Em direu que estic be del cap, pero deixeume fer una reflexió: Vista la capacitat de recuperació que tenen les zones cremades sempre i quan la seva extensió no supere les 50 Has, i donat el poc o nul esforç que es fa per netejar la serra, creant-se aixina una capa molt combustible de matoll, no seria interessant anar cremant de manera controlada parcel·les xicotetes de serra? no s'evitarien aixina incendis grans? A eixa conclusió van aplegar també els responsables del parc de Yellowstone, als E.U.
Per a aquesta zona no ho tinc clar, la zona cremada és una zona de umbria gairebé total solament li toca el sol quan es posa i aquest any ha estat molt bo en pluges el que ha pogut ajudar a la seva recuperació, ara en l'altre vessant de la vall ( en serelles ) va haver un incendi de 400- 500 hectarias fa 10 anys si, però no vegis la pena que dóna passejar per alli l'aspecte és molt diferent al de la zona de la serreta. M'imagine que tambe influira que el foc de la serreta va ser de rapid pas amb vents de 80 km/h i a l'abril - maig i el de serelles va ser a l'agost
Està clar que certes zones d'ombria deurien ser intocables, pero tal i com està de fa uns anys la serra és no mes questió de temps que s'encenga. Sortosament, la serra de castalla està molt passejada i sempre s'ha agafat als incendiaris abans no passara res de manera que ja fa uns anys que pareix que hajen desistit, pero això no lleva el perill. L'incendi més gran que hem patit per ací va ser fa uns 20 anys, quan es van cremar 900 Has per culpa d'un llamp. Si tornara a passar estic segur que bolaria tota la serra, ja que en aquella ocasió la mobilització va ser general i a la mitja hora d'iniciarse l'incendi hi havien més de 200 persones amb aixades, destrals i, inclús, rolls de tela d'una fàbrica textil per fer-mos mocadors. El record d'allò em prodeix un sentiment agredolç, per que el vam apagar nosaltres. Els d'ICONA, quan van apareixer, no tenien aigua, se'n van tornar i a l'hora retornen i... no tenien gasoil per a la bomba d'aigua. Tot aixo després de recriminar-los que no vingueren a ajudar - no volien per que teniem el vent de cara, pero voliem salvar l'ombria del carrascar de l'Alguenya. Més d'un vam eixir amb cremades i derrengats -vaig tallar més pins eixe dia que els que tallaré en tota ma vida-
Perdó per el totxo: batalletes antigues......