Autor Tema: 1 AÑO TRAS EL INCENDIO DE LA SERRETA  (Llegit 6774 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
1 AÑO TRAS EL INCENDIO DE LA SERRETA
« el: 06 de Abr de 08, 16:30:38 pm »
Hace 1 año  un día con un viento norte de unos 80 km/h unos desalmado provocaron un incidió en la Serreta, por suerte los medios aéreos pudieron extinguirlo en un par de horas  pero 20 hectáreas si no recuerdo mal acabaron chamuscadas, los culpables aun andan sueltos.

Este era el aspecto que deberia tener, o tenia antes de este desastre.

Este era el aspecto tras el incendio, una de las últimas fotos que hizo mi antigua cámara 

En la actualidad el aspecto es el siguiente.También se aprecia uno de los nuevos puentes de la circunvalación.

« Darrera modificació: 06 de Abr de 08, 16:45:00 pm per H2O »

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
Re: 1 AÑO TRAS EL INCENDIO DE LA SERRETA
« Respondre #1 el: 06 de Abr de 08, 16:31:07 pm »
Ahora nos acercaremos un poco para ver como se regenera el suelo.

Primero pondré 2 fotos justo en el borde del incendio, la primera hacia la zona no quemada.

y la segunda se ve a simple vista, pero se puede observar también como todo un manto de pequeñas plantetas y plantones de pinos que inundan el suelo.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #2 el: 06 de Abr de 08, 16:31:39 pm »
Os dejo algunas fotos  del bosque de pinos y sus pequeños retoños

Por suerte algún ejemplar adulto también pudo sobrevivir, se aprecia su tronco chamuscado  y como el fuego solo le dejo una pequeña copa verde.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #3 el: 06 de Abr de 08, 16:32:27 pm »
También se pueden observar ejemplares de carrascas con sus típicos brotes a nivel del suelo pero también,  otras el rebote se ha producido en sus ramas, me imagino que el fuego gracias a ese viento tan intenso no llego a afectar a todo el tronco de estos arboles.

En esta foto también se ve como el pedregal logro parar el fuego salvándose el bosque justo por debajo de los riscos

En general a pesar del desastre, parece que la naturaleza se recupera de forma notable aunque esa mancha gris tardara muchos años en difuminarse al mirar desde mi ventana y  me hará recordar ese triste día.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #4 el: 06 de Abr de 08, 16:33:04 pm »
No  puedo dejar de enseñaros algunas vistas desde la cima.

Hacia el sur-este Aitana como no.

Hacia el este se ve la antigua caseta que avisaba a los ciudadanos de Alcoy de los bombardeos de la aviación Italiana en la guerra civil, con la Serrella al fondo

Mirando al norte Alcoy y el barranc del Cinc.

Hacia el oeste la Fuente roja ( las 2 últimas fotos no son del mismo dia se nota  ;) )

« Darrera modificació: 06 de Abr de 08, 16:37:27 pm per H2O »

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #5 el: 06 de Abr de 08, 16:33:41 pm »
Por último os dejo unas fotos  del programa del Discoveri chanel Fieras de la Ingeniería. y unas  fotos de este invierno , desde la Fuente Roja

;)

;)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #6 el: 06 de Abr de 08, 17:09:11 pm »
Precioso reportaje, Jesús.

La verdad es que alegra y mucho cómo la naturaleza va ganando terreno... (y nunca mejor dicho) al fuego y a pesar de todos los pesares...

Y las fotos de la nieve... chapó.

;)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #7 el: 06 de Abr de 08, 20:45:06 pm »
Em direu que estic be del cap, pero deixeume fer una reflexió: Vista la capacitat de recuperació que tenen les zones cremades sempre i quan la seva extensió no supere les 50 Has, i donat el poc o nul esforç que es fa per netejar la serra, creant-se aixina una capa molt combustible de matoll, no seria interessant anar cremant de manera controlada parcel·les xicotetes de serra? no s'evitarien aixina incendis grans? A eixa conclusió van aplegar també els responsables del parc de Yellowstone, als E.U.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #8 el: 06 de Abr de 08, 23:43:11 pm »
Em direu que estic be del cap, pero deixeume fer una reflexió: Vista la capacitat de recuperació que tenen les zones cremades sempre i quan la seva extensió no supere les 50 Has, i donat el poc o nul esforç que es fa per netejar la serra, creant-se aixina una capa molt combustible de matoll, no seria interessant anar cremant de manera controlada parcel·les xicotetes de serra? no s'evitarien aixina incendis grans? A eixa conclusió van aplegar també els responsables del parc de Yellowstone, als E.U.

Per a aquesta zona no ho tinc clar, la zona cremada és una zona de umbria gairebé total solament li toca el sol quan es posa i aquest any ha estat molt bo en pluges el que ha pogut ajudar a la seva recuperació, ara en l'altre vessant de la vall ( en serelles ) va haver un incendi de 400- 500 hectarias fa 10 anys si, però no vegis la pena que dóna passejar per alli l'aspecte és molt diferent al de la zona de la serreta. M'imagine que tambe influira que el foc de la serreta va ser de rapid pas amb vents de 80 km/h i a l'abril - maig i el de serelles va ser a l'agost
« Darrera modificació: 07 de Abr de 08, 00:32:17 am per H2O »

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #9 el: 07 de Abr de 08, 00:24:04 am »

Molt xulo el reportatge.

Lo que em dona rabia es que els malnaixcuts eixos encara estiguen solts per ahí, segur que algun dia li tornen a botar foc, ahi o en algun altre lloc. >:(

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #10 el: 08 de Abr de 08, 21:28:58 pm »

Per a aquesta zona no ho tinc clar, la zona cremada és una zona de umbria gairebé total solament li toca el sol quan es posa i aquest any ha estat molt bo en pluges el que ha pogut ajudar a la seva recuperació, ara en l'altre vessant de la vall ( en serelles ) va haver un incendi de 400- 500 hectarias fa 10 anys si, però no vegis la pena que dóna passejar per alli l'aspecte és molt diferent al de la zona de la serreta. M'imagine que tambe influira que el foc de la serreta va ser de rapid pas amb vents de 80 km/h i a l'abril - maig i el de serelles va ser a l'agost

Està clar que certes zones d'ombria deurien ser intocables, pero tal i com està de fa uns anys la serra és no mes questió de temps que s'encenga. Sortosament, la serra de castalla està molt passejada i sempre s'ha agafat als incendiaris abans no passara res de manera que ja fa uns anys que pareix que hajen desistit, pero això no lleva el perill. L'incendi més gran que hem patit per ací va ser fa uns 20 anys, quan es van cremar 900 Has per culpa d'un llamp. Si tornara a passar estic segur que bolaria tota la serra, ja que en aquella ocasió la mobilització va ser general i a la mitja hora d'iniciarse l'incendi hi havien més de 200 persones amb aixades, destrals i, inclús, rolls de tela d'una fàbrica textil per fer-mos mocadors. El record d'allò em prodeix un sentiment agredolç, per que el vam apagar nosaltres. Els d'ICONA, quan van apareixer, no tenien aigua, se'n van tornar i a l'hora retornen i... no tenien gasoil per a la bomba d'aigua. Tot aixo després de recriminar-los que no vingueren a ajudar - no volien per que teniem el vent de cara, pero voliem salvar l'ombria del carrascar de l'Alguenya. Més d'un vam eixir amb cremades i derrengats -vaig tallar més pins eixe dia que els que tallaré en tota ma vida-

Perdó per el totxo: batalletes antigues......

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #11 el: 08 de Abr de 08, 22:36:35 pm »
El que si que dona llàstima es vorer com any rere any continuem caent en les mateixes errades. Un incendi deu previndre's a l'hivern. Hui ja s'ha produït un incendi important a Enguera, i es que a les nostres serres hi ha molt de matoll sec que actua propagant considerablement les flames i més encara després d'una tardor excessivament humida, que ha afavorit el que creixera el matoll i un hivern i primavera excessivament secs. Ara els nostres boscos son un autèntic polvorí. Espere que ploga prompte i a més a més que les serres tinguen la neteja que cal que tinguen per a minimitzar les conseqüències del foc a l'estiu.  :'(

:-\
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #12 el: 10 de Abr de 08, 12:20:49 pm »
M'alegra vore el verdor de la serra després del incendi que hi va haver . A vore si es regenera tot per si sol i torna al seu estat original .

Per cert, quin viaducte estàn construint  :o , supose que serà el tram que li queda per acabar a l'autovía Valencia - Alacant per Alcoi .

¿Se sap quan estarà operativa l'autovía ?

Bonica estampa d'Alcoi , ¿com li digüen a aquella montanuya del fons que deixa obert eixe pas tan estret ?

Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #13 el: 25 de Mai de 08, 23:54:08 pm »
Es la serra Mariola mes concretament el barranc del Cinc hi ha un pas  molt bonic que gaire be posts tocar les 2 parets
« Darrera modificació: 25 de Mai de 08, 23:56:37 pm per H2O »