Autor Tema: Video inédit pantà de Tous desbordantse  (Llegit 2435 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 405
Video inédit pantà de Tous desbordantse
« el: 16 de Feb de 11, 00:11:40 am »
Un vídeo, el cual sou els primers en vórel (si no contem als del Saih), es un fragment d'un video que es troba a la UPV que va grabar un tècnic del pantà, sols tinc açò, pero algo es mes que res :D

<a href="http://www.youtube.com/v/tpgcDz3Ehis" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/tpgcDz3Ehis</a>
Càrcer o perseguint alguna tempesta
RÈCORDS: Max 44.5º el 27/08/2010 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Video inédit pantà de Tous desbordantse
« Respondre #1 el: 18 de Feb de 11, 23:09:22 pm »
Document interesantissim!!

Desconnectat Calabuig

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 35
« Respondre #2 el: 02 de Abr de 11, 20:16:55 pm »
Buen video, ya lo había visto, pero es increíble e interesante a la vez.

Desconnectat Mado_Alzira

• Pluja
  • *
  • Missatges: 884
  • Alzira - Comunidad Valenciana
« Respondre #3 el: 02 de Abr de 11, 20:38:23 pm »
No l' havia vist.  Impressionant!!!!

Quins records.  :-\

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #4 el: 03 de Abr de 11, 18:49:10 pm »
Vaig a posar l'estudi/crónica oficial per parts

PART 1

La Riuada del Xúquer

El projecte i les seues vicissituds.- Dins els plans de regulació general de la conca, que remunten a l’enginyer LORENZO, hi entrava d’antuvi una presa a l’eixida dels congostos del Xúquer mitjà. Els primers estudis de 1936 escorcollaren dos possibles emplaçaments, el de la confluència del Barranco del Borrego-aigües amunt de l’Escalona- i un indret 100 m avall de la presa actual, on es feren vuit sondejos. A la postguerra -1942- foren practicats deu sondejos a la Peña Hernando i altres tants just baix del Collado de Escalona. Encara el 1950 s’obre una altra investigació sobre la confluència del Barranco de los Charcos, Emplaçament 300 o 400 m avall de l’actual. És l’any 1960 quan és abordat el projecte que podría haver estat definitiu sobre un terreny geològicament no massa favorable on es superposen capes calcàries del Cenomanià-Turonià i Coniacià amb congloremats del Miocé continental i, el que és pitjor, s’entravessen una sèrie de falles, especialment la “Macau” i la “del Barranco de los Charcos”, exactament sota la vertical de la presa.
En realitat el projecte es movia desde 1952-55, però hi hagué problemes d’execució que aconsellaren paralitzar les obre el 1960, i a partir de la investigaciño al•ludida i amb el rerafons dels desastre de Ribadelago (I.C.O.L.D.,1973), fou redactat el 1965 un nou prjecte d’execució en dues fases: una per a 1980, de 50 Hm3, i la definitiva, de 390 Hm3.
« Darrera modificació: 03 de Abr de 11, 18:57:16 pm per MeteoCàrcer »
RÈCORDS: Max 44.5º el 27/08/2010 \ Min -4.3º el 22/01/2011 \ 237.4 l. el 28/09/2009
"En Beneixida entra el riu, en Alcàntera no pot; en Càrcer se’n du les cases i en Cotes fa el borinot". (Inundacions 1864)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #5 el: 03 de Abr de 11, 23:04:59 pm »

Buffffff, em s´hi posa la pell de gallina només de veure´l, jo era un xiquet, però encara recorde aquella nit, escoltant el transistor de ràdio, i sense llum ací a Otos. El cel es feia de dia dels continus llamps, sobretot cap a la part nord, ja que aci va ploure també una burrà, però molt menys que a la part central de la provincia de València.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat ELAN

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #6 el: 15 de Abr de 11, 17:49:53 pm »
impresionant, jo no l ´havía vist mai encara .

Recorde al endema d´ eixe día , estaba treballant en la gasolinera , i venía moltissima gent d´Alzira, Carcaixent i pobles de per allí, futgint cara als apartaments de la platja de Tavernes, els que tenien a Tavernes i altres a Cullera , la gent paraba intentant tocar per teléfon per saber de familiars,   (vos recorde que encara no s´había inventat el movil ) , gent que apenes tenía 400 pts en la butjaca ,  o  100 pts ( meins de 1 euro actual ) perque no havia pogut arreplegar diners en els bancs, havíen futjit en el que teníen , encara me se fá un nuc en la gola , quant el recorde , en va sorprende com la gent de Tavernes es va volcar en ajudar-los , açi en la gasolinera van posar moltisima gasolina de vaes , van donar monedes per a que tocarem per telefon , es va notar la solidaritat entre la gent .
Jo tinc dos germans que eren escautss, teníen 16 i 14 anys,  en  el primer jeep de proteccio civil de Tavernes que s´en van anar a Alzira, s´en varem anar amb ells, sense dir res a casa ( crec que pensaríen tornar per la nit ) , pero es varem tirar 3 díes ajudant entre  Alzira -Carcaixent , en la Creu Rotja , Proteccio Civil ,Guardia Civil etccccc , sense poder vindre a casa ,perque part de la carretera de la Barraca que comunicaba amb Tavernes estaba tallada i asoles es podía pasar amb zodiac ..
Quant varem tornar contaben coses aterradores, com si haveren passat una guerra , mon pare volia marmolarlos per ells van dir , que van sentir la necesitat de anar ajudar ..., y se fueron ... 

Quin rollo vos a tirat , va ser tremendo  :'(

Desconnectat MeteoCàrcer

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #7 el: 19 de Abr de 11, 21:00:42 pm »
Al final he decidit no posaro per parts (perque tardaria un món) ni en els 2 idiomes, així que ací teniu la crónica completa:
http://www.megaupload.com/?d=XYQTICGH

Desconnectat ELAN

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #8 el: 20 de Abr de 11, 09:47:03 am »
hei Meteocarcer !

es genial el document , les riuaes a València  son conegudes en tota Espanya .

grácies campió per aquest text tan expresiu  del ocorregut ,  :)