Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 94279 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #630 el: 17 de Oct de 10, 14:05:12 pm »
La veritat és la baixada tèrmica és ben segura per que el 99% dels ensembles ens fiquen la ISO+5º al damunt. Això vol dir que podria arribar a gelar a les zones més fredes de la zona si encalma.

Termòmetre al riu?  :P

Termòmetre al riu!! Esta próxima nit i la següent podrien donar-se bones mínimes.
De totes formes, si tornen a entrar els núvols baixos, o no encalma el vent del tot, la mínima no seria destacable.
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #631 el: 19 de Oct de 10, 18:53:36 pm »
Perdoneu, hi ha algun topic de "Fantasies"? Esque a 336 hores i avant del GFS assenyala la primera entrada continental, fluixeta, sols entraria la ISO 0 o inclus un poc menys fins alacant mes o menys, però esque ja fa picor vore mapes aixina, se que és una barbaritat guiar-se i fiar-se d'ella i que segurament a la pròxima eixida del GFS ja no estiga, però simplement alegra mirar-la, per anant calfant motors  ;D ;D !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #632 el: 20 de Oct de 10, 18:52:56 pm »
Buenas!

Segon la eixida de les 12h del GFS les ISOS venen ben baixetes per al proper dilluns, ha estat rebaixant-les eixida rere eixida però les minimes no seran excessivament altes degut al vent, ja vorem.
Montitxelvo, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #633 el: 25 de Oct de 10, 15:05:21 pm »

Bé, apart de la baixadeta tèrmica de  les 2 prixmes nits, setamana tranquila i amb calor, despres el ponent, afortunadament, sembla que no duraria massa i l´anticicló tiraria cap a centre Europa. Tots Sants sembla que arrivarà amb NW  fresquet, bon oratge per anar a la Fira de  Cocentaina.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #634 el: 29 de Oct de 10, 12:00:39 pm »
Vull dir açó i ara en estos moments, per a que en arrivar la situació no es donen mal entesos.

Estem davant d´una situació prou pareguda a la de l´any pasat. I esta no es altra que si segueix la situació d´altes presions al damunt nostre, fins a ben abançat el Novembre, estes altes presion migrarán cap al Nord d´Europa en Desembre, donant el que tots sabeu per a les nostres comarques.

No em malentengueu, no soc ni pitoniso, ni tampoc tinc una bola de cristall on consultar  ;D (ja tenim prou amb els models...), però es una dinámica atmosférica en la que estic convençut de que hem entrat. Temps al temps per a poder traure qualsevol conclusió.
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #635 el: 29 de Oct de 10, 13:13:49 pm »
jo crec que es molt aventurat dir aixo, el models marquen estabilitat pero be, tot pot variar en 3 dies,  encara estem entrant en novembre i lo dit en 3 dies ens volquen les prediccions, si mires les de fa 2 setmanes marcaben un final d´octubre i un principi de novembre  mogudet i que es lo que s´ha quedat res¡¡¡¡ per aixo jo crec que hem de esperar que segur que hi han variacions..

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #636 el: 29 de Oct de 10, 15:56:51 pm »
Vull dir açó i ara en estos moments, per a que en arrivar la situació no es donen mal entesos.

Estem davant d´una situació prou pareguda a la de l´any pasat. I esta no es altra que si segueix la situació d´altes presions al damunt nostre, fins a ben abançat el Novembre, estes altes presion migrarán cap al Nord d´Europa en Desembre, donant el que tots sabeu per a les nostres comarques.

El cas es que jo tambe o pensaba, si, XD.

La comparación amb la tardor d l'any passat es quasi inevitable, recordeu: un Novembre infumable, meteorologicament parlant, rere un Octubre sec i un Setembre plujos, i tot aixo va desembocar en un hivern amb nevades guapes. Nevades de les que jo vaig acabar un poquet fart, sinceramente XD

(Pero tan soles un "poquet"; eh? XD)
« Darrera modificació: 29 de Oct de 10, 15:59:32 pm per Colivenk »
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #637 el: 29 de Oct de 10, 21:15:57 pm »
Millor que les neve als qui no tenen que fer olives.  ;D

O que ho faça allà al febrer.

De tota manera, crec que toca hivern fred. Heu vist el volcà eixe de Kamchatka? Serà ahí 'on caga ramón'?

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #638 el: 30 de Oct de 10, 00:07:57 am »
Heu vist el volcà eixe de Kamchatka? Serà ahí 'on caga ramón'?

;D

Podria ploure un poc Diumenge de matí, però poca cosa. Això si... tindrem vent de ponent per a dies.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #639 el: 30 de Oct de 10, 14:42:42 pm »
Estic mirant per dema i el GFS indica una mica de precipitació per a aquesta zona. El que passa és que el Hirlam no diu res ni tampoc el MM5 o el Momac. Què penseu?

Jo crec que podrien caure algunes gotes i punto de matí, però que no anirà a més i el que si serà protagonista com a la resta de la península serà el vent, a més de que per a demà AEMET ens ha ficat en alerta groga per ratxes que podrien arriar als 85 km/hr.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #640 el: 03 de Nov de 10, 13:53:31 pm »
Porta el Gefesito les 2 darreres eixides insinuant cosetes interessants per a les nostres terres, més si cap en l'actual eixida. Per a mostra...

Situació a seguir perque encara queda molt lluny però veurem si la resta de models es sumen a esta possibilitat.

Salutacions.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #641 el: 03 de Nov de 10, 15:10:05 pm »

Una llàstima que el model europeu, que encerta molt més a mig i llarg plaça, planteje una cosa ben diferent. :-\

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #642 el: 03 de Nov de 10, 19:40:49 pm »
L'Europeu tampoc pinta tan malament. Borrasca entrant per l'oest peninsular, pressió per davall de 990mb .... ja vorem com acaba tot açó.  ::)

« Darrera modificació: 03 de Nov de 10, 20:03:27 pm per Almansa »
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #643 el: 04 de Nov de 10, 13:08:53 pm »
Pareix que les posibilitats de borrasqueta amb llevant per a dilluns-dimarts que ens mostrà ahir en 2 eixides el GFS s'esvaixen (al menys de moment).

Ara bé, preparem-se per a eixir al carrer amb bons pedruscos a les butxaques o tindrem seriosos riscos d'enlairar-se  >:(.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #644 el: 04 de Nov de 10, 14:56:57 pm »

Com sol passar, el GFS a mig-llarg plaç, acava dins del solc de lo que marca el model Europeu. Ponent  a manta és el que anem a tindre en esta tardor tan seca.