Aquesta setmana m'han publicat un articulet sobre el canvi climàtic.
Per desgràcia han publicat la primera versió que els vaig enviar i falta un paràgraf i alguna xicoteta correcció. En fi... :oops:
"Des de fa algun temps, i cada vegada més, els mitjans de comunicació ens colpeixen amb missatges catastrofistes sobre el canvi climàtic que se'ns ve al damunt i les seues conseqüencies sobre el paisatge, l'economia, l'ecosistema, etc.
Sense negar aquest fenomen, m'agradaria situar-lo al lloc que li pertoca. El clima està canviant sempre, i no em referisc al "temps atmosfèric" del dia a dia: tothom sap que unes temporades fa més calor, uns mesos plou molt, altres no plou gens i fins i tot són habituals periodes cíclics de sequera a les nostres terres. Aquestes són les característiques del nostre clima: variabilitat i règim de precipitacions irregular.
Els canvis climàtics s'han produït sempre, però en periodes de temps més grans: parlem de centenars i milers d'anys. Per això, no ens han d'estranyar de les pluges i el temps humit que hem tingut les últimes setmanes: entren dins de la més absoluta normalitat del nostre clima, encara que hagen suposat molèsties puntuals en alguns actes festius, cancel·lacions d'alguna reserva i roba humida que s'acumula a casa. L'aigua caiguda ha sigut molt ben rebuda pels nostres camps; ara bé, més avançat l'any la humitat persistent sí que podria haver afectat algun conreu específic.
I dit açò, anime al lector a prendre, dins de les seues possibilitats, actituds i costums "sostenibles", perquè, encara que el canvi climàtic sembla un fet irreversible, els seus efectes encara s'estan estudiant i potser entre tots podrem minimitzar-los."
L'article va acompanyat d'una foto de núvols de tempesta sobre Ontinyent amb el peu de foto "Les precipitacions a la nostra comarca tenen tendència a la torrencialitat" i d'una imatge de satèl.lit del Gordon amb el peu de foto "Alguns fenòmens violents, com Gordon, s'han apropat a les nostres latituds".