heu fet al facebook (Tambe jo he participat)

Desconnectat Lipzum

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 33
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #348 el: 09 de Set de 10, 19:49:00 pm »
A canal 9 segueixen reiterant en que l'incendi de la vall d'albaida no esta controlat...

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #349 el: 09 de Set de 10, 20:55:02 pm »
No se si ja han eixit per ací estos:

<a href="http://www.youtube.com/v/rEDK4SXoxL4&amp;color1=0xff8800&amp;color2=0x0&amp;hl=en_US&amp;feature=player_embedded&amp;fs=1" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/rEDK4SXoxL4&amp;color1=0xff8800&amp;color2=0x0&amp;hl=en_US&amp;feature=player_embedded&amp;fs=1</a>

<a href="http://www.youtube.com/v/BTiQiAdGrmY&amp;color1=0xff8800&amp;color2=0x0&amp;hl=en_US&amp;feature=player_embedded&amp;fs=1" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/BTiQiAdGrmY&amp;color1=0xff8800&amp;color2=0x0&amp;hl=en_US&amp;feature=player_embedded&amp;fs=1</a>

<a href="http://www.youtube.com/v/EywEELDPeZk&amp;color1=0xff8800&amp;color2=0x0&amp;hl=en_US&amp;feature=player_embedded&amp;fs=1" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/EywEELDPeZk&amp;color1=0xff8800&amp;color2=0x0&amp;hl=en_US&amp;feature=player_embedded&amp;fs=1</a>

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #350 el: 09 de Set de 10, 22:39:58 pm »


    Hola.

  El foc ja esta totalment controlat, ja fa hores que no hi han flames, les xicotetes columnes de fum que es veien de tant en tant, eren mes be de soques que s´encenien pel vent, però el foc esta totalment controlat des d´ahir per la vesprada.

  Este mati he pujat a Bocairent i en panorama és dantesc, però per sort per a la gent d´Ontinyent sobretot, el paratge del  Pou Clar s´ha salvat de la carretera cap avall.

  Del que comentaveu ahir dels mitjos d´extinció, si que es cert que, a diferència de l´any 94 hi havien molts més, eixe any la veritat es que ho van deixar cremar tot, però també em de tindre en conter que en aquella ocasió l´onada d´incendis a tot el País Valencià era tristment impresionant, enguany lamentablement només hi havia foc aci a la Valldigna.

  Encara que les serres s´apaguen en hivern, caldria dedicar mes diners en preservar, fer tallafocs etc.. i no tant en mitjans per apagar el foc, estos amb condicions extremes de forta calor,k vent, etc, solen ser prou poc eficients.


 I ara el negoci de les repoblacions inutils , normalment  tirar els diners, perque la immensa majoria del que planten es seca, si no esta sec ja al moment de plantar-ho.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat tort

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 189
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #351 el: 10 de Set de 10, 00:14:42 am »
Molt ben dit Carboner, i ara el que han de fer els nostres governants amb CARACTER D'EXTREMA URGÈNCIA és construïr barreres antierosió perque s'apropen les fortes plutges de la tardor i podrien ser més roïnes per a les nostres serres que no pas l'incendi. És extremadament urgent que actuen ja, falten pocs dies per a l'arribada de les plutges i si no fan res, no hi haurà volta enrere.
Bocairent, València.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #352 el: 10 de Set de 10, 00:21:54 am »
Molt interessants les dos vostres aportacions... tort, per la manera en la que t'expresses en el que dius, pareix que siga més que necessari.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #353 el: 10 de Set de 10, 00:46:42 am »
El que no entenc jo és perquè en tota la serra no hi havia tallafocs, o almenys jo no n'he vist.

Esta vesprada he passat pel port de Bocairent i fa llàstima, en una part gran del port van poder parar el foc i que no passara a l'altre costat, però per desgràcia en alguns punts es veu com va passar. Alguns pinars xicotets que encara quedàven al port no s'han cremat del tot, sobretot a lo part de baix, i mirant cap al Barranc dels Tarongers fa pena, no vull ni pensar com estarà eixa zona.  :'(

Després, he vist a la Serra de l'Ombria que el foc del Barranc Aspre cap amunt no ha passat (per darrere de Morera, per la Venta Vella), i afortunadament s'ha salvat tota la zona del Puntal Ample, Copet de l'Ensalada, Llomes del Geperut, Fuset, etc...

M'han comentat que un grup d'uns 40 caçadors va pujar a l'Alt de Ponce i va salvar la Casa de Ponce i les carrasques que hi havia als voltants.
I també, gràcies a la gent de les casetes, l'incendi no ha baixat més avall.

A la revolta de dalt del Pou Clar anant cap a Fontanars el foc s'ha quedat tocant una caseta, arribant fins a la mateixa revolta i cremant un pi que havia sobreviscut al de 1994 (on també van frenar l'incendi al mateix lloc).

Ara esperem que el terreny s'erosione el mínim possible, perquè sino es quedarà com el Cabeço Gordo de la Solana, que em pareix que s'ha cremat unes 3 vegades.
Ontinyent, València.

Desconnectat Lipzum

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 33
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #354 el: 10 de Set de 10, 01:43:07 am »
Molt ben dit Carboner, i ara el que han de fer els nostres governants amb CARACTER D'EXTREMA URGÈNCIA és construïr barreres antierosió perque s'apropen les fortes plutges de la tardor i podrien ser més roïnes per a les nostres serres que no pas l'incendi. És extremadament urgent que actuen ja, falten pocs dies per a l'arribada de les plutges i si no fan res, no hi haurà volta enrere.
En que consistirien aquestes barreres anti-erosió??

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #355 el: 10 de Set de 10, 01:46:41 am »
Acabe de fer Bingo, i al menys ja tenen pensat fer-les:

"La Generalitat anuncia un plan de choque con medidas urgentes para recuperar las zonas incendiadas" AM

En concreto las principales medidas consistirán en la poda y el tratamiento de los árboles que puedan recuperarse; el corte de los árboles secos y su utilización para la construcción de barreras antierosión, lo que evitará que las lluvias torrenciales características del otoño de la cuenca mediterránea puedan arrastrar las semillas que queden en la zona; la trituración del ramaje para transformarlo en materia orgánica que permitirá enriquecer los suelos; y el tratamiento de sanidad forestal para evitar la proliferación de plagas.

http://www.aramultimedia.com/default.asp?id=10148
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat alcoià

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 713
  • Av. País Valencià - Alcoi (Alacant)
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #356 el: 10 de Set de 10, 02:04:48 am »
El meu mestre d'incendis ha eixit en canal nuev, o ou en blavencià:

http://www.rtvv.es/video/video_informa.asp?id=09092010_249estudi.flv

Però es queixa perquè han tallat el que no els interessava:

"Hoy me han sacado en Canal 9, pero han dejado lo que interesa que salga y han cortado donde decía que "cuidado" que se debería evaluar la zona antes de hacer nada y que es posible que una actuación -reforestación- podría hacer más daño que el propio incendio.

Meter maquinaria ahora para sacar madera y plantar será devastador para el suelo, e inneces...ario en muchas zonas donde la vegetación se podrá recuperar por si sola..."
]

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #357 el: 10 de Set de 10, 02:34:35 am »
Ja tenim la foto que ningú volia... En roig s'aprecia la superfície cremada pels incendis dels últims 4 díes a la Vall d'Albaida i el de Simat - Barxeta. En total estem parlant de més de 7.000 (4.500 + 2.500) hectàrees reduïdes a cendra. Font: MODIS http://rapidfire.sci.gsfc.nasa.gov/

Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat tort

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 189
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #358 el: 10 de Set de 10, 10:22:17 am »
Doncs les barreres antierosió (que si bé és cert que Francisco Campos ha dit que posaràn en marxa, ja veureu com tarden mesos i ho fan quan siguen ja innecesàries i li tiraràn la culpa al govern central, como no), consisteixen en col.locar murs de consistència natural arreu de les muntanyes per evitar que les plutges s'emporten tota la terra i deixen la pedra al descobert. Les barreres s'han de fer amb elements naturals tal com troncs cremats, pedres... i s'ha de fer un estudi d'on cal posar-les i on no. D'aci ve la inteligència dels nostes avanpassats, que gràcies als seus abancalaments pel cultiu en moltes serres, han evitat aquesta erosió. En cas contrari, si no s'actua, com en el 1994, la situació és irreversible i, sobre la pedra viva i amb temperatures com les nostres, podríen passar centenars d'anys per tornar a veure de nou terra i alguna planta, o siga, ja mai més. I senyors, no sé per qué, però això serà el que passarà.
Bocairent, València.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Foc per la zona del repetidor
« Respondre #359 el: 10 de Set de 10, 11:08:42 am »
El que no entenc jo és perquè en tota la serra no hi havia tallafocs, o almenys jo no n'he vist.


El problema amb els tallafocs és que on es poden fer fàcilment, no solen valdre per a res, y on farien paper és dificil fer-los.

Precisament per això vaig dir al seu moment que és molt important la reacció de la gent als primers moments d'un incendi, per poder desbrossar ràpidament una crestallera, obrir un tallafocs on mes convenient siga en el moment,fer-se forts allí i que no passe de cap manera el foc. Això, amb molta gent armada d'aixades, pales, destrals i motoserres, es fa molt mes ràpid del que puga pareixer. Tots els incendis que han hagut a la serra de Castalla s'han controlat d'eixa manera. Si ens haguerem esperat a l'actuació dels profesionals, temps ha que haguera volat tot per ací, perque els pitjors incendos sempre s'han declarat al fer-se de nit. La veritat és que lamentablement tinc experiència en el tema

Respecte al tema del sujectament de la terra, lo que no entenc és com no te la generalitat un a espècie de banc de llavor de herbes de creiximent ràpid, de manera que després d'un incendi agafe una avioneta o un helicopter i repartisca per lo cremat.
Inclús hi han tècniques que consistixen en barrejar la llavor amb fanc per mitjans mecànics, de manera que cada llavoreta queda rodejada d'una capa de fanc semisòlid que pot ser repartida amb un gran porcentatge de èxit. No entenc com en europa es gasta esta tècnica per sujectar la terra moguda al fer autovies, per eixemple, i ací no se'ns ocurrix.