Autor Tema: Xarxa d'estacions de Meteoclimatic.com  (Llegit 128159 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Xarxa d'estacions de Meteoclimatic.com
« el: 02 de Gen de 07, 22:59:06 pm »
Meteoclimatic es una gran red de estaciones meteorológicas automáticas no profesionales en tiempo real y un importante directorio de recursos meteorológicos. Si tienes una estación automática y deseas compartir tus datos, te invitamos a participar en Meteoclimatic. Entre todas las estaciones haremos de Meteoclimatic un lugar útil para consultar los datos de tu observatorio y seguir el tiempo y el clima de todos los observatorios del ámbito de cobertura de Meteoclimatic: Península Ibérica, los dos archipiélagos, sur de Francia y la África cercana al Estrecho de Gibraltar.

Tan sólo soy un aficionado. ¿Puedo colaborar con mis datos?

Naturalmente, y esa es la base de Meteoclimatic. Sólo es necesario que te guste lo que haces, tener una estación automática y una conexión a Internet. Aún así, deseamos ofrecer información de calidad con lo cual requerimos que tengas un mínimo de cuidados al situar los sensores de tu estación. En esta misma web podrás encontrar información útil para ayudarte a realizar la mejor instalación. También puedes usar el foro de debate para consultas que no queden resueltas aquí.

¿Qué necesito para poder colaborar?

Necesitas una estación meteorológica automática con posibilidad de ser conectada a tu PC (p.e. Davis Instruments, Oregon Scientific, Rainwise o La Crosse, entre otras), un software que recolecte los datos de la estación, una conexión a Internet y un servidor donde colgar tus datos. Deberás configurar tu software para permitir figurar en Meteoclimatic. Para ello, consulta los tutoriales disponibles para tu tipo de software.

Tengo todo lo necesario. ¿Cuál es el siguiente paso para colaborar?

En primer lugar debes darte de alta como usuario de Meteoclimatic, crear tu nueva estación y rellenar los datos que se te solicitan. Deberás descargarte la plantilla correspondiente a tu software y configurarlo. Una vez configurado y tu plantilla esté disponible en la red, deberás indicar en la configuración de tu estación (apartado "Mis estaciones" cuando estás identificado) dónde se puede encontrar esta plantilla. Una vez hayas llegado hasta aquí, tu información estará disponible en Meteoclimatic. ¡Bienvenido!

Tengo lo necesario pero en una segunda vivienda desde la cual no puedo ofrecer datos todos los días del año. ¿Puedo participar?

Naturalmente. Meteoclimatic es una red voluntaria, por lo tanto no obligamos a nada aparte de ofrecer datos con el máximo de fiabilidad.

Como ejemplo, adjunto el mapa actual de estaciones de aficionados en la C.Valenciana.

« Darrera modificació: 20 de Jun de 08, 00:40:57 am per Timonet gelat »
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #1 el: 19 de Gen de 07, 15:22:07 pm »
Bona vesprada.

Estic ultimant la posada de la meua estació a meteoclimàtic. Ho tinc ja tot (o això pense). L'unic problema que em dóna a hores d'are es que quan seleccione la meua estació m'apareix el següent missatge: No se ha detectado ningún cambio entre las dos últimas actualizaciones o bien el reloj está retrasado más de media hora. Comprueba que la zona horaria sea correcta.

Vaig a configurar la zona horaria en la fitxa de meteoclimàtic (no en l'ordinador), i m'aconsella que li pose hora solar GMT+1, però en el desplegable no m'apareix eixa opció. Ho estic fent bé  ??? ???
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #2 el: 19 de Gen de 07, 15:33:22 pm »
També una altra qüestió. Quan em desconecte de meteoclimàtic, i torne a conectar-me amb el nom y la contrasenya, m'apareix l' estació com desactivada, quan en diverses ocasion l'active en el desplegable.  ???

Em consta que la estació munta bé les dades a meteoclimàtic.

Gràcies
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #3 el: 19 de Gen de 07, 15:45:51 pm »
Si has triat a la fitxa de meteoclimatic horari solar, que es ho mateix que GMT, UTC etc..,  la teua estació: consola i ordinador, tindran que funcionar en horari solar que es alló que recomanan i per exemple es com jo funcione. Si has triat horari civil que es el que els governs aplican ja siga hivern o estiu amb el canvi d'hora, la consola i ordinador tindran que estar amb este horari i quan arribe la data del canvi d'horari tindrás que canviar a la consola el nou horari.

Jo use l'horari solar per varies raons, primera perque el l'hora real del Sol, i no aquella que les persones volen aplicar per motius econòmics i segona perque d'esta manera jo no tinc que canviar dos vegades a l'anys l'hora de la consola quan arriba la data del canvi.

 ;)
« Darrera modificació: 19 de Gen de 07, 16:08:53 pm per MeteoValència »

Desconnectat MeteoValència

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.646
  • Jo mateix
    • MeteoValència
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #4 el: 19 de Gen de 07, 15:47:56 pm »
També una altra qüestió. Quan em desconecte de meteoclimàtic, i torne a conectar-me amb el nom y la contrasenya, m'apareix l' estació com desactivada, quan en diverses ocasion l'active en el desplegable.  ???

Em consta que la estació munta bé les dades a meteoclimàtic.

Gràcies


Això podría ser que tingueres que esperar a l'actualització de la web que es fa cada 20 minuts. Tu connectes l'estació, l'arxiu puja al servidor teu però fins que no actualitzen dades tu no apareixes, estarás com a desconnectat. 

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #5 el: 19 de Gen de 07, 16:07:27 pm »
Quan arribe a Ontinyent cap a les 19 hr. estaré disponible al messenguer. Ja et tire un cable, val?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #6 el: 19 de Gen de 07, 16:26:20 pm »
Quan arribe a Ontinyent cap a les 19 hr. estaré disponible al messenguer. Ja et tire un cable, val?

Gràcies Timonet, però el problema es que jo no tinc direcció en hotmail?. A més a més ara estic al treball.  >:(. Eixire això de les 19 hores també.

De totes formes esta nit o demà intentaré fer el que m'ha dit MeteoValència, a vore si pita...


Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #7 el: 19 de Gen de 07, 17:17:16 pm »
Lo que pots fer es postejar el link a la teua estació, per vore que estiga tot correcte

Per eixemple:
http://www.meteoclimatic.com/index.php/pg.0.plantilles.html?station_id=ESPVA0300000003420A

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #8 el: 20 de Gen de 07, 17:41:08 pm »
Bueno, lo de meteoclimàtic, crec que deura esperar alguns dies. Estic gafat  >:(. Hui quan pareixia que ho tenia a punt, se m'ha fotut la conexió ADSL. Resultat, el Router Wi-Fi esconyat. Afortunadamente el tenia en garantia que si no 100 € més. El problema es que ara tinc conexió Wi-FI, però no per cable, i no puc fer res amb el VWS intal.lat a un ordinador de sobretaula.

En fi, gràcies a tots, tot i que altre dia serà.
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #9 el: 20 de Gen de 07, 19:30:36 pm »
Bó... ja ho farem.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #10 el: 23 de Gen de 07, 14:55:24 pm »
Bé després de lluitar contra els elements, torne a agafar l'asunt.

La pàgina web on deurien muntar totes les dades es la següent http://es.geocities.com/jramonsabater/meteoclimatic.htm, i no està actualitzada des de el 07/01/2007. La plantilla me la vaig descarregar correctament, i el directori es el següent: c:\vws\template\meteoclimatic.htm figurant en la finestra corresponent del vws.

¿Què es el que m'està ocurrint per a que no es puguen actualitzar les dedes?
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #11 el: 23 de Gen de 07, 16:54:25 pm »
Si tens la plantilla al servidor es que ja ho tens tot com toca.

Per si acas t'adjunte com tenia jo la configuració del vws.

En el requadre vermell hi ha que posar ra ruta on tens la plantilla que t'has baixat de Meteoclimàtic (l'extensió del fitxer dona igual quina siga)
En el requadre blau tens que posar la ruta on vols que el vws deixe eixa plantilla quan l'ompli amb dades. Posali com a extensió la que té que tindre (".htm").

Lo primer que has de fer es comprovar que el fitxer amb requadre blau te les dades correctes actualitzades. El pots editar amb el notepad, per eixemple.


Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #12 el: 23 de Gen de 07, 17:00:02 pm »
Aquesta nit, estaré per tirar-te el cable, estic a la biblioteca mirant models...  :P
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #13 el: 23 de Gen de 07, 17:19:06 pm »
Una volta hages comprovat que el vws està actualitzant bé la plantilla (Supose que te la deixarà en "c:\vws\root\meteoclimatic.htm") amb el notepad, punxa el botó Upload files to internet i t'eixirà açò:



Ací, en la columna "From Location" posa la ruta de la plantilla actualitzada (c:\vws\root\meteoclimatic.htm) i en "To Location" la carpeta del server FTP on vaga eixe fitxer (normalment no poses res)

Si tot açò ja ho has fet i ho tens correcte, tendràs que comprovar si la conexió FTP es correcta.
Per a això, obri una finestra de Comands (En el escritori de Guindous ves a Inicio->Ejecutar i en el quadret poses cmd) escriu ftp ftp.servidor.com on has de substituir ftp.servidor.com per el nom del teu servidor. Inmediatament t'ha de preguntar per el nom d'usuari, si no ho fa es per que tens trencada la cola del protocol TCP/IP possiblement per que un virus ha segut borrat i el antivirus no ha sabut apanyar-ho be.

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Red de estaciones de Meteoclimatic
« Respondre #14 el: 23 de Gen de 07, 20:02:41 pm »
La plantilla que tinc al següent directori C:\vws\template\meteoclimatic.htm, està actualitzada, i prova d'això, és *VER=DATA2 *COD=ESPVA0300000003660C *UPD= 1/23/07 18:45 *SKY= *TMP= 9.7 *WND= 18 *AZI= ONO *BAR= 1012.04 *HUM= 39 *SUN= 0 *DHTM= 12.3 *DLTM= 8.4 *DHHM= 50 *DLHM= 36 *DHBR= 1012.04 *DLBR= 1008.04 *DGST= 37 *DPCP= 0.00 *MHTM= 24.8 *MLTM= 8.4 *MHHM= 74 *MLHM= 28 *MHBR= 1031.04 *MLBR= 997.04 *MGST= 37 *MPCP= 0.00 *YHTM= 24.8 *YLTM= 8.4 *YHHM= 74 *YLHM= 28 *YHBR= 1031.04 *YLBR= 997.04 *YGST= 37 *YPCP= 0.00 *EOT*

El problema que trobe, (crec jo) es que en la pàgina de meteoclimàtic, en dirección URL de la plantilla, no se el que li tinc que posar, si C:\vws\template\meteoclimatic.htm, pel contrari http://es.geocities.com/jramonsabater/meteoclimatic.htm. Però si és esta última, no està actualitzada des de 07/01/07 a les 16:30

Potser vos estiga liant.  ???
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)