Hola a tots.
Vaig a penjar el reportatge reduit de la Ruta del Cares, que vaig tindre l´oportunitat de repetir aquesta setmana pasada. I dig repetir, ja que la primera vegada que la vaig fer cuan tenia 19 anys... i quasi ni m´hen recordaba d´ella.
Acompanyat de la dona, la cual em servia constantment com a punt de referencia en la fotografia, vam fer la Ruta desde Poncebos fins a Caín (població dintre de la provincia de Lleó). Aquesta ruta te una llargaria d´uns 12,5km. per l´anada i altres tants per tornar al mateix punt d´eixida (en el meu cas on tenia el coche).
Es tracta d´una ruta sense dificultat técnica, però físicament s´ha d´estar acostumat a camejar, ja que els 25km. del total acaben afectant al rendiment físic.
L´atractiu d´aquesta ruta es constant al llarg de tot el recorregut, ja que la Garganta del Cares, es el canyó format per el riu Cares al llarg de molts anys d´erosió, donant com a resultat uns penyasegats y desnivells no aptes per als que pateixen de vértig. Si a tot açó li afegim la verdor i humitat regnant amb molts bots i naixements d´aigua, vegetació exuberant i la base calcárea del Pics d´Europa, tenim un espectacle meravellós on pasar una jornada completa bocabadats.
Vos pase el plánol de la Ruta del Cares i el desnivell de la mateixa...

Be començem la Ruta desde Puente Poncebos, on ja s´aprecia les primeres estribacions del que ens espera al llarg de la patejada.

Bifurcació per anar al poble de Bulnes o seguir per la Ruta del Cares.

Escomença una pujada fins los Collaos (punt máxim d´altura), es 1,5km. on la costera ens fa guanyar altura rápidament, i vindre a deixarmos situats a una mitja altura en la Garganta del Cares.

I ens trobem als auténtics habitants d´aquest indret.

Seguim pujant i el desnivell comença a ser contundent.