Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 96254 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat sergisellop

  • Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
Meteogrames i models, any 2010
« el: 01 de Gen de 10, 07:37:30 am »
I per anar fent boca en aquest any que encetem... a veure que ens porten els reis  :o

Per a vore Meteogrames, heu d'anar a aquesta direcció i editar les coordenades desitjades...

Ontinyent exemple

meteociel.com/cartes_obs/gens_display.php?x=&y=&run=18&lat=38.826111&lon=-0.597109&type=0&ext=1



« Darrera modificació: 08 de Feb de 10, 23:42:33 pm per Timonet gelat »

Desconnectat Pixarroglets

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 474
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #1 el: 01 de Gen de 10, 13:20:22 pm »
Bon dia a tots!!  avant*.
Pareix que les frescoretes que ens portaràn els reixos van confirmant-se poquet a poquet.


A més, en l'actual eixida del GeFeSito es comencen a veure cosetes que ens interesen encara més  ;D...




... de moment ho deixarem ahi... continuarem vigilant-ho  pipa*

P.D.: Bona manera d'iniciar el 2010  ;D
Ontinyent, València.


Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #2 el: 01 de Gen de 10, 19:54:36 pm »
Mmmm.... (baba)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat L´herberet, MANU

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #3 el: 01 de Gen de 10, 20:07:39 pm »
joer timonet, digues algo mes.de moment jo crec que potser una entrada mes seca que la muixama, esperança com la anterior volta de eixa formació de la típica borraqueta o ciclogènesis enfront nostre, o millor dit un poc mes avall. el que es cert es que del 5 al 12 o per ahí potser una setmana per recordar, ja vorem.... :-si :-si

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Sergifred

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #4 el: 01 de Gen de 10, 21:13:07 pm »
Pot ser seca o nivosa segons es posen les isobares, jo de moment  veig este tema un poquet indefinit, lo que no ens faltará será fred...millor dit, ONADA DE FRED EN MAJUSCULES.
Xàtiva, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #5 el: 02 de Gen de 10, 10:08:39 am »
Que ve, que ve. ;)


I es que eixes altes presions al nord d´Europa, que pareixen quasi eternes, están donant com a resultat un final de tardor e inici d´hivern d´allò més atípic: temperatures anormalment altes per a un més de Desembre (mínimes i máximes), així com temperatures totalment geladores com els -10ºC. de fa tant sols 15 dies.

Així doncs, i comforme es plantegen els diferents models a partir del 5 de Gener, anem a patir bona cosa de fret. Tot dependrá de com es situe la baixa i si s´enfonará cap al Mediterrani, per a tindre un major report d´humitat. Però de moment tot pareix dir que l´entrada será més be seca.


Pd: qui podia sospitar que 15 dies després de patir una mínima de -10ºC. poguerem ja no tant sols arrimarse, sino a més a més superar aquesta mínima en un mateix hivern... :-X :-X
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat L´herberet, MANU

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #6 el: 02 de Gen de 10, 10:24:21 am »
La entrada freda es de les fortes. ara de moment seria prou sequeta, a falta de alguna borrasca mediterranea d´ultima hora, d´eixes que els models no veuen, tindriem dos posibilitats de vorer neu el 6-7 i ja el 10 cap al final de la onada de fred. Però ja anirem veient

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #7 el: 02 de Gen de 10, 10:44:20 am »
Es descomunal a 500Hpa una -38. Jo no ho habia vist mai, desde que mire els modelos ehh? Lo de la humitat esperarem a ultima hora pq en l'ultima eixida canvien un poc la direccio i enlerta amb les ciclogenesis. Bonica situacio per a anar seguin.  pipa*






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Pixarroglets

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 474
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #8 el: 02 de Gen de 10, 12:02:51 pm »
Tot pareix indicar (de moment) que fred en tindrem i prou/molt. Ara que el tema de precipitacions, segons van publicant-se les noves eixides dels models, cada vegada ho veig més complicat.
Com digueu esperarem a posibles sorpresetes mediterrànies que no es veuen ara per ara.
Ontinyent, València.


Desconnectat L´herberet, MANU

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #9 el: 02 de Gen de 10, 12:36:28 pm »
De moment mes seca que la muixama.

A vorer, algu que controle lo de les isobares, quant es tanquen, en quines zones etc. Podría analitzar quines possibilitats hi han de vorer alguna ciclogènesis, borrasqueta etc pel sud, duoest, sudest????. Jo aixo no se on controlaro i on veieu els mapes, però es que em dona que amb tant d´aire fred pot haver sorpresa, i eixes no les solem vorer als models en el mediterràni fins última hora.

Sino es forma, pues un fred que la leche, tramuntana, i tal volta quatre volves despistades el 7 o quant entrara el front de sudoest el dia 10 al principi o no tant al principi ( aixo en els models d´este mati a a la mà ( GFS sobretot, perque Ukmo o inclus europeu marquen alguna sorpreseta)

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat L´herberet, MANU

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #10 el: 02 de Gen de 10, 15:26:35 pm »
Continue en el monoleg meu ;D ;D

Jordi Paya a l´oratge ja ha dit que no esta clar que pasara en els vents el 7 i el gfs marca per a l´oest i la nostra zona un pantà baromètric que no em crec. No vullc dir que siga favorable per a nosaltres però alguna baixa es formarà. Al seguiment de meteored alguns tambè opinen com jo

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat METEOBIAR

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #11 el: 02 de Gen de 10, 15:38:29 pm »
jo opine com tu manu cuant faltan 5 o 6 dies diuen que ve fred pero sec, sempre es desemvolupa algo en el mediterrani que ens dona alegries......i al contrari tambe, recorde el 20 de desembre que pareixia que anava a caure el mon i a la fi va caure un ditet...esperarem a vore com evoluciona jo crec que demà començaran a donar es precipitacio ???

Desconnectat Nevades

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 816
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #12 el: 02 de Gen de 10, 16:58:35 pm »
Jo no vuic apostar. Però m'agradaria molt que es formara una baixa pressió en el mediterrani per a tornar a vore la neu, ja que el fred el tinguem assegurat. Quina possibilitat hi ha de que es forme una borrasca o ciclogenesi en el mediterrani?
Agullent, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #13 el: 02 de Gen de 10, 23:55:32 pm »
Es al.lusinant vorer com dia enrere dia no varien les altes presions cap al nord del continent (unes vegades més a prop de Groenlandia - Islandia, altres més en terres ecandinaves), crec que no ho havia vist mai tants dies consecutius, i fent repás de l´históric del Wetterzentrale, no trove una situació on les altes aguantaren tant en el temps com la que estem vivin en aquestos moments.

Tot açó no es si no significatiu, de les posibles situacions históriques (que podrem recordar al llarg dels anys) que ens queden per viure en el meravellós mon de la meteorologia.

Si tireu endavant en l´última eixida Gefesiana a moltes hores vista (ja se que no val per a res), però es al.lusinant vorer una +12ºC. a l´atura d´Estocolm a mitjant de Gener... :o

"Esto va a traer cola, oiga"  ;D
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #14 el: 03 de Gen de 10, 02:38:03 am »
Massa fred i poca precipitació... com sempre.. cada actualització és pitjor en aquest sentit.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)