Autor Tema: Resum meteorològic de novembre de 2018: fred i plujós  (Llegit 571 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Resum meteorològic de novembre de 2018: fred i plujós
« el: 01 de Des de 18, 12:57:52 pm »
Observatori urbà Ontinyent - Llombo, Vall d'Albaida [meteontinyent]
(370 msm)

Acostumats com estàvem a novembres molt suaus, enguany ha sigut el més fred des de 2013: amb 12,5º de temperatura mitjana, s'ha quedat a 0,7º de la mitjana de la sèrie. A més, la màxima del mes (22,9º) ha sigut la segona més baixa des dels 2006. També ha sigut un mes plujós: els 85 mm mesurats a l'observatori urbà superen en un 23% la mitjana dels últims anys i mantenen la pluviometria anual en uns valors òptims. S'ha mesurat precipitació apreciable 13 dels 30 dies. La radiació solar, per la seua banda, ha sigut un considerable 15% inferior a la de la sèrie, ja que en 7 dies no s'han superat les 2 hores diàries de sol.

I com que l'1 de desembre comença l'hivern a efectes estadístics, podem concloure que hem tingut una tardor plujosa (+12%) i freda (-0,6º).

Les dades enregistrades a l'observatori d'Ontinyent - Llombo són:

Temperatura mitjana clàssica: 12,8ºC (-0,7ºC)
Temperatura mitjana deuminutària: 12,5ºC
Temperatura màxima mensual: 22,9ºC (dia 11)
Temperatura mitjana de les màximes: 16,4ºC
Temperatura mínima mensual: 5,0ºC (dia 24)
Temperatura mitjana de les mínimes: 9,1ºC

Dies amb mínima < 7º: 4
Dies amb màxima > 20º: 3  :o

Humitat relativa mitjana: 69,5%

Pressió atmosfèrica mitjana: 1011,8 hPa
Pressió atmosfèrica màxima mensual: 1024,8 hPa (dia 13)
Pressió atmosfèrica mínima mensual: 998,8 hPa (dia 19)

Velocitat mitjana del vent: 7,1 km/h
Ratxa màxima mensual: 64 km/h (dia 26)
Velocitat dominant: OSO (estimada)

Hores de sol: 139,5 h (-15%)  :o

Precipitació mensual: 85,0mm (+23%)
Dies de precipitació apreciable: 13
Dies de precipitació inapreciable: 2
PRECIPITACIÓ ACUMULADA 2018: 521,4 mm (-2%)
PRECIPITACIÓ ACUMULADA any agro-meteorològic: 240,8 mm (+12%)

Enllaç a l'informe NOAA estació del Llombo (AMPLIAT)

Enllaç a l'informe NOAA estació sta. Anna-nord

Enllaç a l'informe NOAA estació Alba

Enllaç a l'informe NOAA estació Alt de Toledo

Enllaç a l'informe NOAA estació Martínez Valls

Enllaç a l'informe NOAA estació Fontanars - Gasolinera

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Re:Resum meteorològic de novembre de 2018: fred i plujós
« Respondre #1 el: 03 de Des de 18, 22:18:33 pm »
Ací teniu el resum de la meua estació situada al punt més alt del terme de Bétera, a la partida de les Malladetes i a l'indret anomenat la Conarda, comarca del Camp de Túria:

El darrer novembre ha clos una tardor climàtica excepcional pel que fa a pluges. Aquest ha estat el millor resultat pluviomètric mensual i estacional dels vint-i-un anys en què porte registres d’aquest meteor al meu observatori. Una satisfacció per a aquest aficionat al mesurament científic, però també per a la flora feréstega i els aqüífers tan necessitats de fa temps. Aquest benefici, però, ha estat més desigual pel que fa a l’agricultura; ja que, si bé és clar pel que fa a conreus com els cereals que ja són sembrats, altres collites es podien haver fet malbé per la humitat i la podridura.

La temperatura i el vent no m’han portat cap novetat destacable, amb les mitjanes termomètriques i de velocitat eòlica situades en valors considerats normals, i, a més, sense períodes extremats d’interès.  La direcció dominant del vent ha sigut l’habitual entre llebeig i ponent, per la major força d’aquest darrer, que s’emportava els episodis de pluja, dominats pel flux d’origen marítim, que bufava més fluix.

- Temperatura mitjana = 13,5º C, tan sols 0,1º C per damunt de la sèrie normal (que jo agafe la del període 1971-2000 a l’aeroport de Manises, corregida per la diferència d’altura entre observatoris) per a un mes de novembre.

- Pluja recollida = 149,8 mm, un 177 % superior (quasi tres vegades) a la que marca la mitjana de la sèrie normal per a novembre. Es tracta del novembre més plujós en 21 anys de dades del meu observatori. Aquestes generoses pluges d’aquest tercer i darrer mes de la tardor climàtica han permès augmentar encara més el balanç pluviomètric anual fins a un +53 %, i, pel que fa a l’any hidrològic 2018-2019, que comença a comptar des de setembre, la situació és força bona, amb un superàvit del 143 %.

- Vent: Intensitat mitjana = 4,0 km/ h, tan sols 0,4 km/ h superior a la mitjana de 10 anys de dades recollides al meu observatori en novembre, que és el tercer mes menys ventós de l’any, darrere de desembre i d’octubre. Direcció dominant de l’Oest (WSW), la més habitual al meu observatori en novembre (WSW = 80 %, NNW = 10 %, SE = 10 %).

Si voleu saber-ne més detalls, ací us deixe l'enllaç amb l'apunt que he publicat al meu blog: https://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=272900

Bones festes i millor entrada d'any nou!