Autor Tema: població més plujosa del País Valencià?  (Llegit 8221 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
població més plujosa del País Valencià?
« el: 15 de Mai de 12, 01:30:46 am »
Quina es per a vosaltres la població amb major precipitació mitjana per les nostres contrades?

Pel que fa a les dades que he tingut accés segons "L'Atlas Climático de la Comunidad Valenciana" amb dades de la serie 1961-1990 la població més plujosa és la de Tormos amb una mitjana de 918,6mm. En segona posició es troba Alcalalí amb 846,5mm i la tercera la trobem ben lluny de la zona de la Marina, parlem de Sant Joan de Penyagolosa amb 843,4 mm

Esteu d'acord amb aquestes dades o penseu que hi ha poblacions amb mitjanes superiors??

Jo m'he plantejat esta pregunta i a Meteonix he trobat dos dades curioses:

En la serie completa 2002-2011 les estacions amb majors precipitacions són:
La vall de la Gallinera: 1142,4 mm
Alcalalí: 1023,5 mm

En el cas d'Alcalalí sols 3 anys han estat per sota de la mitjana 1961-1990 (2005-2008-2010).
Aquestes dades són de llarg superiors a les de la serie antiga, així que també deixe en l'aire un altra pregunta, es pot dir que ha estat humida o molt humida a La Marina la primera dècada del segle? I als vostres observatoris?

Comence jo:
Pel que fa a Alzira la mitjana és de 633,1mm i la mitja recollida al meu pluviòmetre dels últims 5 anys (2007-2011) ha estat de 710,4mm, amb els dos últims anys lleugerament per sota de la mitjana. (580-590 mm)

Salutacions
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Joen

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #1 el: 15 de Mai de 12, 09:28:04 am »
Amb les dades que hi han colgades a la secció de descripció del perfil de l'estació de Barx - La Drova, he calculat la seua precipitació mitjana i es de 1193,7 mm des de 1981 fins a 2010 (29 anys), amb la qual cosa, si les dades son certes, pareix que Barx es un dels candidats a guanyar el títol de localitat valenciana més plujosa.

Pel que fa a les meues dades, tinc dades fiables des de l'any 2008, amb una mitjana de 714,8 mm, amb tots els anys mesurats fins al moment per damunt de la precipitació mitjana teòrica per a la meua zona (550 mm més o menys), amb la qual cosa, ens faça o no gràcia, crec que ja toquen per estadística uns anys secs.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

  • Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #2 el: 15 de Mai de 12, 10:10:18 am »
Pel que fa a les meues dades, tinc dades fiables des de l'any 2008, amb una mitjana de 714,8 mm, amb tots els anys mesurats fins al moment per damunt de la precipitació mitjana teòrica per a la meua zona (550 mm més o menys), amb la qual cosa, ens faça o no gràcia, crec que ja toquen per estadística uns anys secs.

Jo crec que a la zona de la Solana plou més que a la ciutat:

Llombo (2008-2011): 656,4mm
Germanies (2008-2011): 663,7mm
La Solana (2008-2011): 714,8mm

Si la mitjana d'Ontinyent és d'uns 574mm, a la Solana estarà per damunt dels 600mm. De fet, mirant el mapa de precipitacions mitjanes de l'Aemet, a la Serra Grossa marca 700mm.

On més plou de la Vall és a Pinet, però no arriba a ploure tant com a les poblacions més plujoses, que han de ser del prelitoral de la Safor i la Marina Alta.
Ontinyent, València.

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #3 el: 16 de Mai de 12, 15:09:56 pm »
Amb les dades que hi han colgades a la secció de descripció del perfil de l'estació de Barx - La Drova, he calculat la seua precipitació mitjana i es de 1193,7 mm des de 1981 fins a 2010 (29 anys), amb la qual cosa, si les dades son certes, pareix que Barx es un dels candidats a guanyar el títol de localitat valenciana més plujosa.
Hola Joen, les dades del perfil no son oficials però son prou fiables. Estan preses per l'encarregat de les comprovacions manuals de l'estació d'AEMET de Barx(Miquel) en sa casa al centre del poble i a un quilometre de la meva estació. Estic esperant que em facilite les dades oficials de l'estació d'AEMET per a poder compara-les.....
També estic intentant averiguar si seria possible fer-se càrrec d'una estació situada a La Caldereta(a les faldes del Montduver) que pertany a l'Ajuntament de Gandia i pareix que tenen abandonada.......seria prou interessant perquè en eixa zona la precipitació sol ser superior a la de la zona de Barx i La Drova.....sobre tot en temporals de gota freda.....ja vos contaré com he quedat....:-)
Salutacions

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #4 el: 17 de Mai de 12, 01:31:05 am »
Són molt bones notícies eixes que dones  :D Si s'aconsegueix recuperar eixa estació es podria mesurar l'efecte del Montdúver en els episodis plujosos, ja que a la zona hi ha l'estació de Xeresa (AEMET), les que comentes de Barx i la de Simat del SAIH.

Bé, ja que estem i per a fer-nos una idea. Podries assenyalar al mapa, més o menys, per on cau l'estació que ens comentes? Gràcies!
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #5 el: 17 de Mai de 12, 02:00:09 am »
Hola alzimet, si no m'enganye crec que deu estar per ací:

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #6 el: 17 de Mai de 12, 02:03:08 am »
realment crec que no es una estació completa sinó un pluviometre automatic.......i l'unica referéncia que trobe en internet es esta: http://www.levante-emv.com/comunitat-valenciana/2009/01/04/reacutecord-pluviomeacutetrico-gandia/538475.html


Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #7 el: 17 de Mai de 12, 15:05:37 pm »
bueno, de moment estan averiguant-me si encara està operativa i en el cas de que així fora em diran si hi ha manera de accedir a les dades ja que en principi era un projecte intern de prevenció d'avingudes d'aigua i no está pensat per a us informatiu.....
també he comentat que en el cas de que estiga funcionant la possibilitat de instal·lar per part meua un pluviòmetre manual per a poder fer les possibles correccions(ho tinc a mig quilometre de ma casa).....

ja vos diré....

Salutacions

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #8 el: 18 de Mai de 12, 03:04:47 am »
Doncs sí que havia sentit abans parlar d'aquesta estació, supose que quan va eixir la notícia que has citat. Doncs esperem notícies teues, quantes més estacions hi haja per a entendre com funciona la meteo millor que millor. :)

A vore si hi ha sort!!
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat Miguel

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 93
    • MeteoSafor
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #9 el: 11 de Jun de 12, 11:32:53 am »
En mi opinión la Vall de la Gallinera es la que se podría llevar el premio, aunque el dato de Barx es importante pese a no ser datos oficiales. Seguidamente vendrían Alcanalí  y la Vall de Laguar - Isbert. Estos municipios en los datos que ofrece Meteonix sobrepasa los 1000mm anuales la mayoría de la veces.

Despues me ha sorprendido municipios como Almoines (y eso que soy de la Safor), donde registra 1188mm que sería el que más si no fuera por que solo se han registrado 3 años (2007, 2008 y 2009). Algunos otros municipios tienen altos registros como Orba, Tàrbena etc aunque como Almoines con pocos años en la serie y además viviendo un poco de ese 2007 que tan húmedo fue en la vertiente meditarránea.

No sé donde colocar Barx si los datos que habeis dado no son oficiales, aunque si INRI666 nos dice que son muy fiables pues alomejor podría desbancar en mi particular podium a la Vall de Gallinera. Me gustaría saber si INRI666 nos podría decir la precipitación anual total desde que empezó a funcionar su estación.

Hombre lo que está claro que como comarcas, la Marina y la Safor siempre se han llevado el gato al agua jajajaj!!


Un saludo a todooos! y espero pronto aportar una nueva estación por la Platja de Miramar!!





Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #10 el: 11 de Jun de 12, 15:46:49 pm »
... y espero pronto aportar una nueva estación por la Platja de Miramar!!

Genial!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #11 el: 13 de Jun de 12, 21:32:32 pm »
Hola Miguel, perdó per tardar en contestar...
De la meva estació de la Drova sols tinc complet l'any 2011 amb 1043,6mm però he aconseguit les dades oficials de l'estació d'AEMET de les afores del poble:
2000:   708mm
2001:   848mm
2002: 1484mm
2003: 1526mm
2004: 1564mm
2005:   501mm
2006:   695mm
2007: 1570mm
2008: 1365mm
2009: 1201mm
2010:   956mm
2011: 1014mm

Són un poc inferiors a les no oficials del centre del poble però ho veig normal ja que també tinc un pluviòmetre al centre del poble (casa dels meus pares) que de normal també sol mesurar un poc mes que la de AEMET en la majoria dels episodis.

Salutacions

P.D:Reprenent el tema de la Caldereta de Gandia....al final m'han dit que de forma "extraoficial" no hem poden dir res de res....que és una cosa interna del departament de medi ambient del l'Ajuntament. Que si volem més informació o fer alguna petició de les dades o inclús instal·lar un pluviòmetre manual  hauríem de fer un escrit al departament en nom de L'associació per a fer més força.....
« Darrera modificació: 13 de Jun de 12, 21:46:24 pm per INRI666 »

Desconnectat alzimet

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 894
  • Plou poc però per a lo poc que plou MAI plou prou
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #12 el: 13 de Jun de 12, 22:50:44 pm »
P.D:Reprenent el tema de la Caldereta de Gandia....al final m'han dit que de forma "extraoficial" no hem poden dir res de res....que és una cosa interna del departament de medi ambient del l'Ajuntament. Que si volem més informació o fer alguna petició de les dades o inclús instal·lar un pluviòmetre manual  hauríem de fer un escrit al departament en nom de L'associació per a fer més força.....

Doncs sería una bona idea ficar-se en contacte com a AVAMET amb l'ajuntament de Gandia i oferir-nos per a mantindre i publicitar eixa estació, si en La Vall d'ebo ens va anar bé perquè no ací?
És un tema interesant a tractar a la propera trobada, per cert, al final que vas a fer? :P

PD: La pluviometria de Barx també és digna de tindre en compte en un top5 de llocs més plujosos del PV!
Alzira, ben propet del Xúquer
On la mitjana diu que cauen 633 mm a l'any i quasi mai tenim dades properes...

L'AVAPRED t'espera!. Pots començar de zero al concurs quan vullgues! T'ho voldràs perdre?

Desconnectat MeteoCanals

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #13 el: 13 de Jun de 12, 23:46:20 pm »
A vore crec que podria aconseguir les dades ja que hi ha un conveni de colaboració entre l'Ajuntament de Gandia i la UPV Campus de Gandia, com jo m'encarregue de facilitar-los les dades de la estació de la Universitat demanaré els demanaré les dades per a un "hipotetic projecte de la Universitat" sobre avingudes del Baranc de Beniopa, jo crec que no em ficaran ninguna traba.

La setmana que ve vos dic algo.

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re: població més plujosa del País Valencià?
« Respondre #14 el: 14 de Jun de 12, 14:54:48 pm »

, per cert, al final que vas a fer? :P

Hola Alzimet, no ho tinc clar encara però el mes segur es que no puga anar... :( ......tinc un mes de Juny apretadet del tot....

A vore crec que podria aconseguir les dades ja que hi ha un conveni de colaboració entre l'Ajuntament de Gandia i la UPV Campus de Gandia, com jo m'encarregue de facilitar-los les dades de la estació de la Universitat demanaré els demanaré les dades per a un "hipotetic projecte de la Universitat" sobre avingudes del Baranc de Beniopa, jo crec que no em ficaran ninguna traba.

La setmana que ve vos dic algo.
Tot el que pugues averiguar bo serà   :) ......a mi no m'han aclarit ni si el pluviòmetre continua enviant dades actualment......sols he aclarit que és un pluviòmetre automàtic, que hi han plaques solars i que les dades s'envien via radio...


Salutacions