Autor Tema: Resum meteorològic de juliol del 2019  (Llegit 498 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Resum meteorològic de juliol del 2019
« el: 05 de Ago de 19, 08:28:40 am »
Bon dia, companys:

Deia l’any passat que sort de les albes de juliol, que puc gaudir des d’on visc, si bé calitjoses bona cosa de dies, per la presència cada any més habitual de pols en suspensió sahariana; perquè al nostre país mediterrani la meteorologia d’aquest setè mes de l’any està resultant, des de bon començament, plenament canicular en aquesta era del canvi climàtic antropogènic i acostuma a ser prou avorrida: calor apegalosa de dia i de nit, i ben poca pluja en un mes que de mitjana és el més sec de l’any. I així ha resultat aquest passat juliol: ha sigut el mes més càlid de l’any i amb un balanç deficitari de pluja; però la sequera ni de bon tros ha destacat en el que portem del 2019, perquè hi guanyen gener, febrer i juny, amb menys d’1 mm cadascun. La temperatura mitjana ha sigut de 26,0º C (1,6º C per damunt del patró, amb una onada de calor la 4ª setmana, 25 dies de màximes per damunt dels 30º C –dels quals 4 dels 35º C-- i 29 dies de mínimes tropicals, per damunt dels 20º C); ha plogut 3 dies, amb un total de 7,2 litres/m2 (quasi la meitat del que hauria d’haver plogut segons el patró que agafe: mitjana de dades des del 1971 al 2000 a l’aeroport de Manises); i el vent ha bufat d’acord amb la mitjana de dades del meu observatori (velocitat = 5,9 km/ h, direcció dominant de l’est: ESE).

Tot seguit adjunte, per una banda, un quadre resum dels valors mitjans, extrems o acumulats de temperatura, pluja i vent, i, per altra, les gràfiques de l’evolució temporal d’algunes de les variables meteorològiques més comunes del setè mes de l’any 2019, tal com han quedat registrades al meu observatori d’aficionat, situat a la banda més alta del terme de Bétera (Camp de Túria), a un racó de la partida de les Malladetes, anomenat la Conarda.

En qualsevol cas, també podeu ampliar aquesta informació a l’apunt que he penjat al meu blog: http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=273494.

Que prompte s’acabe la calor tan apegalosa d’agost i arriben les tempestes, habituals a partir de la segona quinzena, a refrescar l’ambient.