Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 93980 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #690 el: 24 de Nov de 10, 05:45:48 am »
Lo mes bonico i crec que hem de gaudir tots es que estem en Novembre i podem esperar de tot degut a la situacio que es presenta en la que en els ensembles a partir de dema ja hi ha bona dispersio, aço es meteo i es lo que fa aficio, baix el meu punt de vista.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #691 el: 24 de Nov de 10, 11:06:23 am »
Doncs jo no ho veig gens clar. La experiència em diu que es necessiten per a cotes mitjes com les nostres, entre 0ºC a 850 hPa i com a mínim -25ºC a 550 hPa. Està clar que serà sufucient per a cotes elevades de 900 metres en amunt, per dir alguna cosa, però no per a cotes de 300-500 metres segur.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #692 el: 24 de Nov de 10, 11:57:46 am »
Pense el amteix que Timonet sobre les cotes, encara que és deveres que estic fixant-me que en les ultimes eixides no tenen molt que vore amb la resta d'ensembles, ho aixo m'ha paregut a mi.

Però lo que jo no tinc tant clar és el recorregut final d'eixa baixa per l'estret, ja que el mar està algo calent encara i la situació final tots sabem que és de lo més complicat modelitzar-la.

I pel que fa a la segona baixa, el GFS ara torna a marca eixa mega baixa en direcció cap al Cantàbric, totalment diferent a l'ultima eixida, pasa algo per ahi que no tenen molt clar.

Tal vegada ja coneixieu l'existència d'aquesta pàgina, pero jo l'he vista ara i te bona pinta:

http://imetcam.uclm.es/modelos.html
Montitxelvo, València.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #693 el: 24 de Nov de 10, 12:50:17 pm »
Be, potser el més destacable per a les nostres terres, tal i com venen els models a dia de hui, siga la baixeta que entrarà pel sud de la península i que ens farà oblidar (encara que siguen un parell de dies) els ditxosos ponents  >:(.

Resumint, cap de setmana prou banyaet amb llevant-gregal per a deixar pas a, de nou, circulació de component oest. No vull parlar de temperatures perque després de la frescor que tindrem el cap de setmana després podriem tindre isos ben altetes  sun

Salutacions.
Ontinyent, València.

Desconnectat joseppe

• Pluja
  • *
  • Missatges: 100
« Respondre #694 el: 24 de Nov de 10, 12:59:29 pm »
Buenas ! Jo soc d'Albaida i un boig de la neu i no deixe de vorer tots els mapes del temps i es un lio ja que cada volta diun una cosa diferent i damunt ja cuand entres en Freemeteo i veus que diu aiguaneu en faig il.lusions però despres en les hores seguents ja no diu el mateix.
Vosaltres de quina pagina es fieu mes.
Gracies ;)
Albaida, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #695 el: 24 de Nov de 10, 13:15:40 pm »
Buenas ! Jo soc d'Albaida i un boig de la neu i no deixe de vorer tots els mapes del temps i es un lio ja que cada volta diun una cosa diferent i damunt ja cuand entres en Freemeteo i veus que diu aiguaneu en faig il.lusions però despres en les hores seguents ja no diu el mateix.
Gracies ;)
Personalment crec que no deuries fiarte al 100% de cap pàgina. Jo entre ací i quan parlen els experts els faig cas i au, em fie més d'ells. Ja que en situacions com estes és imposible agarrar cap model i fiar-se completament, ja que estem observant que en cada nova eixida cambien totalment les posicions de les peces, i és un lio de por.

Referent als models, el GEM amb eixa baixa enfront d'Alacant és que més ens beneficia, i crec recordar que l'any pasat aquest model estes baixes les solia "clavar", ara bé, mirant als dos "grandes" pues res de res, l'Europeu és el que més s'apropa al GEM però tampoc, i del GFS ni parlar.

I si, l'aiguaneu de freemeteo alegra a tots  ;D !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #696 el: 24 de Nov de 10, 13:17:53 pm »
Gracies ;)

Buenas, qui enten del tema no sol mirar les pagines de previsions automatiques, es basa en els models. ( www.meteociel.com o www.wetterzentrale.de) Son molt poc fiables les pagines del temps d'internet , almenys a molts dies vista.
De totes formes en este episodi no va a nevar per la nostra zona, ya fara prou si plou, que duguem mesos sense vore un dia sencer de plutja  :'( :'(.

Adeu.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #697 el: 24 de Nov de 10, 14:59:03 pm »

Pero ja esteu pensant en neu?, a finals de novembre i nevades, això seria raro, raro, raro......

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #698 el: 24 de Nov de 10, 15:47:48 pm »
la veritat que si que es un poquet raro per a les altituds que estan els pobles de la vall de albaida, jo açi a biar he conescut nevades a novembre la del 15 de novembre de 2001 es la mes grossa que he vist amb llamps i colapse total del poble amb un gruix de 32 cm medits per  mi, recorde que cuant tendria 15 alla en el 95 cuant jugava en els juvenils del biarense un dia 11 de novembre va pegar una nevascaeta de 1 ditet, no se m´oblidara per el fred que vam pasar nosaltres i les de elx que jugaven contra nosaltres....ho dic com curiositat........

jo veig cada vegada menys posibilitat de vore  la neu, jo igual per alla pel reconco encara veig algun floquet, pero m´estranya la gran diferncia de comentaris en diversos foros, aço es de boixos...

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #699 el: 24 de Nov de 10, 16:08:10 pm »
Almenys a TV3 accepten la complexitat de la situació. han possat cota de neu per al disasabte de 900 al sud i 700 al nord.... no se jo..
pero be... una lleugera enfarinadeta o vindria mal..
jo recorde que hi han vegades que possen cota 700 i acaba nevant a 400.. però crec que esta vegada.. esta molt dificil que passe aixo...
Agullent, València.

Desconnectat joseppe

• Pluja
  • *
  • Missatges: 100
« Respondre #700 el: 24 de Nov de 10, 16:10:43 pm »
No se de que s'extranyu ja que conforme esta l'oratge ja res pareix imposible, lo que si se be es que els mitjos de comunicacio del temps a la tv son totalment diferents uns dels altres i cuand diuen de molta neu i fred finalment no fa res i en canvi cuand diuen que no fara res es cuan ens dona una sorpresa però be ens toca somniar ja que el tmeps a la primavera i l'estiu no es tan divertit com en aquestes fetxes. :-\
Albaida, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #701 el: 24 de Nov de 10, 20:47:16 pm »

Com esta l´oratge? ::) ;)

A vore si almeys es confirma la borrasqueta del dissabte i tenim encara que siga una regadeta, per que després torna el ponent amb tota la seua força. La neu, de caure, només veig opcions a les muntanyes del nord de Castelló.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #702 el: 25 de Nov de 10, 16:43:13 pm »
bueno hiu dijous encara que hi han dubtes en alguns temes encara, els models ja ens van aclarint el que tindrem, aigueta bonaaaa ¡¡¡¡¡¡ no se si vore algun floquet al reconco 1206 mts espere que si ¡¡¡¡ pero be la semaneta ha sigut entretinguda meteorologicament parlant......en meteoblue ens donen neu i en el temps tv3 tambe, pero crec jo que s´enganyen...bueno coses mes dificils hem vist, com l´any pasat que canal ou marcaba cotes de 300 o 400 i no va nevar ni a 1200, pot pasar a la inversa¡¡¡¡

per cert quina burrà de borrasca fiquen per damunt de tota la cornisa cantabrica.......brutal¡¡¡¡
« Darrera modificació: 25 de Nov de 10, 16:45:50 pm per biarut »

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #703 el: 25 de Nov de 10, 16:58:27 pm »
...bueno coses mes dificils hem vist, com l´any pasat que canal ou marcaba cotes de 300 o 400 i no va nevar ni a 1200, pot pasar a la inversa¡¡¡¡

Ja ens agradaria, ja...;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #704 el: 25 de Nov de 10, 18:08:17 pm »
Pufff... ja ens pot caure una bona regadeta el cap de setmana (que ja veurem, ja), perque el que vindrà després no m'agrada gens... eixa borrascona ens va a eixugar tot qual centrifugadora ibèrica :'(.

(Redeu, que no tindrà raó Mario en lo de que toca temporada aponentà?... ui, ui, ui  >:()
Ontinyent, València.