Autor Tema: El millor i el pitjor del nostre clima.  (Llegit 3853 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
El millor i el pitjor del nostre clima.
« el: 26 de Oct de 06, 13:25:14 pm »


  Per a mi el pitjor del nostre clima és la irregularitat de les pluges, igual podem tindre un gran temporal en pocs dies com passar mesos i mesos sense veure practicament una gota, com esta passant ara mateix on la situació ja es prou preocupant. :P

  El millor per a mi, són eixos dies de pluges amb vents de gregal, les tipiques pluges orogràfiques en les que esta moltes hores seguides plovent i mires el radar i el meteosat i no veus practicament res. ;D
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: El millor i el pitjor del nostre clima.
« Respondre #1 el: 26 de Oct de 06, 13:28:28 pm »
Pos no sé per qué, però jo pense que el millor del nostre clima es la extrema variabilitat de condicions en poques hores... de passar de messos secs a molt humits i tempestuossos... el que passa es que pareix que s'està trencant aquesta seguida....

A més, ens sorprenen les nevades hivernals... que molta gent pensa que a les nostres terres no hi neva mai.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: El millor i el pitjor del nostre clima.
« Respondre #2 el: 26 de Oct de 06, 14:07:29 pm »

  Home, si ho mirem aixina si,  ;D però i el que patim quant estem en el periode sec com ara??? ??? :P.

  El que no entenc es perquè dius que pareix que s´esta trencant esta seguida, quant només anem pel segon any de sequera, i ojo, que de vegades estos periodes secs s´allarguen 4 o 5 anys. ::) :P
                 

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: El millor i el pitjor del nostre clima.
« Respondre #3 el: 26 de Oct de 06, 14:21:51 pm »
Home... és ben cert que portem pocs anys per a la tendència que dic... perdó per precipitar-me... de tota manera, siguent l'octubre (com tots sabem) el mes més plujós, amb 70 mm. de mitja a Ontinyent.... vaig a ficar-vos les dades que tinc per a un mes d'Octubre des de 2004...

9,6 mm. 2004
2,7 mm. 2005
3,8 mm. 2006 (Provisional)


 :-\
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat carboner

  • Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: El millor i el pitjor del nostre clima.
« Respondre #4 el: 26 de Oct de 06, 15:04:39 pm »


  Si, però en el 2003 en van caure ací 113 mm, es cert que estos 3 ultims anys mes be sembla un mes estival que el mes  de màxima precipitació, però jo tampoc li done, de moment, major importància, igual a l´any que be en cauen 200 mm.
                 

http://avamet.es/estacions/otos/