Autor Tema: Febrer de 2010  (Llegit 32549 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Febrer de 2010
« Respondre #15 el: 03 de Feb de 10, 22:34:05 pm »
Vaja, vaja... algú m'ha llevat el protagonisme de ser el home del termòmetre al riu! ;D Tant em val, la dada és creïble, encara que estaria be saber com i qui ha sigut mesurada.

  -7º???, ni de conya es fiable eixa dada, este mati al Riu Albaida, en Montaverner, el cotxe no m´ha baixat d´1º positiu, i vegent les temperatures que s´han donat en altres observatoris , encara és menys creible.

   El que vullc dir és que eixos -7º són com si en ple estiu posarem un termòmetre en una paret, sense cap protecció, al sol del ple del migdia, marcaria 50º, o siga que el -7º igual si que els ha marcat, però no tenen cap valor com a dada.

  Alguna goteta cau en Otos, i sembla que la borrasqueta d´esta matinada i demà de mati pot donar mes de si del que diuen en L´Oratge, el Tiempo, etc....
« Darrera modificació: 03 de Feb de 10, 23:21:01 pm per carboner »
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Febrer de 2010
« Respondre #16 el: 03 de Feb de 10, 23:33:07 pm »
Doncs jo sí que me la crec, em pareix ben fiable.

Si li preguntes a la gent major del poble sempre et diuen que en el riu fa molt més fred que a dalt, però molt més. Encara que diuen que és per la humitat de l'aigua del riu.

A més a més, hi ha que tindre en compte que estant el vent en calma, l'aire fred que s'acumula a eixa zona baixa des de la cara nord de Mariola (Alfafara, Bociarent) pel barranc dels Tarongers, i també l'aire que baixa des de tot el terme d'Ontinyent pel barranc de Morera.

I a més hem de tenir en compte que és un barranc molt fondo, i bastant estret, és un tallat de 30 metres d'altura i fins i tot més en alguns punts, i l'aire fred pot acumular-se perfectament allí i quedar-se estancat.

En ple estiu moltes nits dalt fa una calor asfixiant i passes per baix i fa fred. Igual dalt n'hi han 23ºC que baix n'hi ha 15ºC (A no ser que hagen entrat els núvols baixos o faça ponentà), i dies d'hivern que dalt no baixem ni de 5ºC i allí està tot congelat.
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Febrer de 2010
« Respondre #17 el: 03 de Feb de 10, 23:36:57 pm »
Vaja, vaja... algú m'ha llevat el protagonisme de ser el home del termòmetre al riu! ;D Tant em val, la dada és creïble, encara que estaria be saber com i qui ha sigut mesurada.

  -7º???, ni de conya es fiable eixa dada, este mati al Riu Albaida, en Montaverner, el cotxe no m´ha baixat d´1º positiu, i vegent les temperatures que s´han donat en altres observatoris , encara és menys creible.

   El que vullc dir és que eixos -7º són com si en ple estiu posarem un termòmetre en una paret, sense cap protecció, al sol del ple del migdia, marcaria 50º, o siga que el -7º igual si que els ha marcat, però no tenen cap valor com a dada.

  Alguna goteta cau en Otos, i sembla que la borrasqueta d´esta matinada i demà de mati pot donar mes de si del que diuen en L´Oratge, el Tiempo, etc....

Clar que en Montaverner no baixa tant, el barranc és més ample i poc fondo, l'aire fred s'escapa amb més facilitat.
I si has passat en cotxe pel pont que hi ha damunt has estat a prou més altura que on està el riu, i el termòmetre del cotxe tarda un poc a marcar la temperatura que hi ha.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Febrer de 2010
« Respondre #18 el: 03 de Feb de 10, 23:46:35 pm »

 La temperatura de l´aire es mesura en un termòmetre en una garita, minima a 1,5 m de terra, no val una dada deixada arrant de terra sense cap protecció. Ja dic que segurament el termòmetre haurà marcat eixos -7º, pero eixa dada no es valida.

  I la zona del riu Albiada per Montaverner, poblets del riu, és prou més freda que Ontinyent, en situacions de gelades per inversió com les de estes ultimes nits. ;)
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Febrer de 2010
« Respondre #19 el: 04 de Feb de 10, 00:38:32 am »

 La temperatura de l´aire es mesura en un termòmetre en una garita, minima a 1,5 m de terra, no val una dada deixada arrant de terra sense cap protecció. Ja dic que segurament el termòmetre haurà marcat eixos -7º, pero eixa dada no es valida.

  I la zona del riu Albiada per Montaverner, poblets del riu, és prou més freda que Ontinyent, en situacions de gelades per inversió com les de estes ultimes nits. ;)

Clar que es mesura així, però llavors eixos -3ºC que va registrar al barranc el termòmetre de Jesús en novembre de 2007 quan dalt vam tindre 3-4ºC de mínima no són certs? Estava a 1,5m, no a una garita, però si algo protegit per les fulles d'un arbre.

Només fa falta que mires les diferències entre l'estació de Castalla poble i la Marjal, ben a prop i amb 40m de desnivell, son enormes les nits que hi ha inversió.

Sí, eixos pobles són més freds que Ontinyent ciutat en situacions d'inversió, però no estem parlant de la ciutat, sinó del riu. I en aquest cas segur que al riu fa més fred que a Montaverner.

Si vols fes la prova, vine a Ontinyent una nit amb inversió tèrmica i comproves les diferències. Et suggerisc que baixes a la zona del Filaner i mesures la temperatura.  ;)
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Febrer de 2010
« Respondre #20 el: 04 de Feb de 10, 08:18:57 am »

 La temperatura de l´aire es mesura en un termòmetre en una garita, minima a 1,5 m de terra, no val una dada deixada arrant de terra sense cap protecció. Ja dic que segurament el termòmetre haurà marcat eixos -7º, pero eixa dada no es valida.

  I la zona del riu Albiada per Montaverner, poblets del riu, és prou més freda que Ontinyent, en situacions de gelades per inversió com les de estes ultimes nits. ;)

Clar que es mesura així, però llavors eixos -3ºC que va registrar al barranc el termòmetre de Jesús en novembre de 2007 quan dalt vam tindre 3-4ºC de mínima no són certs? Estava a 1,5m, no a una garita, però si algo protegit per les fulles d'un arbre.

Només fa falta que mires les diferències entre l'estació de Castalla poble i la Marjal, ben a prop i amb 40m de desnivell, son enormes les nits que hi ha inversió.

Sí, eixos pobles són més freds que Ontinyent ciutat en situacions d'inversió, però no estem parlant de la ciutat, sinó del riu. I en aquest cas segur que al riu fa més fred que a Montaverner.

Si vols fes la prova, vine a Ontinyent una nit amb inversió tèrmica i comproves les diferències. Et suggerisc que baixes a la zona del Filaner i mesures la temperatura.  ;)


   Adrià, si  jo tinc clar que en nits d´inversió les diferències entre les zones baixes de rius i les mes elevades són bestials, ho tinc  molt comprobat  tambe ací en Otos, mitja vida l´he passada pels bancals i anat per tots els racons del terme, però el que no em puc creure són eixos -7º, que em semblen una exageració, si estaguerem parlant de -3º o -4º no diria res, però -7º no mels crec, per molta inversio que hi haja.

  Per cer, molta boira ara en Otos i els carrers banyats per un plugim que cau.

   Bon dia a tots. ;)
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Parabolix

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 59
Re: Febrer de 2010
« Respondre #21 el: 04 de Feb de 10, 13:45:57 pm »
JaJaJaJa Carboner cariño! que si que si que a Otos plou mes que en cap lloc, que neva mes que fa mes fred, eixa dada es pren com a curiositat i no passa res, NI DE CONYA!!!! jajajajajaja  :-si
Aielo de Malferit, València.

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Febrer de 2010
« Respondre #22 el: 04 de Feb de 10, 15:37:17 pm »
JaJaJaJa Carboner cariño! que si que si que a Otos plou mes que en cap lloc, que neva mes que fa mes fred, eixa dada es pren com a curiositat i no passa res, NI DE CONYA!!!! jajajajajaja  :-si

      ??? ???

   Anem a vore, que a mi mes igual , simplement discrepe d´eixa dada, o es que no puc pensar d´eixa manera???

   I en comentaris com els teus es trenca el bon rotllo que em tingut sempre en este forum, crec que les teues paraules sobren.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Febrer de 2010
« Respondre #23 el: 04 de Feb de 10, 15:42:18 pm »
Anem a vorer, calma. Si voleu parlar d'eixa zona, obriu un tòpic apart a Meteorologia i punt. I molt d'ull a les paraules!

Estem en seguiments meteorològics.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Febrer de 2010
« Respondre #24 el: 04 de Feb de 10, 15:50:09 pm »


  Estem seguint una dada que algú va donar. Jo en cap moment volia discutir en adrià, però  el topic del senyor d´Aielo em sembla fora de tò.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Febrer de 2010
« Respondre #25 el: 04 de Feb de 10, 16:24:39 pm »
Bona vesprada.

Entre 4 i 5 mm s'han recollit en la majoria d'observatoris de la Vall, amb temperatures actuals entre 8 i 9ºC i ambient molt humit. No plou des de fa una estona. A Ontinyent el vent està en calma, i la mínima s'ha situat entre els 4 i 5ºC, segons zones. Cel cobert.

Desconnectat sanheca

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 13
Re: Febrer de 2010
« Respondre #26 el: 04 de Feb de 10, 18:09:16 pm »
Com tindrem el mes de Febrer?
Agullent, Molí Fariner.

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: Febrer de 2010
« Respondre #27 el: 04 de Feb de 10, 18:48:53 pm »
Com tindrem el mes de Febrer?

Primer que tot, benvingut  ;)

En segon lloc, encara estem a dia 4, o siga que és molt agosarat avançar una previsió a llarg termini. Però pareix que tornaríem a tindre una successió de borrasques atlàntiques, i temperatures en la mitjana (hivernals). Tampoc s'ha de descartar una nova entrada freda a mig termini.

Es confirmen els 4,4 mm al Llombo, menys del que estava pronosticat però una quantitat perfectament vàlida per a unes pluges del SO. Des de fa uns minuts ha començat a bufar el llebeig, pujant la temperatura uns 2ºC i baixant la humitat relativa.

Desconnectat METEOBIAR

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Febrer de 2010
« Respondre #28 el: 04 de Feb de 10, 18:56:52 pm »
jo tambe soc un barranquista de tota la vida¡¡ desde que tenia 16 anys i ara en tinc 29  i crec que eixa dada es un poc exagera per a aquella zona....jo si que he vist inversion en biar pels barrancs fins de 13 i 14 baix cero pero estem parlant de una zona que les inversion son exagerades.....villena, canyada, camp de mirra i beneixama formen una vall que es molt propensa a les inversions, biar te molts barrancs i de una dimensio gran i cuasi tots naixen pel damunt dels mil metres, al igual que la marjal de onil que esta al costat del reconco i fa una depresio on desemboquen els barrancs de la serra d`onil.....en totes aquestes zones si que son propenses a inversions molt exagerades, de fet la diferencia en pocs metres pot ser impresionant.........

crec que no hi ha que crear mal ambient en aquest foro, es pot discutir pero amb coneiximent i sense faltar al respecte.....ningu no es savi i tots podem aprendre del altres

Desconnectat Joen

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
Re: Febrer de 2010
« Respondre #29 el: 04 de Feb de 10, 20:33:35 pm »
Bona nit.

Per ací, 5,1 mm he recollit a l'Hellmann. Ara mateixa està quedant-se ras i tinc 11,0ºC i 86%. Vent fluix de ponent.