Autor Tema: Bolets. Tardor 2015.  (Llegit 8546 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Bolets. Tardor 2015.
« el: 30 de Ago de 15, 00:31:21 am »
Hola, una temporada més.
Des de fa uns quants dies ja s´estàn collint rovellons i altres bolets en zones altes de la serra de Gúdar, en Terol. En les nostres comarques interiors encara és un poquet prompte, però em feia goig collir els meus primers bolets valencians abans de que acave el mes d´Agost, aixina és que huí he anat a pegar una miradeta a una zona alta del nostre territori, i  a més de gaudir d´un esplèndit dia en plena muntanya, he tingut la sort de trobar els suficients bolets per a fer una tapeta. Les tempestes d´aquest estiu han fet un bon paper, i els boscos es troben en un magnífic estat, des del litoral fins a les zones més altes, almenys en les comarques de la meitat nord. Ara només queda que es registre una bona ploguda més i que la temperatura baixe un poc, i segurament tindrem un molt bon començament de temporada de bolets.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat dabitz

  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 32
  • Cabo de Gata - Almeria
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #1 el: 01 de Set de 15, 19:58:26 pm »
Bona collita per una picaeta
Alcoi, Alacant.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #2 el: 06 de Set de 15, 18:57:52 pm »
Aquest matí he anat a fer una excursioneta per una zona on d'ací uns 8 o 10 dies, previsiblement, es podran fer bones collites de rovellons. De moment, hui, el bosc m'ha anticipat un regalet en forma d'una xicoteta collita de rossinyols, que són uns bolets de tant bona o millor qualitat que els rovellons, i que no tenia prevista. Els rossinyols (Cantarellus cibarius) són uns bolets de bona qualitat i que tenen la virtut de que no es cuquen.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #3 el: 12 de Set de 15, 15:18:42 pm »
Pareix que els rovellons van baixant d´altitud. Ja es pot fer alguna collita acceptable en terres valencianes. Aquestos son d´aquest matí, a una altitud d´uns 1200m. en bosc de pi negral i pi roig. El terreny segueix molt humit i promet. Quasi tots els rovellons es troben sans, també he trobat algunes cames de perdiu.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #4 el: 19 de Set de 15, 14:17:29 pm »
Aquesta setmana hem tingut un ambient sec, càlid, i alguns dies amb vent aponentat; açò ha fet que la temporada de bolets s´haja frenat. Aquest matí he estat per una zona al voltant dels 1200 m. d´altitud. En les ombries encara està el terreny humit, però la major part dels bolets estan prou castigats. Al llarg del matí he anat trobant -que se pogueren aprofitar- tres o quatre apagallums xicotets, uns pocs rossinyols ja algo secs, alguns rovellons, i lo millor de tot, un cep d´uns 200 grams.
Ara caldrà esperar noves pluges que fagen eixir una altra florada.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #5 el: 23 de Set de 15, 17:47:22 pm »
Quin cep mes guapo. Espere que puques gaudir encara mes en proximes jornades, estos dies no son benvinguts per els bolets.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #6 el: 15 de Oct de 15, 22:34:34 pm »
Hola amics. Des de fa unes tres setmanes la temporada de bolets està algo fluixa, però encara es van trobant cosetes. Ahir, mentre feia una excursió vaig observar que hi havien alguns camagrocs. Eren molt menudets i no els vaig agafar, a més no portave cistella, però la troballa em va animar a anar huí a probar sort en una zona de camagrocs a més altitud que la zona d´ahir, i encara que la major part dels que he vist eren xicotets, he pogut trobar alguns rodals de tamany mitjà. Esperem que l´oratge ens siga propici i puguem continuar gaudint dels bolets lo que quede d´any.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #7 el: 31 de Oct de 15, 16:24:32 pm »
Després d´un bon grapat de dies amb la temporada mig parada en zones altes, semble que ara torne a animar-se la cosa. Aquest matí, d´oratge tan incert, ens em arriscat el meu cunyat i jo, a fer una ullada per una zona, on ara fa unes tres setmanes va plure moderadament. Em eixit de Castelló plovent, i em arribat al lloc plovent, però afortunadament l´oratge ens ha donat una treba i em pogut gaudir d´una bona passejada per la muntanya i una bona collita de rovellons i fredolics. Molt destacable l´abundància i tamany dels fredolics, que finalment, amb mitja cistella per cap, i la pluja que tornava a caure, ja no colliem. Molt humit el terreny, i amb les imminents plujes, la temporada de bolets reviscola novament.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #8 el: 05 de Nov de 15, 19:24:42 pm »
Per a que no siga sempre gregal el que escriu, deixe unes imatges.
La primera son bolets de panical.
La segona un esclatassang. Per cert tenien la majoria cucs.
La tercera no tinc idea pero eren tan grans que li he fet una foto.

Enviado desde mi GT-I9060I mediante Tapatalk

« Darrera modificació: 05 de Nov de 15, 19:59:19 pm per Damimet »






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

  • Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #9 el: 05 de Nov de 15, 20:01:22 pm »
Desde baix. Diuen que poden ser Girgoles delicioses, pero tinc ni idea.






No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.


Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #10 el: 08 de Nov de 15, 23:13:32 pm »
Interesants fotos, company. Els de la tercera foto em recorden les tasses de bruc, però no solen ser bolets grans, aixina que no sé. Espere que disfruteu molt dels bolets per ahí baix, els pròxims dies, l'aigua caiguda vindrà molt bé. I espere que s'anime més gent a penjar fotos dels bolets que cullen. És una llàstima vore aquest fòrum tan parat.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Meteo Gaianes

  • Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
  • Nuvolet!
    • Gaianes Temps
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #11 el: 09 de Nov de 15, 01:20:03 am »
Bona nit , el Dissabte después de esperar 2 setmanes vaig tornar a anar a una zona que conec , FA 2 setmanes apenes  vaig  fer 1 , pero esta vegada tenia ganes de vorer com anaven les coses ,apenes vaig baixar vaig fer un ....i ja tenia bon presentiment ....pero vaig vorer  que estaba cucat ....despres vaig  disfrutar un munto en un moment vaig fer mitja cistella ....en una zona impresionant i unes florades molt bones d'esclatasangs .....sols un problema....quasi tots pero no dir tots , cucats i amb oruges .....el 90% tot i el disfrute  una verdadera llastima ...hasta es mitjanets ja cucats ...algu sap per que ???? I tambe alguns comensaven a secarse ....pero a la zona a plogut prou, ...altra cosa que no m'explique......

Total que vaig  disfrutar molt pero sols 4 esclatasangs de mitja cistella sans  ...están ixint ja amb cucs amb l'oratge que es preveu creieu que les prox setmana ixiran mes  , i sense cucs ???? Gràcies ! I perdoneu per les faltes , escric des de telf

Deixe unes fotos del que vaig  fer:
« Darrera modificació: 09 de Nov de 15, 01:38:19 am per Meteo Gaianes »

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #12 el: 09 de Nov de 15, 09:43:41 am »
Bona cistella. Llástima que hi haguen tants de cucats.
No puc dir-te amb seguretat per què en has trobat tants amb cucs. Influeixen diversos factors, com la temperatura, els dies que fa que han eixit, o també la fase lunar, ja que quan hi ha lluna plena els cucs treballen de dia i de nit. Lo de que en has trobat molts de secs a pessar de que ha plogut prou, es perfectament possible, encara que el terreny estigue humit, si ha fet vent terrer (garbí, ponent o mestral) els haurà secat. En lo referent a si n'eixiran més, ara mateix estan eixint bolets practicament a totes les cotes, almenys per la meua zona. En lo referent als rovellons -o esclatassangs, com dieu a la teua zona- si les temperatures es mantenen com ara, i no fa vent, crec que molt prompte tindrem noves i abundants florades. El temps de "gestació" d'una florada de rovellons es d'uns 21 dies des de la primera ploguda important. Una volta començada la temporada, el temps entre una ploguda i la conseqüent florada pot ser més curta, d'unes dues setmanes. Per la meua zona, que son les comarques del centre i sud de Castelló, com que la temporada ja fa temps que ha mogut, segurament tindrem una bona eixida d'ací una setmana, encara que ara ja hi han de plogudes anteriors. Per les comarques centrals i del sud, no he fet seguiment i no puc assegurar-ho, però si ara ja en has trobat de plogudes anteriors, tenint en compte que l'últim temporal ha sigut cap al dia 1, sugurament també d'ací una setmaneta podrás disfrutar. De totes maneres açò no és una ciència exacta. Que tingues sort.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #13 el: 10 de Nov de 15, 22:57:42 pm »
Hola amics. Hui he tingut festa, i he aprofitant el matí anant a vore si collie algo. La zona on he anat, és de camagrocs i pinetells. Dins de lo que coneixem amb el nom de rovellons, hi ha vàries espècies. Els pinetells son els rovellons que tenen el làtex de color carabassa. El bosc està preciós, i hi ha bolets per tot arreu, i a totes les cotes, i més que en eixiran. Vos deixe unes fotos que he fet. En eixes fotos, voreu també tasses de bruc (comestibles), un pet de llop (comestible mentre la gleba és dura i blanca), i també una Amanita muscharia (tòxica).. L´Amanita muscharia és el típic bolet que dibuixen en els contes infantils: roig o ataronjat, amb picadetes blanques. Molt fotogènic, però recordeu que és tòxic.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2015.
« Respondre #14 el: 10 de Nov de 15, 23:00:34 pm »
La resta de fotos:
Castelló. Plana Alta