Autor Tema: Sismes a les comarques valencianes  (Llegit 67346 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Sismes a les comarques valencianes
« el: 16 de Jun de 07, 23:24:05 pm »
Fa quasi 4 anys que van ser notícia per última vegada moviments sísmics d'una certa importància en les nostres comarques, encara que això no vol dir que no es produïsquen de manera habituals xicotets tremolors que habitualment passen desapercebuts per a la població.
En aquella ocasió va ser la falla del Golf de València la que va protagonitzar aquell episodi que va durar un mes aproximadament. Esta falla va estar dècades en aparent inactivitat i els experts descartava que poguera suposar un risc per a la població, tenint en compte que el centre i nord del Golf de València esta situat en una zona de baixa sismicitat. Però a mitjans de mes de Setembre de l'any 2003 va donar un bon ensurt registrant-se tres terratrèmols acompanyades de desenes de rèpliques durant setmanes que van assolir una intensitat de 4.2, 4.2 i 4.6º en l'escala de Ritcher, els dos últims un diumenge a mig matí, amb un interval de 30 minuts cadascú i que es va deixar notar amb una certa intensitat en la capital valenciana produint alguns desallotjaments al centre històric i la caiguda d'elements d'alguns edificis. Al veure's vist afectat una zona molt densament poblada es va arribar a reunir amb caràcter extraordinari l'Ajuntament i Generalitat per a valorar la situació i riscos de la falla del Golf.

En els últims deu dies la falla situada al Golf de València, a uns 35 km de la capital ha tornat a donar mostres d'activitat amb un parell de tremolors d'escassa magnitud que no van ser notats per la població però que pot fer pensar que necessita alliberar novament l'energia acumulada en estos quasi 4 anys.

Aniré posant els terratrémols que es vagen registrant en les nostres terres. Encara que alguns puguen ser notats per les persones no deixen de ser "anècdotes geològiques" si els comparem amb altres zones de la terra.

Episodis registrats en els últims dies:

07/06/2007 a les 22:38:55 hores
Situació: Latitud 39.38, longitud 0.15 al Golf de València
Profunditat: 15 km
Intensitat: 1.6º


08/06/2007 a les 03:05:06  hores
Situació: Latitud 39.42,  longitud 0.09 al Golf de València
Profunditat: 4 km
Intensitat: 1.1º


15/06/2007 a les 09:19:08 hores
Situació: Latitud 38.87, longitud -0.63 a l'Oest d'Aielo de Malferit, cadena muntanyosa entre La Costera i La Vall d'Albaida
Intensitat 2.4º 
« Darrera modificació: 16 de Jun de 07, 23:26:08 pm per MeteoValència »

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #1 el: 16 de Jun de 07, 23:53:37 pm »
15/06/2007 a les 09:19:08 hores
Situació: Latitud 38.87, longitud -0.63 a l'Oest d'Aielo de Malferit, cadena muntanyosa entre La Costera i La Vall d'Albaida
Intensitat 2.4º 

Quin tema més interessant, MeteoValència... comentaré que aquest sisme que t'he citat... no l'hem notat per açí... de tota manera, encara recorde el de 2-3 anys... estava a Alcoi... a un 3er pis... i es va notar com es menejava tot... i la sensació era de mareig meu...

A casa meva d'Ontinyent, el meu germà que hi estava dins es va asustar i prou, per que açí es va sentir la tremolor per una banda i per l'altra, el soroll de les plaques tectòniques (o com s'anomene) en viu. Quin esglai..
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #2 el: 17 de Jun de 07, 09:02:07 am »
Molt interessant el tema...

Quan era xicotet vaig "desenvolupar" una habilitat especial per sentir els tremolors, sobre tot nocturns, degut a la impressió que em van deixar tres tremolors en una nit, un d'ells de grau 5...

Vaig arribar a sentir de matinada alguns sismes que deprés, en sentir les noticies, s'havien produït a Grècia o Algèria...  :o

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #3 el: 17 de Jun de 07, 12:14:07 pm »
Vaig arribar a sentir de matinada alguns sismes que deprés, en sentir les noticies, s'havien produït a Grècia o Algèria...  :o

Que fort!!

16/06/2007 a les 23:49:13 hores en Bocairent.
Situació: Latitud 38.80, longitud -0.64 al nord-oest de Bocairent i sud-oest d'Ontinyent.
Profunditat: Sense determinar.
Intensitat: 1.2º

16/06/2007  a les 23:53:10 hores en Bocairent.
Situació: Latitud 38.79, longitud -0.62 al nord-oest de Bocairent i sud-oest d'Ontinyent.
Profunditat: Sense determinar.       
Intensitat: 0.5º   


Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #4 el: 17 de Jun de 07, 13:23:57 pm »
16/06/2007 a les 23:49:13 hores en Bocairent.
Situació: Latitud 38.80, longitud -0.64 al nord-oest de Bocairent i sud-oest d'Ontinyent.
Profunditat: Sense determinar.
Intensitat: 1.2º

16/06/2007  a les 23:53:10 hores en Bocairent.
Situació: Latitud 38.79, longitud -0.62 al nord-oest de Bocairent i sud-oest d'Ontinyent.
Profunditat: Sense determinar.       
Intensitat: 0.5º   

Estos han quedat més propet de casa...  ;D

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #5 el: 18 de Jun de 07, 19:49:45 pm »
17/06/2007 a les 11:53:58 hores en Benferri (Baix Segura)

Situació: Latitud: 38.17, longitud: 0.96
Profunditat: Sense determinar
Intensitat: 1.5º 

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #6 el: 09 de Jul de 07, 18:12:19 pm »
08/07/2007 a les 07:22:45 hores al Golf de València - Llocnou de La Corona (Horta Sud)

Situació: Latitud: 39.43, longitud: -0.25
Profunditat: 7 km
Intensitat: 1.8º


09/07/2007 a les 04:32:57 hores en Andilla (Els Serrans)

Situació: Latitud: 39.86, longitud: -0.84
Profunditat: Sense determinar
Intensitat: 2.6º

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #7 el: 01 de Ago de 07, 21:01:28 pm »

01/08/2007 a les 14:27:56 front de les costes de l'Alacantí, al sector marítim.

Situació: Latitud 38.31, longitud 0.10
Profunditat: 5 Km     
Intensitat: 1.9º

Desconnectat Almansa

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #8 el: 13 de Ago de 07, 01:02:44 am »
Encara que hui hi ha hagut un terratremol a La Mancha de 5,1º Richter , el terratremol s'ha sentit a punts de la Comunitat Valencia i en mitja Espanya .

En Almansa conec gent que ha sentit el terratremol que només ha durat uns segons
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota


Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #9 el: 13 de Ago de 07, 08:52:28 am »
Encara que hui hi ha hagut un terratremol a La Mancha de 5,1º Richter , el terratremol s'ha sentit a punts de la Comunitat Valencia i en mitja Espanya .

En Almansa conec gent que ha sentit el terratremol que només ha durat uns segons

Sí, ací també s'ha notat (jo no), i pel que es veu el fet de ser superficial i les característiques de la Manxa fan que l'àrea on s'ha notat siga molt extensa.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #10 el: 14 de Ago de 07, 01:14:45 am »
¿Per cert, recordeu el terratrémol de fa 2 anys?
Va ser de 3º, amb epicentre a Ontinyent, però el fet de ser superficial va fer que es moguera tot molt, jo personalment em vaig asustar moltíssim, perque estava assegut a una cadira i alçava les potes de davant, i del tremolor quasi caic.
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #11 el: 14 de Ago de 07, 01:16:50 am »
Clar que el recordem... jo estava a alcoi... però es va notar molt... El epicentre pense que no va ser Ontinyent.. no va estar prop o dins de la mar?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #12 el: 14 de Ago de 07, 01:43:19 am »
Clar que el recordem... jo estava a alcoi... però es va notar molt... El epicentre pense que no va ser Ontinyent.. no va estar prop o dins de la mar?

No, van dir a Ontinyent, en concret en un periòdic eixía el mapa i l'epicente estava més o menys, si no recorde mal, entre l'autovía i el polígon industrial.
Ontinyent, València.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #13 el: 14 de Ago de 07, 01:48:22 am »
Tenies raó...

Un pequeño terremoto, de magnitud 3 en la escala de Richter, sorprendió y alarmó este miércoles por la tarde a la localidad de Ontinyent. El epicentro fue en el noreste del municipio, según el Centro Nacional Sismográfico. Los vecinos salieron alarmados de sus casas ante el extraño movimiento de la tierra, aunque no se registraron daños materiales y personales. El seismo también afectó a Alcoi y Albaida.

http://www.panorama-actual.es/noticias/not160269.htm
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat H2O

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
Re: Sismes a les comarques valencianes
« Respondre #14 el: 14 de Ago de 07, 01:58:48 am »
Hui han dit a la prensa de Alcoi que la UA instalara un sismograf de banda ancha a la Font Rotja, ja podien posar tambe una estacio eh ;D ;D ;D :perse: