Autor Tema: Meteogrames i Models, any 2006...  (Llegit 16572 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Meteogrames i Models...
« Respondre #75 el: 09 de Des de 06, 00:24:44 am »
Es curios que el MeteoBlue Suïs done el diumenge per la nit mes precipitació al nord, a Castelló, per anar baixant-la després cap al sud el dilluns al mig dia.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Meteogrames i Models...
« Respondre #76 el: 09 de Des de 06, 10:57:18 am »

"Demasiado bonito para ser verdad",................ desinflada  important del model GFS, ja em semblava a mi uns models tan bons, si es que estem gafats, per a una vegada que  el GFS ens dona tela, al final recula, de totes formes alguns litres  continue pensant que ens cauran, el NE fa miracles per ací. ::)

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Meteogrames i Models...
« Respondre #77 el: 09 de Des de 06, 11:21:01 am »
Vja... si que s'an desinflat, si... de tota manera és el que diu Mario... el gregal fa miracles.. i més devant del Nadal...

:3:
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
Meteogrames i Models...
« Respondre #78 el: 09 de Des de 06, 13:23:18 pm »
M'ho temia! Quan anit vaig sentir a la del canal 9 dir que plouria m'ho vaig imaginar.
Fa anys que vinc fent-me l'estadística i per a que hi haja una bona llevantada o provençada, les del canal 9 tenen que posar nuvols i clars (ous fregits)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
Meteogrames i Models...
« Respondre #79 el: 09 de Des de 06, 14:05:20 pm »

A veure que ens  dien este migdia, jo aposte pels ous fregits que tu dius. ::)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Meteogrames i Models...
« Respondre #80 el: 09 de Des de 06, 15:16:50 pm »
Han seguit donant pluja fins al dimecres, inclús alguna enfarinadeta per damunt de 1200 m al nord d'Alacant la nit del diumenge a dilluns...

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Meteogrames i Models...
« Respondre #81 el: 09 de Des de 06, 15:20:25 pm »
La previsió del CEAMET està així:

"[...]es previsible que la vaguada fría en altura se extienda en un eje Nordeste-Suroeste sobre la vertiente mediterránea peninsular hasta el Norte de África. A lo largo de mañana Domingo, de la vaguada se escindirá un embolsamiento frío aislado en altura sobre el Norte de África que tendrá correspondencia en superficie con un centro de bajas presiones. Esta borrasca enviará vientos del Este hacia el litoral Sur y Sureste, las Baleares y el litoral centro-Sur de la Comunidad Valenciana. Este flujo de vientos se verá reforzado por la circulación de vientos impulsados por el anticiclón que se extenderá hacia el Oeste y centro de Europa que por su flanco Sur llevará vientos marítimos hacia el litoral Este peninsular y las Baleares. De esta manera, la entrada de humedad de origen mediterráneo en estas zonas favorecerá a partir de mañana la formación de nubosidad y la posibilidad de precipitaciones en estas áreas que pueden ser notables. Esta situación se mantendrá estacionaria el Lunes y Martes, aunque la borrasca se irá moviendo hacia el Este por el Norte de África. Aunque por el momento la principal inestabilidad se mantiene sobre el Norte de África, debe vigilarse la evolución de esta depresión en los próximos días ya que de variar ligeramente su posición podrían reforzarse considerablemente las precipitaciones y trasladarse más hacia el Norte en la vertiente mediterránea. Por el momento se espera que mañana Domingo, durante la segunda mitad del día, se inicie un episodio de precipitaciones que afectará a las zonas costeras de Andalucía, Murcia y Comunidad Valenciana y a las Baleares. En algunos puntos estas precipitaciones serán al menos moderadas debiendo vigilar las previsiones a corto plazo ya que cabe la posibilidad de algunas lluvias locales más fuertes."

;)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
Meteogrames i Models...
« Respondre #82 el: 09 de Des de 06, 15:20:43 pm »
 Si, la veritat es que ells hui estan mes optimistes que ahir ???, malgrat que els models han empitjorat clarament. De totes maneres, es suposa, que com que coneixen mes el clima de la nostra zona, deurien d´encertar més en les previsions.

Lo la veritat és que una vintena de litrets si que crec que ens cauran.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
Meteogrames i Models...
« Respondre #83 el: 09 de Des de 06, 16:09:51 pm »
Fotre...  :ein:

Per a les nostres comarques...
Previssions per localitats del INM...

Provincia de València.. Cota de neu, 900 mts... i probabilitat de precipitació al 50%...
Província d'Alacant... Cota de neu, 1100 mts... i probabilitat de precipitació al 50%..

Massa flipats estàn no? De moment, demà aniré d'Agres a les Caves...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
Meteogrames i Models...
« Respondre #84 el: 09 de Des de 06, 21:00:17 pm »
Fotre...  :ein:

Malparlat  ;D

Jo, esta nit, tinc sopar amb el gurú meteo de la familia: el meu germanet Xavi Cumulusnimbussss.
Espere que m'aclareixca totes les dubtes meteorològiques i existencials.

PD: Compreu-vos el Investigación y Ciencia d'aquest mes, es un monografic sobre el canvi climatic.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
Meteogrames i Models...
« Respondre #85 el: 09 de Des de 06, 21:16:32 pm »

Acabe de vorer l´ultima eixida del GFS i continua enpitjorant, des de la passada de les 18 d´ahir, cada eixida es pitjor, al final ho llevaran tot i au, ditxosos models, a quina mal hora es veuen per internet :-\ :'(

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
Meteogrames i Models...
« Respondre #86 el: 09 de Des de 06, 23:02:43 pm »
Manden tot cap al sur ... jo crec que al final si que plourà algo malgrat el que diga el GFS
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
Meteogrames i Models...
« Respondre #87 el: 10 de Des de 06, 04:20:50 am »

I seguim igual , cada eixida pitjor, la de les 18 ja no ens marca ni pluja :(, desde luego que lo del GFS es demencial, ja no em torne a fiar de cap model :(.

Estaré molt de temps sense tornar a entrar per ací >:(,........ a la merda tots els models. >:(

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
Meteogrames i Models...
« Respondre #88 el: 10 de Des de 06, 20:45:59 pm »

I seguim igual , cada eixida pitjor, la de les 18 ja no ens marca ni pluja :(, desde luego que lo del GFS es demencial, ja no em torne a fiar de cap model :(.

Estaré molt de temps sense tornar a entrar per ací >:(,........ a la merda tots els models. >:(

Pero home! No t'ho pilles tan fort. Es normal que els models no funcionen massa bé quan el moviment prové d'Africa, per que allí no es recullen tantes dades per alimentar els models com a Europa.

El Meteoblue mos dona una poqueta de precipitació orogràfica i prou.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
Meteogrames i Models...
« Respondre #89 el: 14 de Des de 06, 12:15:03 pm »
A 5 díes vista, (massa per a mi...) penje aquest model GFS de neu (morat) i pluja (blau)...

Neu a manta a Mariola, benicadell, Serrella, etc...