Autor Tema: Resum de l'Estiu climàtic del 2015  (Llegit 554 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Resum de l'Estiu climàtic del 2015
« el: 09 de Set de 15, 22:18:47 pm »
Hola!, companys d'afició.

Ací adjunte el meu resum estacional de l’Estiu climàtic (mesos de juny, juliol i agost del 2015), amb dades de la meua estació meteorològica d’aficionat, situada a La Conarda, terme de Bétera, comarca del Camp de Túria. A grans trets, la cosa ha anat així:

La temperatura mitjana ha sigut de 25,2º C; valor 1,6º C superior al que correspondria segons la sèrie oficial de l’observatori de referència més proper (l’aeroport de Manises; aplicant-li la corresponent correcció per la diferència d’altura entre tots dos observatoris). Ha resultat un Estiu ben càlid, per tant.

La pluja replegada, 110,2 mm, ha doblat la que marca la sèrie oficial (+ 108 %).  Quant a l’últim any hidrològic (setembre a agost), he recollit 474,8 mm, un 4 % superior al normal; la qual cosa contrasta amb els 120,4 mm (un -74 %!) de l’any passat.

Quant al vent, s'ha repetit la situació de l’Hivern i de la Primavera passats, on va bufar més fluix del normal. La intensitat mitjana ha sigut inferior a la dels 7 anys de registres del meu observatori per al mateix període estacional: 3,6 km/ h (- 29 %). La direcció predominant ha sigut l’habitual de Llevant, pel domini de les marinades diürnes.

Si us ve de gust, podeu trobar més dades de l'Estiu climàtic al meu observatori visitant el “meteorresum” que he penjat al meu blog: http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=269532.

Que la Tardor ens porte molta pluja, però que siga neta, pura i amb mesura!