Autor Tema: Agost de 2012  (Llegit 20472 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoxabia

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 366
    • METEOXABIA
Re: Agost de 2012
« Respondre #150 el: 28 de Ago de 12, 13:42:37 pm »
Diuen que una imatge val més que mil paraules!!
En quan fer alguna cosa respecta a la Granadella em pareix fenomenal. Si tot va bé prompte dinarem per allí, no? podriem pensar-ho o millor encara es podria fer una conexió en directe i fer l'oratge des d'allí...(encara que canal nou no deu tindre diners no per a la gasolina del viatge). En fi, si puc ajudar-te m'ho dius.
Lo del restaurant està clar ja, sols sería concretar dia per a fer-ho, i ja parlaria jo amb ells per vorer de que ens feren un menú especial (no crec que siga cap problema), i jo ja ho he comentat lo del dinar amb Joan Carles Fortea, i ell també li pareix fenomenal, sols que li ho diguem amb temps de antelació.
Abanda del dinar, pues abans, per que després de dinar pense que pot ser encara massa calurós el temps, pero es podría fer una xicoteta excursioneta per algun lloc de per allà.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #151 el: 28 de Ago de 12, 17:17:12 pm »
Bona vesprada a tots!
Vespradeta calorosa la que estem tenint a hores d'ara amb 34,4ºC. Creixen nuvols que no crec que arriben a més. Si be, pareix que cap a finals de setmana tindrem un refrescament. Espere que Septembre es comporte com deu mana.

PD: estava revisant el fòrum en els mesos d'hivern, i ja fa temps que no ens ho passem en gran fent el seguiment de nevades. A veure si aquest any ens toca!
Agullent, València.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
  • Missatges: 476
« Respondre #152 el: 28 de Ago de 12, 18:09:59 pm »
Per la Plana Baixa continuem amb els núvols baixos, encara que no tan baixos com ahir, que s´enganxaven als pics orientals de la serra d´Espadà.
En el Maestrat i Els Ports huí toca jornada de "coets".
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #153 el: 28 de Ago de 12, 22:40:33 pm »
Algunes quantitats registrades esta vesprada, en Els Ports i Baix Maestrat:
Morella: 9 mm. (Juan Amela).
Herbers: 38 mm. (Ceamet).
Embassament d´Ulldecona. Pobla de Benifassar: 20´2 mm. (CHJ)
Fredes: 7´8 mm. (CHJ).
Una regadeta caiguda en bon moment, de cara a la temporada dels bolets.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #154 el: 28 de Ago de 12, 23:26:47 pm »
Hola.

Hui la màxima s'ha quedat entre els 36 i els 37ºC...

Demà molta calor, i despús-demà sembla que podriem tindre tronades...a la nit del dijous al divendres ja refrescarà, i els següents dies seguiran sent agradables, per fi!
Ontinyent, València.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #155 el: 29 de Ago de 12, 09:38:43 am »
Hola.

Hui la màxima s'ha quedat entre els 36 i els 37ºC...

Demà molta calor, i despús-demà sembla que podriem tindre tronades...a la nit del dijous al divendres ja refrescarà, i els següents dies seguiran sent agradables, per fi!

Fins als 37,5ºC es va arribar al punt de control que tinc a la zona de l'Alba...

Un dia més de calor i després... moviment!  ;D

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #156 el: 29 de Ago de 12, 20:35:01 pm »
Esta vesprada ha tornat a ser animada en el Maestrat i Els Ports. Este estiu, en l´interior de Castelló es poden diferenciar dos zones. Per un costat: Els Ports, Noroest del Baix Maestrat, i Nord de l´Alt Maestrat. En eixa zona ha plogut  més o menys lo normal, o en alguns punts, fins i tot per damunt de la mitjana. En la resta de l´interior de Castelló ha plogut clarament per baix de la mitja. Sorprenen un poc els escasos 12 mm. en juliol, en Vistabella, en el massís del Penyagolosa.
Com deie, huí ha tornat a tronar en l´interior Nord de Castelló. Alguns registres són els següents:
La Mata de Morella: 1´8 mm. (SAIH Ebre)
Morella: 2´6 mm. (SAIH Ebre)
Benassal: 0´6 mm. (SAIH Xúquer)
Vallibona: 3´4 mm. (SAIH Xúquer)
Catí: 1´4 mm. (SAIH Xúquer)

Demà aniré a fer senderisme per una zona entre el Ports i el Baix Maestrat. De pas, a vore si veig algo interesant, en lo meteorològic i en lo micològic. En lo primer potser que sí, en lo segón ho veig difícil.
« Darrera modificació: 29 de Ago de 12, 20:51:46 pm per gregal »
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #157 el: 30 de Ago de 12, 00:06:13 am »
Hola companys, ja estic a casa, he tornat esta vesprada de terres del nord, quina enveja, les maximes no eren superiors als 27 Cº, en fins  que espere portar el bon temps a partir de dema, jeje.

Gregal al tornar de Euskadi, veia els grans desenvolupaments per la zona del maestrat, pero creia que les quantitats serien molt mes abundants. Alguna foto tinc que ja posare mes endavant, perque ara encara tinc de desfer les bolses i no es poca cosa.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #158 el: 30 de Ago de 12, 00:43:27 am »
Se nota que agosto llega a su fin , ayer por la zona del camping de Mariola 11º , mañana espero que nos llueva a todos y dejemos atrás este verano negro en el tema de incendios

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #159 el: 30 de Ago de 12, 08:25:39 am »
Bon dia a tots.

Amb la mínima de 16,5ºC. comença un dia que espere siga d´allò més interesant per a tots.

Aquesta vesprada amb l´increment de nubolositat i una convectivitat a priori molt important, pot donarse el cas que tindre algunes descárregues series o molt series. (atenció als acumulats de 50 a 80 litres en menys d´una hora...).

I per alegrarse de la devallada del termòmetre en les properes 24h.

Ale, a gaudir cavallers. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 405
« Respondre #160 el: 30 de Ago de 12, 12:03:52 pm »
Vaig a fer un xicotet análisi de la situació que sens presenta durant el dia de hui ajundatme de la crutre-imatge que he fet al paint:
http://img507.imageshack.us/img507/1828/20082012.png

Es veuen clarament representades les dues parts importants d'aquesta situació, per una part el front sec amb un poc de l'activitat del jet stream y l'altra l'húmeda que descendeix pel mediterraní, allá on coincideixin les dues es formaran imporants tempestes (vegeu la imatge del radar) mentre que on no arribe el minifront pero si la humetat creixerán també tempestes importants.

A la comunitat tindrem en les próximes hores com a més important, les tempestes que es formarán a Albacete i Conca i que cada vegada creixerán mes al Sud (fletxa Groga) i la seua posible direcció (fletxa taronja) si segueixen la direcció del front y busquen l'humitat cap al mediterrani. Per altra part, senyale en morat les zones on el NEN pense que va a deixar més precipitació, i com va pasar més o menys la setmana pasada, sembla que será la zona de la safor i la marina alta les més afectades

Vegent el panorama, aquesta vesprada Calabuig, Meteocanals i jo anirem en búsqueda de el que es puga formar, Primera eixida dels caçatormentes Valencians XD
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 44.5º el 27/08/2010 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #161 el: 30 de Ago de 12, 13:08:12 pm »
A mi ja m'ha entrat la "cagalera" i no les tinc totes...vegent la última eixida de GFS tampoc ens dona molta pluja però està clar que amb el tema de les tempeste és impossible saber a on caurà.
El diumenge passat a mi no em va tocar res i esta nit vorem...tremolant estic....

PD. Percert bon anàlissis Meteocàrcer, a vore si encertes i jo estaré ben pagat  ;).
« Darrera modificació: 30 de Ago de 12, 13:09:57 pm per Pego »

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #162 el: 30 de Ago de 12, 16:24:48 pm »
Ja queda menys, companys! A gaudir les pròximes hores!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #163 el: 30 de Ago de 12, 16:33:15 pm »
En cosa de mitja hora s'ha ennuvolat bastant i ja trona!

Esperem que no caiga pedra, seria un desastre.
Ontinyent, València.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #164 el: 30 de Ago de 12, 16:39:09 pm »
tronan per Alcoi 2.5 l ja comença