Autor Tema: Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?  (Llegit 9396 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Com vaig comentar, la idea és intentar conèixer on han estat totes les estacions que ha hagut al territori valencià i que ja no existeixen, i qui sap? Igual se'n poden recuperar algunes en el futur.

Vaig a posar els llistats que he fet:
- Aemet: són les estacions que van deixar de funcionar definitivament abans de 2002.
- Meteoclimatic: són les estacions que, o bé ja no existeixen, o només han deixat de pujar dades a internet.

Segur que me'n falten moltes, així que podeu anar dient-me més estacions i les aniré afegint.

Espere que participeu!
« Darrera modificació: 19 de Gen de 14, 17:07:39 pm per Adrià_Ontinyent »
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #1 el: 19 de Gen de 14, 16:27:53 pm »
AEMET (anteriors a 2002):

En el cas d'Aemet, només dispose de les que van deixar de funcionar abans de 2002.

He de dir que he comprovat que algunes coordenades i altituds són incorrectes, però en general la majoria sembla que estan bé.

Ací deixe les taules per a cada província:

CASTELLÓ





VALÈNCIA









ALACANT







No sé per què, però algunes taules m'ixen molt més grans que altres... :P  però bé, es veu bé.  :)
« Darrera modificació: 19 de Gen de 14, 17:02:48 pm per Adrià_Ontinyent »
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #2 el: 19 de Gen de 14, 16:29:24 pm »
AEMET (posteriors a 2002)

Este post el reserve per a posar les estacions d'Aemet que hagen deixar de funcionar a partir de 2002, és a dir, les més recents.

No tinc ninguna dada, així que qualsevol aportació és benvinguda.
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #3 el: 19 de Gen de 14, 16:36:20 pm »
METEOCLIMATIC

En el cas de Meteoclimatic, vaig a posar les que han deixat de funcionar abans de gener 2014. Segur que en falten moltes més, i que algunes que he posat a la llista tornen a funcionar en breu.

De moment la cosa està així:

CASTELLÓ



VALÈNCIA



ALACANT



Si en recordeu alguna més, o alguna del llistat torna a Meteoclimatic, m'ho comenteu i ho aniré actualitzant.
« Darrera modificació: 19 de Gen de 14, 17:05:54 pm per Adrià_Ontinyent »
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #4 el: 19 de Gen de 14, 16:37:31 pm »
ALTRES ESTACIONS

Post reservat per a posar altre llistat d'estacions que ja no existisquen, i que no estiguen relacionadas amb les Xarxes d'Estacions d'Aemet o Meteoclimatic.
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #5 el: 19 de Gen de 14, 16:38:20 pm »
Post reservat per si fem algun mapa de la localització de les estacions.
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #6 el: 19 de Gen de 14, 16:39:21 pm »
Este post el reserve per a que intentem fer un llistat, amb totes les estacions que coneixem, d'estacions que complisquen els següents requisits:

- Estan situades a llocs on no hi ha ara mateix cap estació a bastant distància i no tenim dades de la zona.
- Estan situades a llocs meteorològicament molt interessants (precipitació, temperatures, vent, etc.).
- Creem que és molt possible la seua recuperació.
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #7 el: 19 de Gen de 14, 17:06:51 pm »
De moment ja està tot!  ;)
Ontinyent, València.

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #8 el: 19 de Gen de 14, 17:18:56 pm »
Fanastica recopilació!!!!  Em lleve el barret!!  :)

Hi ha molta feina per fer al respecte però hui s'ha donat el primer pas. Gràcies Adrià!

En estones que tinga sense feina podria anar ubicant-les en un mapa, en Arc Gis se que es pot fer, pero ja no tinc llicència, sabeu d'altre programa que ho puga fer?

Per altra banda, es podria aprofitar eixe treball per a incorporar una categoria amb estacions desaparegudes i altra amb les que tenim ara, així es pot anar intentant recuperar-les atenent a criteris geogràfics. Un altre criteri bàsic seria la longitud de la série i el temps que fa que ha deixat d'estar activa.

Salutacions

Modifique per a afegir el programa de lliure distribucio "Kosmo" com a possible SIG d'utilitat
« Darrera modificació: 19 de Gen de 14, 17:59:01 pm per alzimet »
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat VallDeGallinera

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 66
  • Nuvolet!
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #9 el: 19 de Gen de 14, 18:44:53 pm »
Hola, molt bon llistat.

Dalt comentes que "He de dir que he comprovat que algunes coordenades i altituds són incorrectes, però en general la majoria sembla que estan bé". Açò pot ser degut a que pots tindre coordenades en diferents sistemes de refrencia, posiblement les estacions antigues estiguen en ED50 y les més actuals en ETRS89 per lo que al representar-les totes amb el mateix sistema, algunes de elles es desplaçen respecte a la seua pocició real.

També sería convenient saber quin sistema de altituts utilitzen ja que depenent el elipsoide utilitzat (hayford, wgs84, grs80...), o si la altitut que es mostra es elipsoidal (sobre el elipsoide) u hortomètrica (sobre el nivell del mar), ésta també variará.

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #10 el: 19 de Gen de 14, 18:58:26 pm »
Interesant apunt Raül!, si no existeixen metadates complica una mica el tema. Trobe que d'haver-ne seria tan fàcil com crear una capa per a ED50 i altra per a ETRS89 i desprès combinar-les sobre el mapa base. L'altitud en comparació amb aquest problema trobe que és una qüestió menor.  ;)

Salutacions
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #11 el: 19 de Gen de 14, 19:11:51 pm »
Hola, molt bon llistat.

Dalt comentes que "He de dir que he comprovat que algunes coordenades i altituds són incorrectes, però en general la majoria sembla que estan bé". Açò pot ser degut a que pots tindre coordenades en diferents sistemes de refrencia, posiblement les estacions antigues estiguen en ED50 y les més actuals en ETRS89 per lo que al representar-les totes amb el mateix sistema, algunes de elles es desplaçen respecte a la seua pocició real.

També sería convenient saber quin sistema de altituts utilitzen ja que depenent el elipsoide utilitzat (hayford, wgs84, grs80...), o si la altitut que es mostra es elipsoidal (sobre el elipsoide) u hortomètrica (sobre el nivell del mar), ésta també variará.

La veritat és que no sé quins sistemes s'han usat! ;)

Ja fa temps em vaig trobar a internet un fitxer ple d'estacions d'Aemet, coordenades, altituds, etc., de tota Espanya, i jo l'he simplificat. També tinc les coordenades en UTM, però ací no les he deixat perquè volia que la taula fóra el més simple possible.

De qualsevol manera, hi ha unes quantes errades...l'estació de Vistabella - Sant Joan de Penyagolosa posa que està a 400msnm...Culla Ayuntamiento a 30msnm, eixes dos són completament impossibles.

A una mala, crec que sempre es pot consultar amb l'Aemet la ubicació de les estacions. Quan vaig anar a demanar dades, em van traure completament gratis un fitxer amb la ubicació de totes les estacions de la meua zona...encara que igual també estan errades, mai se sap!  ;D
Ontinyent, València.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #12 el: 19 de Gen de 14, 19:24:43 pm »
La idea seria crear un o diversos mapes amb vàries capes d'estacions:

JA NO ESTAN O NO SON CONSULTABLES:
- Aemet desaparegudes
- Aemet existents
- Ceamet
- Meteoclimatic desaparegudes

CONSULTABLES:
- Saih
- Meteoclimatic
- Automàtiques d'Aemet

Amb el mapa topogràfic de fons.

A veure...
- Les de l'Aemet, cap problema perquè tinc eixe fitxer (com el puc posar ací per a qui vulga descarregar-lo?). ;)
- Les del Ceamet, Saih, Meteoclimatic, ens faria falta una taula amb el nom de les estacions i les coordenades. És moltíssima feina fer-ho una a una, a la base de dades de la Meteoxarxa hi haurà alguna cosa, no?

I si amb tot això, es poguera crear un mapa consultable a la web, en Google Maps o per a descarregar amb Google Earth, amb totes les estacions classificades, seria magnific!  :D :D
Ontinyent, València.

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #13 el: 19 de Gen de 14, 21:04:46 pm »
Això es una meta molt bonica  ;D Però entenem que a llarg termini, anem abançant pas a pas en tot el que s'ha plantejat per aci i quasi sense adononar-nos arribarem al final.

La millor manera que trobe de pujar per aci arxius de mes de 300KB es pujant-ho a un servidor extern i pasant per ací l'enllaç de descàrrega. si algú té una idea millor que la pose.  ;)
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Miguel

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 93
    • MeteoSafor
Re:Estacions desaparegudes (Aemet i Meteoclimatic). Possible recuperació?
« Respondre #14 el: 23 de Gen de 14, 20:35:17 pm »
Hola bona nit!

Me parece una idea genial, como todas las que tenéis. Respecto a estaciones desaparecidas donde yo resido actualmente, Miramar, hay una de aemet que no está en uso me parece. A parte de la del Mondúver de Ceamet que supongo que si estará en funcionamiento pero no están colgados los datos en tiempo real.


Un saludo!