Autor Tema: ¿Que va caure el passat 17 de Gener?  (Llegit 5957 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
¿Que va caure el passat 17 de Gener?
« el: 25 de Gen de 09, 17:13:56 pm »
El passat 17 de Gener prop de les 19:00 h quan tornava del Santuari de Belén cap a Almansa, cap al N-NE vaig veure una especie de bengala que en sentit descendent que canviava la seua luminositat i agafava tonalitats verds al final .

M'he quedat de pedra quan he vist que també es va veure a Escandinavia:

VIDEO del meteorit:
http://sydsvenskan.se/webbtv/article406633/Trolig-meteor-lyste-upp-himlen.html?context=webbtv

El meteorit també es va veure a Catalunya :
http://www.diariosur.es/20090117/sociedad/llamadas-alertan-meteorito-cataluna-200901172222.html

¿Com es possible que el meteorit fora avistat desde zones tan allunyades ? ¿Sería el mateix meteorit o distints? ¿Va hi haver perill per a la població?
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.847
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: ¿Que va caure el passat 17 de Gener?
« Respondre #1 el: 25 de Gen de 09, 17:23:06 pm »
És possible que jo també el vegera, ja que va coincidir amb la tornada des d'Alcoi cap a Ontinyent amb Timonet i Llamp. Pareixia una bengala, però ho vaig interpretar com algun foc d'artifici relacionat amb alguna foguera de la festa de sant Antoni  ???  Vaig fer un breu comentari però crec que els altres dos no es van adonar  :P

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #2 el: 25 de Gen de 09, 17:27:38 pm »
Almansa, el primer video es impressionant !! Jo la veritat és que no em vaig fixar en res... felet, vam parlar de quin fum fea quan anàvem al costat d'Atzeneta o Albaida crec que era... però eren les fogueres de st. Antoni...

???
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.847
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #3 el: 25 de Gen de 09, 19:15:39 pm »
Almansa, el primer video es impressionant !! Jo la veritat és que no em vaig fixar en res... felet, vam parlar de quin fum fea quan anàvem al costat d'Atzeneta o Albaida crec que era... però eren les fogueres de st. Antoni...

???

No va ser allò. La veritat és que no recorde ben bé de quan ho vaig vore, seria segurament baixant de la Font Roja i abans d'arribar a Alcoi, en algun revolt de la carretera, però vaig pensar en algun foc d'artifici. Però clar, no té massa sentit llançar un únic foc, i més sabent com som per ací en estes coses (a la mínima mascletà o disparà en tota regla ;D )

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #4 el: 25 de Gen de 09, 19:37:58 pm »
Ummmm.

Potser es tracte del mateix meteorit mare, però posiblement haja caigut en dos o tres trossos a la superfície de la Terra.

Què és el que em porta a pensar això?. Doncs bé la ISS (estació espacial internacional), orbita a 400 km d'altura, i està comprovat que es pot veure des de dos punts que disten mils de kilòmetres. Cada observador veuria la ISS a distinta declinació (que en astronomia equival a la latitut terrestre)

Però els meteorits es volatilitzen alvoltant dels 90 km d'altura (altura sustanciament menor); per tant aplicant coneixements trigonomètrics, (que ara no recorde, però em compromet a penjar-ho prompte) sabent la distància de dos punts (un cateto del triangle), i l'angle recte dels dos catets, podriem endevinar  l'altura corresponent a la que ha caigut eixe meteorit. Si està alvoltant del 90 km, pot tractar-se del mateix meteorit; si dóna una altura de caiguda del meteorit prou major, crec que no podriem parlar del mateix.

Al video que mostres, sembla que ha caigut molt prop de l'horitzó; per tant si tu el vas veure prop de l'horitzó, et garantisc que no és el mateix meteorit; si el vas veure prop del zènit, podria ser més raonable.

Te totes formes, em decante per una seqüència de dos o tres pedretes (de pocs milímetres) que pululàven juntes per l'espai, caent cadascuna en distinta direcció.  ;D
« Darrera modificació: 25 de Gen de 09, 19:55:39 pm per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #5 el: 25 de Gen de 09, 21:53:21 pm »
La veritat és que no recorde ben bé de quan ho vaig vore, seria segurament baixant de la Font Roja i abans d'arribar a Alcoi, en algun revolt de la carretera, però vaig pensar en algun foc d'artifici. Però clar, no té massa sentit llançar un únic foc, i més sabent com som per ací en estes coses (a la mínima mascletà o disparà en tota regla ;D )

Jo a lo primer també ho vaig pensar, pero ja te dic, el moviment,  la luminositat variant i el canvi de color a verd no eren de focs artificials.

Quan he vist el vídeo ha sigut molt molt paregut a lo que vaig vore i a la mateixa direcció (avall a detra), però un poquet més alt (¿uns 60 º?) i amb una coloració verda al final que no es veu al video .... increible que unes pedretes fassen iluminar mitja Europa :o

- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Llamp

• Pluja
  • *
  • Missatges: 156
  • Per davant de les tronades!
« Respondre #6 el: 25 de Gen de 09, 22:32:32 pm »
És possible que jo també el vegera, ja que va coincidir amb la tornada des d'Alcoi cap a Ontinyent amb Timonet i Llamp. Pareixia una bengala, però ho vaig interpretar com algun foc d'artifici relacionat amb alguna foguera de la festa de sant Antoni  ???  Vaig fer un breu comentari però crec que els altres dos no es van adonar  :P

Felet! Jo si que recorde que ho vas comentar! Encara que jo no me'n vaig adonar, supose que perque anava pendent de la carretera, a mi em sona que va ser baixant el port d'Albaida, i que ho vas vore en direcció nord-est..
Alberic, Ribera Alta.

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #7 el: 25 de Gen de 09, 23:24:12 pm »

Felet! Jo si que recorde que ho vas comentar! Encara que jo no me'n vaig adonar, supose que perque anava pendent de la carretera, a mi em sona que va ser baixant el port d'Albaida, i que ho vas vore en direcció nord-est..

Direcció NE al poc de posarse el sol (sobre les 19:00h) i paregut a una bengala, 100 % que fora el meteorit  ;)

- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa