Hola!, companys d’afició:
El que tot seguit mostraré són els resultats que m’han eixit d’aplegar les dades meteorològiques registrades al meu observatori durant els 3 últims mesos,
Juny, Juliol i Agost, que es consideren com a Estiu climàtic, perquè pertanyen al trimestre on la temperatura anual és màxima. A més de les temperatures mitjanes i la precipitació acumulada en aquest període, també faré una breu ullada a l’històric de dades del meu observatori, 19 anys per a la pluja i 8 per als altres meteors.
L’Estiu climàtic al racó de la comarca del Camp de Túria on es recullen aquestes dades (La Conarda de Bétera), a grans trets, ha anat així:
la temperatura mitjana s’ha situat en uns moderats 0,6º C superior a la normal (que considere com la mitjana de la sèrie oficial de 30 anys, 1971-2000, de l’observatori de referència més proper: l’aeroport de Manises, corregida per la diferència d’altura entre observatoris),
la pluja replegada s’ha quedat en un escàs 37 % respecte de la normal (mitjana de la sèrie oficial de 30 anys citada abans) i
el vent ha bufat 1,7 km/ h més fluix que la mitjana de 8 anys de registres del meu observatori per al mateix període estacional. Finalment i sense abandonar aquest darrer meteor,
la direcció predominant ha sigut l’habitual per a l’Estiu: ESE. Ho podeu comprovar amb una miqueta més de detall en el quadre resum que he preparat i que vos adjunte al final d’aquest apunt.
Si ens fixem en les gràfiques de l’evolució anual de la temperatura mitjana i de la pluja replegada durant l’Estiu climàtic dels darrers anys (que adjunte), veurem que, malgrat les oscil•lacions, la temperatura segueix una línea lleugerament ascendent; mentre que la pluja, que aquest any s’ha situat a la part baixa, es manté prou estable, també oscil•lant al voltant del valor considerat com a normal.
Els 19 anys de dades de precipitació de l’històric del meu observatori em donen una certa perspectiva per deduir la tendència que estan seguint les pluges estacionals a l’indret on visc. De mitjana, l’Estiu i la Tardor s’estan ajustant a allò esperat, mentre que l’Hivern està anant de baixada i la Primavera de pujada.
Finalment, vos recordaré les previsions per a la Tardor climàtica que ara comença, segons AEMet: A la banda Est de la península Ibèrica continuarem amb temperatures superiors i precipitacions inferiors a les normals. Què hi farem!
Tot això ho he desenvolupat també en un altre apunt sobre el tema, que he penjat al meu blog:
http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=270871.
Fins la propera i a seguir bé.