Autor Tema: Meteogrames i models, any 2009...  (Llegit 64918 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
Re: Meteogrames i models, any 2009...
« Respondre #495 el: 17 de Des de 09, 20:10:38 pm »
Reitere, va nevar el Dilluns?? ::)
A TV3 ja han avisat de les importants nevades a l'interior del Pais Valenciá per al cap de setmana, com diu pissarroglets entre 200 o 400 metres, per cert, les teves paraules d'ahir pissarroglets, en verduretes o creilletes?? ;D ;D
« Darrera modificació: 17 de Des de 09, 20:12:45 pm per floquet »
Ontinyent, València.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #496 el: 17 de Des de 09, 20:26:26 pm »
Com be diu Floquet, en la TV3 este mati han dit que nevara a partir de 200 m.
Jo crec que hi han prous probabilitats de que ens caiga una nevada el disabte.  :-si
A vorem. Els veterans que diguen. ;D
Agullent, València.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #497 el: 17 de Des de 09, 20:54:58 pm »
Jo no se penjar-la aci, però aneu a meteored i mireu la ultima eixida de meteoblue

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #498 el: 17 de Des de 09, 20:57:55 pm »
Desvelara Vaqueret la incognita que ens ha plantejat de les dos vesants de la Mariola per a esta propera situació?????ens contara algo de eixe cosmos que soles ell ( i el seu germà) veu????

;D ;D ;D

Noooooooooooooo... és al revés: Es el meu germà qui ho veu (al capo i a la fi és la seua faena) i, a voltes, em conta algo.....

Pero si és molt fàcil: No us heu adonat mai que quant ve aire fred des del nord o NE, tarda en saltar les serres del nord d'alacant unes hores? (quan em referixc a la mariola, en realitat em referisc a tot el macís)
I al revés: Hi ha una tendència a permaneixer el aire a la cara sud, tant en questió de fred com de calor (ahir, quan Otos tenia 10º jo vaig estar encara tres hores mes quasi baix cero)

Per a la situació que ve es donen unes cosetes especials: Una borrasca que es cola per l'estret. Y una provata de ciclogènesis mediterrania deguda a la baixada de aire fred que serà absorvida tan ràpid per la borrasca de oest que les models ni la pinten.
Pero... Serà això aixina com ho pinten els models? Sabem que ha segut tan raro que ens visiten borrasques per l'estret que dubte molt que els models vagen a modelitzar-ho siquiera mitjanament be. Per experiència se que les borrasques que entren per baix afecten molt ací a la part meridional de la montanya alacantina, donant xalòcs. Des de eixe punt de vista, la diferència entre la força de una part de la perturbació, la calenta del estret, i l'altra, la freda que es generarà on sempre (entre el nas d'alacant i eivissa) pot ser tan xicoteta que pot passar qualsevol cosa.
Per posar un eixemple: La nevada mes gran que es recorda a Castalla, la del 29, va ser una nevada que apenes va afectar a les pobles dels voltants, una mes, mentres que ací va deixar metre i mig. Amb vents de xalòc, diuen, no de 'provença' que son els habituals per a nevar.

Resumint: No espereu gran cosa esta volta dels models. De cap. Les coses que s'enfilen entre serra nevada i el atlas s'els atraganta.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #499 el: 17 de Des de 09, 21:09:57 pm »
Ja era hora xicot

Estic en tu, per aci dic el mateix. Ara meteoblue espere que acerte. i lo del aire fred, em sembla que esta volta ve mes per la manxa que de nordest pur. Per lo de la borrasca per l´estret i el xaloc deia jo que esta vegada estic despistat i no se si plouria de nordest o a saver. Per aixo parlava jo de sorpreses per aci

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #500 el: 17 de Des de 09, 21:18:34 pm »
vaqueret pot tindre alguna similitud esta nevada amb la de 15 de novembre de 2001, aquesta nevada el vent venia de xaloc i  mentre a banyeres caien 4 dits i a bocairent 3 a biar, castalla i onil va caure bona nevada, jo vaig medir en aquella nevada 37 cm a les afores de biar..i en aquella nevada tampoc ningu donava un duro, mes et dic canal 9 va donar una cota de 900 i a la fi va nevar a villena a 500mts

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #501 el: 17 de Des de 09, 21:26:55 pm »
Auuuhhh, a fer la mar, altra que s'escapa, enguany no la vore tampoc?  >:(

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #502 el: 17 de Des de 09, 21:50:59 pm »
El Blue aposta decididament per gregal a tuti plein. Serà lo mes probable, pero com dic pot ser hi hauràn sorpreses, tant on plourà mes com la cota (mes alta del previst)

Temperatures i vents cada 6 hores:

Pluja acumulada en les darreres 6 hores:

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
« Respondre #503 el: 17 de Des de 09, 22:10:11 pm »
En el temps de la 1 seguixen sense donar res per a dissabte per a la nostra zona, ni pluja.Si Vaqueret diu que la cota sera mes alta del que esta previst, pues amen.... :-\ no hi res a fer
« Darrera modificació: 17 de Des de 09, 22:13:15 pm per L´herberet, MANU »

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
« Respondre #504 el: 17 de Des de 09, 22:34:32 pm »
Una de dos, o estan mes perduts que Wally al camp de l'Atletic de Madrid o son els unics il.luminats en esta situació, jo aposte per la primera opció, mes que res per animar-se despres de llegir la predicció de Vaqueret, ara que Vaqueret no s'ha presumit tampoc mai per ser molt optimista, sempre te com un "halo" de pesimisme meteorológic en el seu analisi del temps, no cregeu... ;D ;)
El dilluns li va costar molt eixir de la "panxa del bou".
Ontinyent, València.

Desconnectat beneiximet

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 19
« Respondre #505 el: 17 de Des de 09, 22:48:08 pm »
Segons el mapa de meteoblue que ha ficat vaqueret, nevaria a la ribera la matinada del dissabte.
Es posible?
Beneixida, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #506 el: 17 de Des de 09, 23:07:32 pm »

Pos que voleu que vos diga????, jo ho veig be, o mal segons per a qui, per a  que tornem avore la neu el dissabte. Jo la veig assegurada per damunt dels 400 m. mes avall, com el dilluns, a esperar els desplomes de fred.

Nevada novament important, mes a l´interior d´Alacant, no tant a la zona nord de Mariola i Aitana com el passat dilluns, però per ahi per la Foia veig neu a manta.

En Otos també estic segur que vorem nevar, que qualle serà un altra història, pero no m´estranyaria gens tampoc.

I crec que ja tardem es obrir un nou seguiment especial.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #507 el: 17 de Des de 09, 23:25:32 pm »
A vore, xics... Lo que dic val per a la vessant sud de la serra, que és on estic jo. Per a prediccions a l'atre costat, us les feu vosaltres, que coneixeu 'el terreno'.

Aixina que, per ací on estic jo, la cota estarà segurament mes alta per les raons que he dit, o siga per que el fred tardarà en arrivar el temps suficient per a que lo gros ja haja passat. A no ser que hi hajen sorpreses. Que també he dit que hi poden haver ja que és una situació un poc especial donat d'on ve l'inestabilitat i les poques ocasions que han tengut els models de confrontar-se amb la realitat fins ara.

Si no esteu d'acord alguns de Ontinyent amb açò, per favor expreseu el vostre punt de vista, adaptat a la vostra situació orogràfica particular, si és possible no copiat de altres forus generalistes, ja que per a això ja veiem dirèctament les models i ells ens diuen tot lo ens han de dir sense que ningú tinga que posa-li coletilles.

PD: Cal no oblidar tampòc que, en ocasions de NE, la cota és a este costat de la serra uns 150 metres mes alta. A voltes mes.
« Darrera modificació: 17 de Des de 09, 23:28:49 pm per Vaqueret »

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #508 el: 17 de Des de 09, 23:35:38 pm »
Jo ho veia perfecte i encara per a mi es pefecte, pero tambe el dilluns jo deia que era perfecte per a vore la primera nevada historica de la meua carrera que encara es curteta o no tan curteta depenen com es mire. Axina que he arrivat a la conclusio de que dema com que tinc sopar d'empresa quan vaja a ferme el cafe, pegare una miraeta i vore la temperatura i depenen de eixes circunstancies agarrare el cami de la dreta  pipa*, o el de l'esquerra  festa*. Bona nit. ;)

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
« Respondre #509 el: 17 de Des de 09, 23:46:50 pm »
Jo ho veia perfecte i encara per a mi es pefecte, pero tambe el dilluns jo deia que era perfecte per a vore la primera nevada historica de la meua carrera que encara es curteta o no tan curteta depenen com es mire. Axina que he arrivat a la conclusio de que dema com que tinc sopar d'empresa quan vaja a ferme el cafe, pegare una miraeta i vore la temperatura i depenen de eixes circunstancies agarrare el cami de la dreta  pipa*, o el de l'esquerra  festa*. Bona nit. ;)
Ja serem dos... ;D

Vaqueret, no t'enfades home!!
Ontinyent, València.