Autor Tema: Forum o watsapp a seguiments especials? Debat  (Llegit 4697 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« el: 16 de Jun de 14, 01:53:37 am »
Hola a tots

Obric aquest fil per a que puguem debatir per ací sobre quina es la manera més interesant de fer el seguiment meteorològic durant episodis importants. Per una banda tenim aquest fòrum, la participació en el qual ha baixat moltíssim en els últims mesos i no sols com a conseqüència de la sequera. Per altra banda existeix el grup de watsapp del qual s'informa aci: http://avamet.es/forum/index.php?topic=2548.msg56816#new No es tracta d'un grup de watsapp oficial de l'associació. Però l'opinió a la que es trobe el consens en aquest fil pot ajudar-nos a tots a prendre una decissió, per a quan algun dia l'oratge es decidisca a donar-nos una situació digna de seguiment especial...

Llavors llance la pregunta i cadascú que aporte els seus arguments. Watsapp o fòrum als seguiments especials? Si hi ha algun altra so·lució al problema doncs feu-la saber també.

Una vegada esgotat el debat la idea seria llançar a finals d'estiu una enquesta en la que recolzar-se a l'hora de proposar una solució al tema.

Moltes gràcies per la vostra participació,
Salutacions
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat ELAN

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 475
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #1 el: 16 de Jun de 14, 15:55:07 pm »
Hola Tonet !

crec que la rapidessa  i la facilitat del wassap es innegable .. i aixo ha fet que el seguimients pel foro a vatjen decaigut .... pero tinc en conter   ha creixcut el interés i els nous aficiliats  i les noves incorporacions al wassap ....

aixó demostra que hi ha interés en la gent per la meteo... sense oblidar la comodidat del wassap ...

hi ha que estar amb els temps  i el que predomina ara es la rapidessa de la info i la comoditat del personal...   

No estic ni en contra ni a favor .... es renovar-se o morir...

Desconnectat sergisellop

  • Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #2 el: 17 de Jun de 14, 18:59:37 pm »
Jo, lamentablement, seré dels poquets que utilitzaria el fòrum per a fer els seguiments.

El grup de wasap, pràcticament ja no el llig perquè se'n fa massa llarg i la info no és gens fàcil de comprendre si no el portes al dia... així que els seguiments, per a mi, me'ls faig soletes  :'(

A més, els històrics ja no existeixen... una pena que la rapidesa haja matat la documentació de fenomens interessants.

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #3 el: 17 de Jun de 14, 21:03:41 pm »
Jo, lamentablement, seré dels poquets que utilitzaria el fòrum per a fer els seguiments.

El grup de wasap, pràcticament ja no el llig perquè se'n fa massa llarg i la info no és gens fàcil de comprendre si no el portes al dia... així que els seguiments, per a mi, me'ls faig soletes  :'(

A més, els històrics ja no existeixen... una pena que la rapidesa haja matat la documentació de fenomens interessants.

Estic d'acord. Si no utilitzem mínimament el fòrum, ja no podrem dir això de "m'estava emocionant revisant l'episodi de setembre del 2011", per exemple...

Sort que encara s'ha penjat alguna informació de les tempestes d'estos dies, de lo poc que ha valgut la pena les últimes setmanes... Sense estes dades i comentaris personals difícilment es podran fer estudis seriosos en el futur. A vore si resulta que ara que que hi ha molts més mitjans per guardar la informació que fa 30 (o 50) anys, per exemple, no els aprofitem...

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #4 el: 17 de Jun de 14, 23:19:51 pm »
Jo, lamentablement, seré dels poquets que utilitzaria el fòrum per a fer els seguiments.

El grup de wasap, pràcticament ja no el llig perquè se'n fa massa llarg i la info no és gens fàcil de comprendre si no el portes al dia... així que els seguiments, per a mi, me'ls faig soletes  :'(

A més, els històrics ja no existeixen... una pena que la rapidesa haja matat la documentació de fenomens interessants.

Estic d'acord. Si no utilitzem mínimament el fòrum, ja no podrem dir això de "m'estava emocionant revisant l'episodi de setembre del 2011", per exemple...

Sort que encara s'ha penjat alguna informació de les tempestes d'estos dies, de lo poc que ha valgut la pena les últimes setmanes... Sense estes dades i comentaris personals difícilment es podran fer estudis seriosos en el futur. A vore si resulta que ara que que hi ha molts més mitjans per guardar la informació que fa 30 (o 50) anys, per exemple, no els aprofitem...

+1
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat ELAN

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 475
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #5 el: 18 de Jun de 14, 11:29:59 am »
Estic d´acord en el que dius Felet , Sergi i Timonet .. sense aixo no es podem fer series de events meteorologics ...  :'(

Pero sembla que a molta gent del wassap no li interesa tampoc ...perque no s´han pronunciat en este topic  per a dir res ,,, lamentablement  prima el aquí y ahora ... el pasado no existe ...  :-\ 

Desconnectat Carlos R

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 234
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #6 el: 18 de Jun de 14, 21:27:26 pm »
Solamente os digo que no tengo instalado Whatsapp en el móvil por decisión propia.

Es todo una evolución, primero fueron los grupos de noticias (NNTP) allá por el 1998 los cuales han quedado para los nostálgicos, después los webforos, blogs y redes sociales y ahora prima la inmediatez de la mensajería instantánea.

Es la paradoja más absurda que he visto: en la época de los teras y de la fibra óptica depositamos la información en cubículos de escasos bits que se los lleva el viento. Tiene sus ventajas... pero la velocidad tiene su precio. Pagamos inmediatez a cambio de no almacenar información.

No sé si hay algún tipo de aplicación que permita volcar en un webforo la información vertida en un grupo de whatsapp, podría ser una solución intermedia.


Desconnectat sergisellop

  • Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #7 el: 19 de Jun de 14, 09:49:58 am »
No sé si hay algún tipo de aplicación que permita volcar en un webforo la información vertida en un grupo de whatsapp, podría ser una solución intermedia.

Vam estar buscant això i, per ara, si ho permet Telegram, però la versió oficial de uasap no (si algú té alguna idea que informe...)

Una peneta

Desconnectat MeteoBeniaia

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 251
  • Nuvolet!
    • Meteobeniaia
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #8 el: 19 de Jun de 14, 13:40:11 pm »
Jo porte tres dies en el whatsapp i encara estic al·lucinat. És impossible seguir-ho tot.  Crec que el forum té més trellat i és on pots llegir les coses més pausadament.



Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #9 el: 19 de Jun de 14, 14:31:52 pm »
No sé si hay algún tipo de aplicación que permita volcar en un webforo la información vertida en un grupo de whatsapp, podría ser una solución intermedia.

Vam estar buscant això i, per ara, si ho permet Telegram, però la versió oficial de uasap no (si algú té alguna idea que informe...)

Una peneta
Watsapp te alguna avantaja relevant respecte a Telegram per a fer seguiment? si la resposta es no, doncs si hi ha que mudar-se a telegram se mudem, que estic segur que la majoria ja el te instalat al mòbil o no li costaria res fer-ho... (en el meu cas a l'ordinador  :P)

Salutacions
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat VallDeGallinera

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 66
  • Nuvolet!
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #10 el: 19 de Jun de 14, 21:57:17 pm »
Hola,

Està clar que el mantindre la informació mitjançant el fòrum és més important que mitjançant el WhatsUpp, ja que la informació queda registrada per al futur. Però tampoc cal oblidar que al utilitzar el WhatsUpp es poden fer seguiments més a Temps-Real, que en moltes ocasions és el que interessa i a més es pot parlar d'altres temes com qualsevol grup d'amics.

A part de mantenir el Fòrum, com és lògic, una possible solució podria ser crear dos grups, un de WhatsApp (el que ja hi ha) i un altre de Telegram.

En el de WhatsApp es parlaria de tot tipus d'informació trivial, o no siga de molta transendència (meteorol·lògicament parlant) com a per a què quede guardat com a seguiment (ara fa quatre gotes, temperatura a Temps-Real....).

I en el de Telegram, es dedicaria a posar informació més transcendent, concisa i d'interès, ja siga de seguiment d'una situació importat, o de recerca de dades d'interès històric.

Els comentaris de Telegram són els que és bolcarien al Fòrum, i d'aquesta forma, sols es quedaria guardada la informació d'interès, sense oblidar poder escriure directament al fòrum.

És una forma intermèdia de mantenir registrada la informació d'interès i poder parlar d'altres coses, ja que si es mesclen estes dos coses, qui realment vullga llegir un seguiment es pedria en un mar de comentaris que en anys posteriors o en el mateix moment, no intersarien.

D'aquesta forma, qui tampoc tinga molt de temps per a llegir tots els comentaris, com comenta Sergi, podria llegir sols el del grup de Telegram i estar al dia en el seguiment.

Ja se que no soc el més indicat per poder opinar, ja que ací soc prou recient, i entenc la postura dels qui formeu part d'aquesta associació des de el principi. Al marge de la meua opinió, sols he intentat buscar una solució per a que la majoria puguen quedar contents amb les solucions adoptades.
« Darrera modificació: 19 de Jun de 14, 22:13:24 pm per VallDeGallinera »

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #11 el: 20 de Jun de 14, 16:39:18 pm »
Hola,

Està clar que el mantindre la informació mitjançant el fòrum és més important que mitjançant el WhatsUpp, ja que la informació queda registrada per al futur. Però tampoc cal oblidar que al utilitzar el WhatsUpp es poden fer seguiments més a Temps-Real, que en moltes ocasions és el que interessa i a més es pot parlar d'altres temes com qualsevol grup d'amics.

A part de mantenir el Fòrum, com és lògic, una possible solució podria ser crear dos grups, un de WhatsApp (el que ja hi ha) i un altre de Telegram.

En el de WhatsApp es parlaria de tot tipus d'informació trivial, o no siga de molta transendència (meteorol·lògicament parlant) com a per a què quede guardat com a seguiment (ara fa quatre gotes, temperatura a Temps-Real....).

I en el de Telegram, es dedicaria a posar informació més transcendent, concisa i d'interès, ja siga de seguiment d'una situació importat, o de recerca de dades d'interès històric.

Els comentaris de Telegram són els que és bolcarien al Fòrum, i d'aquesta forma, sols es quedaria guardada la informació d'interès, sense oblidar poder escriure directament al fòrum.

És una forma intermèdia de mantenir registrada la informació d'interès i poder parlar d'altres coses, ja que si es mesclen estes dos coses, qui realment vullga llegir un seguiment es pedria en un mar de comentaris que en anys posteriors o en el mateix moment, no intersarien.

D'aquesta forma, qui tampoc tinga molt de temps per a llegir tots els comentaris, com comenta Sergi, podria llegir sols el del grup de Telegram i estar al dia en el seguiment.

Ja se que no soc el més indicat per poder opinar, ja que ací soc prou recient, i entenc la postura dels qui formeu part d'aquesta associació des de el principi. Al marge de la meua opinió, sols he intentat buscar una solució per a que la majoria puguen quedar contents amb les solucions adoptades.

Doncs estic molt d'acord. Si es pogueren crear 2 grups i fer això, seria perfecte. Un de Telegram únicament per a fer seguiment i que quedara tot al fòrum. I l'altre el de Whatsapp. Com bé dius, al de Whatsapp es parla de tot, i centenars de missatges diaris. Posar tota eixa informació ací (molta de la qual no aporta res al seguiment perquè són converses que tenim sobre altres temes), no aportaria res al seguiment del fòrum.

I és necessari revitalitzar el fòrum d'alguna manera...
Ontinyent, València.

Desconnectat ELAN

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 475
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #12 el: 20 de Jun de 14, 17:11:05 pm »
en sembla be el que digueu,,,,


 ;)

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #13 el: 20 de Jun de 14, 19:52:47 pm »
Es una idea magnífica, ara necessitem saber si Sergi pot tindre apunt eixa pasarela Telegram->Forum abans de la tardor. De ser així obrim enquesta una setmaneta, per allò de funcionar democràticament, i comencem amb el planning de la desdoblació del grup de watsapp i Telegram si no hi ha objecció.

Salutacions
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat kike80

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 6
  • Nuvolet!
Re:Forum o watsapp a seguiments especials? Debat
« Respondre #14 el: 22 de Oct de 19, 14:40:37 pm »
Hola, bon dia;
Sóc nou al forum i no sé si aquest tema segueix obert o si rebrà alguna lectura de part d'algun membre...
Veig que el forum està prou mort i supose que és perquè el whatsapp s'ho menja prou i és normal...
Ens varem presentar fa uns dies i no he rebut ni un hola ni res de res.
També veig que a Telegram hi ha creat un canal (unidireccional) i això és una gran idea.
Però cal saber que des de fa uns mesos, eixisteix la possibilitat de sincronitzar fàcilment un canal de Telegram amb un grup de Telegram. De manera que al canal, sols es penja la informació important, i aquesta informació penjada, de forma totalment automàtica, es redirigeix al grup de Telegram (i a més a més es fixa a la part de dalt del grup), per a que els usuaris la comenten i parlen d'ella.
És una gran idea per tindre tot organitzat i que tot es perda res en la botifarra de missatges que es crea a un grup (siga de whatsapp o de Telegram).
Jo sóc usuari de Telegram, no de Whatsapp. De fet, a Nadal va fer 5 anys que no tinc whatsapp (i no m'he mort).
És per això que he creat un grup d'AVAMET  a Telegram, per si alguna persona (moderna XD) vol unir-se a ell i poder parlar amb algú que no siga el pobre Rafa de Meteontinyent.
El link per accedir al grup és aquest: https://t.me/joinchat/ANVQV1RMxg5rTaIPRwcRpg
Sóc l'adninistrador, però no m'importaria que ho fora un altre, per descomptat.
El meu nick a Telegram és @asbirlaor
Moltes gràcies.