Autor Tema: Abril de 2007...  (Llegit 48980 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
  • Missatges: 884
  • Alzira - Comunidad Valenciana
Re: Abril de 2007...
« Respondre #150 el: 07 de Abr de 07, 10:29:28 am »
Tota la nit plovent....poquet pero sense parar: 5 mm.

Dades actuals: 12.6º i 80% d'humitat.

Vent en calma.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #151 el: 07 de Abr de 07, 11:03:33 am »
A Ontinyent es deixa veure el sol però cap al NE es pot veure això:

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #152 el: 07 de Abr de 07, 11:21:55 am »
A Ontinyent es deixa veure el sol però cap al NE es pot veure això:

A cocentaina teniem el sol fora despres d'un matí pasat per aigua i en questio de minuts s'ha tornat a enfosquir i torna a ploure de nou.

14.2ºC 53% 1017hPa

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
« Respondre #153 el: 07 de Abr de 07, 11:23:51 am »
A Alzira, cel amb núvols pero sense pluja.

13.9º i 73% d'humitat.

Menuda ha caigut a Cheste: 61 mm.  :ein:

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #154 el: 07 de Abr de 07, 11:34:13 am »
Bé, poca chicha s'ha quedat açó... imagine que encara ens tocarà alguna cosa... de moment, faig reconte:

Dies 5,6 i 7...

TFA... 18,0 mm.
Hellmann... 18,4 mm.

Total mes... 24,9 mm.
Total 2007... 193,5 mm.
Total A. Hidrol... 343,6 mm.

S'obrin clarianes ara... i penje una foto ben xula, dels núvols orogràfics a la Serra Grossa, emulant un Arcus... je.

Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Giorgimet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 300
  • ...Hivern de manteta i vicks vaporub!!!...
    • XATIMET
« Respondre #155 el: 07 de Abr de 07, 12:42:18 pm »
En Xativa pareix que avui ens dona una tregua... de moment la pluja ha parat

ACTUALMENT:
12.0ºC
79%
NE - 1km/h
1018.3 hPa

Observatori Xàtiva-Espanyoleto: (www.xatimet.es)

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #156 el: 07 de Abr de 07, 12:54:54 pm »
Bon dia.  ;D

Ha amanegut encara plovent, però ràpidament han passat els núvols i ha arribat a surtir el sol. Però en este moment comencen a aparèixer cumuls congestus i algun que altre calvus, principalment pel sudest i zones de muntanya.

No crec que deixen tempesta esta vesprada, tot i que les ullades de sol piquen i prou.
Ahir vaig mesurar 2.9 mm fins a les 24 hores, i avuí n'he mesurat 20.01 mm més al pluvio de la Oregon; d'altra banda al TFA n'he mesurat 24.00 entre ahir i avuí. (no el vaig buidar a les dotze de la nit)

Situació actual:
14.8ºC
62% HR
E a 4 km/h
20.01 mm
1017 mb

« Darrera modificació: 07 de Abr de 07, 12:56:51 pm per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #157 el: 07 de Abr de 07, 12:59:55 pm »
Be, ja no ha tornat a ploure. Tenim moltes nuvolades trencades amb ullades de sol.

Ara a esperar si les condicions en altura afavoreixen el creiximent de tempestes a la tarda.

La precipitació acumulada en aquestes plujes fins les 12H de hui es de 22,5mm.

Ara fa caloreta per a anar amb la xaqueta posada. No puc posar dades de temperatura ja que el sensor de la Oregon me s'ha quedat mort per falta de piles (quasi mig any indicat batería baixa, algún dia tenía que morir...)

?ºC ?% 1017hPa

Desconnectat Cumulusnimbus

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 46
« Respondre #158 el: 07 de Abr de 07, 14:07:39 pm »
Hola,

En Castalla em registrat esta pasada nit una forta tronada amb abundant aparell elèctric (s´en va a anr la llum varies vegades) i algo de granísol. En total esta nit em registrat 35.5mm però va haver algún moment sobre les once de la nit que plovia molt fort. De moment este mes portem 46mm. Això medit als hellmann, perque la automàtica que administra el meu germà va petar en la tronada.

Per cert que aquest matí la cara nord de la Serra del Maigmó i Serra de Catí ha amanegut nevada per damunt de 950 ó 1000mts, però no aixina a les altres serres del nord d´Alacant que tinc a la vista. De totes maneres està fonent-se ràpidament.

Salut

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #159 el: 07 de Abr de 07, 14:47:00 pm »
Bueno no estat mal este episodi... en total hem arreplegat 33,4mm.

Pareix que se aveina un altre...  ;D
Xàtiva, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #160 el: 07 de Abr de 07, 16:02:28 pm »
Ei, com va Cumulusnimbus? És cert que l'estació de Castalla no està online... però m'imagine la força de tals tempestes. A Montserrat (damilme) també li ha petat el pc... amb una tempesta amb pedra i una intenssitat màxima de 384 mm/hr. Brutal.

A Ontinyent el cel torna a tancar-se.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
« Respondre #161 el: 07 de Abr de 07, 16:32:28 pm »
A Alzira, després d'un matí amb sól i núvols, tornen a vindre cumuls.  :n:

16.5º i 44% d'humitat.

Vent del Nord a 9 km/h.

Desconnectat Cumulusnimbus

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 46
« Respondre #162 el: 07 de Abr de 07, 16:32:41 pm »
Ei, com va Cumulusnimbus? És cert que l'estació de Castalla no està online... però m'imagine la força de tals tempestes. A Montserrat (damilme) també li ha petat el pc... amb una tempesta amb pedra i una intenssitat màxima de 384 mm/hr. Brutal.

:o :o :o La veritat es que alguns models donaven les principals tempestes a l´interior-nord del Golf de Valéncia, com ha passat. Però al pareixer les fortes han sigut prou localitzades.
La estació de moment no va .... pot ser tinguem que canviar-li alguna resistència fundida  :(

La presencia de vents del sud i sudest a mitjana altitud no ha afavorit les tempestes al sud de València. Per contra a algunes partes a la vessant sud de les serres d´Alacant pareix que sí s´han registrat fortes tronades. Per eixemple la d´ací a Castalla va ser prou més forta al sud de la Foia, al voltant del Maigmó, però no tinc dades d´allí. Esta tempesta (en realitat van ser dues seguides) anava perdent força conforma viatjava cap al nord.

Per cert, que durant la tronada la temperatura va baixar a uns 4 ó 5 graus, per la qual cosa no m´extranya que haja nevat per damunt de 1000mts.

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #163 el: 07 de Abr de 07, 17:49:09 pm »
Bona vesprada.

Aprofite que el sensor remot de l'estació torna a emetre per a posar dades actuals.

Continuem amb nuvols baixos cada vegada mes dispersos i cobrint 6/8 de cel com a molt. Alguns es veuen molt crescuts i prou negres i no m'extranyaría que a les serres deixaren escapar algunes gotetes.

15.0ºC 61% 1016hPa

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
    • CocentainaMeteo
« Respondre #164 el: 07 de Abr de 07, 17:55:03 pm »

:o :o :o La veritat es que alguns models donaven les principals tempestes a l´interior-nord del Golf de Valéncia, com ha passat. Però al pareixer les fortes han sigut prou localitzades.
La estació de moment no va .... pot ser tinguem que canviar-li alguna resistència fundida  :(

La presencia de vents del sud i sudest a mitjana altitud no ha afavorit les tempestes al sud de València. Per contra a algunes partes a la vessant sud de les serres d´Alacant pareix que sí s´han registrat fortes tronades. Per eixemple la d´ací a Castalla va ser prou més forta al sud de la Foia, al voltant del Maigmó, però no tinc dades d´allí. Esta tempesta (en realitat van ser dues seguides) anava perdent força conforma viatjava cap al nord.

Per cert, que durant la tronada la temperatura va baixar a uns 4 ó 5 graus, per la qual cosa no m´extranya que haja nevat per damunt de 1000mts.

Al mapa de llamps del inm ens marca les zones on les tempestes s'intensificaren. A Cocentaina sols ens van arribar les restes encara actives de la que va creuar la foia de Castalla. Així i tot va vindre carregadeta.