Autor Tema: Són bolets de Xop?  (Llegit 4097 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Són bolets de Xop?
« el: 11 de Des de 11, 15:21:48 pm »
Els he vist aquest matí i com sols he trobat 3 rovellons, tenia ganes de més... i com els bolets de xop m'agraden molt però mai n'he agarrat, m'agradaria assegurar-me.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Són bolets de Xop?
« Respondre #1 el: 11 de Des de 11, 16:21:01 pm »
Timonet aixo no sembla que siguen bolets de xop, a on els has recolectat? No digues el puesto si vols pero quina vegetacio hi habia al seu entorn?

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #2 el: 11 de Des de 11, 17:42:09 pm »
A una zona del interior, a la Canal de Navarrés, un poc menys humida. Tinc dubtes, però un amic de Requena m'ha dit el següent:

"son tricolomas terreums , comestibles y sabrosas sobre todo en revuelto"

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
  • Missatges: 476
« Respondre #3 el: 11 de Des de 11, 19:49:45 pm »
Timonet, això són lo que el teu amic t´ha dit: Tricholoma terreum, popularment coneguts com fredolics. Jo els cullc des de fa tres anys. Són una espècie de bona qualitat, gastronòmicament parlant. Jo els faig fregits amb ceba i estàn de p. m. És un bolet tardà, comença a eixir a finals de temporada, per ací n´he collit estos dies arrere. Entre els Tricholomes hi ha un amb el que cal anar molt amb compte, es tracta del Tricholoma pardinum, que apareix a principi de la tardor en zones altes, per damunt dels 1000 m.
Algunes característiques dels fredolics són, per exemple que el tacte del barret és com de tela o com si tocares pell de conill, molt suau. Les làmines són escotades, el barret no sol tindre més de 6 cm. de diàmetre, i la carn és molt fràgil.
Els bolets que has collit, per a mi són fredolics segur, però sempre que decidim probar un bolet que no em menjat mai, cal assegurar-se bé, siga en este cas o en qualsevol altre.
Vinga, que vaja bé.
« Darrera modificació: 11 de Des de 11, 22:54:42 pm per gregal »
Castelló. Plana Alta

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #4 el: 12 de Des de 11, 00:24:17 am »
Gràcies Gregal per la resposta, definitivament són els fredolics. No m'he els menjaré aquesta vegada per respete i coneixement de les espècies fins que no ho tinga ben clar en un futur. Realment estaria interessat en tindre més coneixements sobre el tema micològic i poder arribar a esbrinar de forma correcta cada espècie. Ací a la Vall d'Albaida sempre es menjen sols els rovellons i la resta de les espècies es rebutja ipso facto. Pot ser és la millor manera i excusa per encetar un canvi de mentalitat.

:)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #5 el: 12 de Des de 11, 15:21:42 pm »
Gràcies Gregal per la resposta, definitivament són els fredolics. No m'he els menjaré aquesta vegada per respete i coneixement de les espècies fins que no ho tinga ben clar en un futur. Realment estaria interessat en tindre més coneixements sobre el tema micològic i poder arribar a esbrinar de forma correcta cada espècie. Ací a la Vall d'Albaida sempre es menjen sols els rovellons i la resta de les espècies es rebutja ipso facto. Pot ser és la millor manera i excusa per encetar un canvi de mentalitat.

:)

Fa dies que intente trobar informacio de algu que conega mes especies, ja que enguany he vist fredolics i moltisimes bolets de tots els colors i tamanys pero el respecte i sobre tot el no entendre no em deixa agafar cap com per a tastarlo.
La unica ajuda que he pogut rebre es d'un micoleg que treballa en la Universitat d'Alacant i que si li envie fotos em diria que es, pero amb les fotos no em quede gens tranquil. Podriem fer alguna quedadeta i aprendre algunes varietats mes.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.