Sobre AVAMET > Associació / Asociación

Proposta i les vostres opinions al respecte... PRIMERA LECTURA

(1/9) > >>

Timonet gelat:
Poc a poc, ja som un grapat els aficionats a la meteorologia a les comarques centrals. Poc a poc, els nostres comentaris diaris son presos per mitjans de comunicació, i poc a poc, sense donar-se'n conter, som una curiosa familia.

Tinguem climes semblants i sentiments propis de la terra que estimem. Observem les tempestes i les nevades a la Mariola, a l'Aitana, la Font Roja, El Benicadell, El Maigmó, la Serra Grossa, el Montdúver, el Buixcarró, ... la Mola de Cortes i un fum més.

Busquem el extrem meteorològic de la comarca, el punt més humit, el més gèlid i el més ventós. I sempre, sempre... amb un grapat de gent simpàtica, amable i divertida...

Pot ser, està arribant l'hora de materialitzar tot aquest passatemps del cel.

M'agradaria saber si la següent proposta és vàlida, viable i realment desitjada per tots vosaltres.

Associació
d'Aficionats
a la
Meteorologia
de les
Comarques
Centrals
- Seriem formalment una agrupació d'aficionats...
- Optaríem a subvencions, ajudes...
- Organitzaríem trobades, visites...
- Podriem tindrer una publicació divulgativa per als socis...
- Podriem "instal.lar" estacions meteorològiques a diferents llocs interessants...
- Podriem col.laborar més formalment amb els mitjans de comunicació...
- Tindriem un subfòrum més dedicat a l'AAMCC.

Feta aquesta pregunta, i tinguen en conter tots els vostres comentaris, passarem la idea al fòrum públic. Evidentment, el nom i destinataris de l'Associació no es limita ni està definit a les comarques centrals de manera taxant, si no que obrim les portes a tota persona que crega tindre un sentiment d'afició amb el que ens uneix a tots nosaltres.

:D

Vaqueret:
L'idea, en principi, és bona.

Tenint en compte l'ìnterés que suscita darrerament la meteo en els medis de comunicació (coses del canvi climàtic) crec que no faltarien ajudes per part d'ells.

Per atre costat, per a fer això faria falta que una, dos o tres persones es comprometeren a gestionar l'assumpte. I això - no sé que dieu vosaltres- em pareix molt més dificil, al menys en el meu cas, on segons l'epoca del any puc estar molt disponible o gens.

felet:

--- Cita de: Vaqueret en 21 de Gen de 08, 19:14:04 pm ---Per atre costat, per a fer això faria falta que una, dos o tres persones es comprometeren a gestionar l'assumpte. I això - no sé que dieu vosaltres- em pareix molt més dificil, al menys en el meu cas, on segons l'epoca del any puc estar molt disponible o gens.

--- End quote ---

Eixe crec que és el principal problema que es pot presentar... La idea és bona i també vaig rumiant-la fa algun temps, però ja dic que calen dos o tres persones amb "gràcia" per tirar-se al muscle certes responsabilitats...

MeteoValència:
A mi em sembla una idea genial i més tenint en compte que hi ha un espai buit en aquest aspecte a les comarques valencianes, és un espai sense ocupar.Algo semblant va succeir quan va aparéixer el fòrum d'Ontimet, la gràcia no esta a crear associacions o fòrums quan l'espai ja esta ocupat perquè llavors no té sentit.

Jo crec recordar que quan va començar el fòrum d'Ontimet, este es plantejava com un element de comunicació en temes meteorològics de les comarques centrals. Hui dia eixa definició crec que ha quedat obsoleta i traspassa l'àmbit geogràfic plantejat inicialment, la qual cosa és molt positiva. I dic açò perquè la idea és magnífica però a mi m'agradaria que fóra un projecte més ambiciós territorialment parlant. Si partim de la base que les nostres comarques estan òrfenes d'associacions d'este estil, Per què no es planteja amb un àmbit territorial que vaja des dels Ports al Baix Segura i des del Racó a les Marines? Una associació de tot el territori, de totes les comarques.

El principal treball que una associació planteja als seus inicis és la seua legalització, una vegada resolt este tràmit no presenta un esforç massa elevat per als que tinguen dirigir l'entitat. Hi ha una sèrie de compromisos que la llei obliga, com pot ser cobrir els llocs de la seua junta o òrgans de direcció, una assemblea anual, que no crec que represente cap problema perquè pot coincidir amb alguna kdd, i poc més. Una vegada en marxa evidentment intentar complir amb els objectius marcats per a cada any.

Resumint. Em sembla una bona idea perquè l'espai esta lliure i jo faria l'esforç de plantejar-la com una associació que tinga un abast de tot el territori valencià independentment que el futur nucli principal de persones puga trobar-se a les comarques centrals.

;)

Timonet gelat:

--- Cita de: Vaqueret en 21 de Gen de 08, 19:14:04 pm ---Per atre costat, per a fer això faria falta que una, dos o tres persones es comprometeren a gestionar l'assumpte. I això - no sé que dieu vosaltres- em pareix molt més dificil, al menys en el meu cas, on segons l'epoca del any puc estar molt disponible o gens.

--- End quote ---

Evidentment, és com tota activitat que es destina al temps lliure, i sí hi haura que "apexugar" un poc, sobretot als inicis. Però jo crec que entre tots, i delegant activitats/àmbits, pot estar ben equilibrada la càrrega de responsabilitats mínimes.

--- Cita de: MeteoValència en 21 de Gen de 08, 21:25:36 pm ---A mi em sembla una idea genial i més tenint en compte que hi ha un espai buit en aquest aspecte a les comarques valencianes, és un espai sense ocupar.Algo semblant va succeir quan va aparéixer el fòrum d'Ontimet, la gràcia no esta a crear associacions o fòrums quan l'espai ja esta ocupat perquè llavors no té sentit.
--- End quote ---

Així és... jo pensava aixó amb aquest "minifòrum".

--- Cita de: MeteoValència en 21 de Gen de 08, 21:25:36 pm ---Una associació de tot el territori, de totes les comarques.
--- End quote ---

Açó comença a "acollonar" l'assumpte. Evidentment, pot cobrar una vitalitat i activitat exponencial. Podria ser molt molt xulo, i tindria una importància molt més rellevant de la que s'imaginariem. Però açó com dic pot ser "massa" gran... o no.

Navegació

[0] Índex de Missatges

[#] Pàgina Següent

Go to full version