Autor Tema: A la recerca d'estació meteorològica. Dubtes i trasteig amb la Davis.  (Llegit 21560 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Estic intentant escollir un model d'estació automàtica que per a reis i, com a que no en conec cap, totes les veig molt semblants.

A veure si vos explique mes o menys el que tinc pensat i em podeu dir si la vostra estació em podria servir o conegueu algún model que em siga util.

- Te que anar instalà al terrat de casa dels meus pares, per lo que no puc pendre les dades tots els dies de la consola. Necesite memoria de maximes i minimes diaries per a varios dies fins que les descarregue al portatil.

- L'idea es enviar les dades per radio desde la consola fins a un PC ací en ma casa, pero estic a prous carrers de distancia i sense vista directa. Faria falta que el fabricant done opcions de conexions remotes inalambriques o be fer algun invent wireless amb tarjetes de xarxa informàtiques, nport, o el que calga. Per eixó m'interesa que l'estació tinga bona conectivitat.

Despres necesite que em comenteu en quina tenda la puc comprar per ací prop o via Internet, per anar mirant preus.

Que em recomaneu?

Moltes gràcies per adelantat per el vostre interes.

Salutacions
« Darrera modificació: 16 de Mai de 07, 19:06:54 pm per tio_pep »

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #1 el: 06 de Des de 06, 11:09:42 am »
Tot el que has escrit es pot resumir, en una paraula...

Davis.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #2 el: 06 de Des de 06, 11:37:47 am »
Tot el que has escrit es pot resumir, en una paraula...

Davis.

Efectivament, les Davis tenen moltes opcions de connexió, entre elles les que comentes. Demana sense compromís un catàleg a Darrera (www.darrera.es) o descarrega-te'l en anglés de www.davisnet.com i estudia-te'l amb deteniment.

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #3 el: 08 de Des de 06, 19:05:50 pm »
Vaja... tenen bona pinta les Davis per al que necesite.

Per cert Felet i Carboner teniu la Davis Vantage Pro2, m'enganye?

Molt vos van costar? per tindre una idea.

Timonet, entonces les Oregon estan "capades" en quant a posibilitats de conexió?

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #4 el: 08 de Des de 06, 23:04:52 pm »
Vaja... tenen bona pinta les Davis per al que necesite.

Per cert Felet i Carboner teniu la Davis Vantage Pro2, m'enganye?

Molt vos van costar? per tindre una idea.

Timonet, entonces les Oregon estan "capades" en quant a posibilitats de conexió?

Crec que has de descartar una Oregon. Vés directament a una Davis...

En el meu cas tinc la Davis Vantage Pro original, i la vaig comprar de segona mà a un aficionat de Castelló. Vindria a ser una estació "quilòmetre zero"  ;D

Carboner la va comprar als Estats Units. Supose que pot donar-te més informació.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #5 el: 09 de Des de 06, 02:00:22 am »
La Oregon no es que estiga capà... es que quan la tens un temps... se te queda petita... si l'afició es molt, clar... jeje. El fet de no guardar dades, no tindre tanta resol.licuó, etc... la fan al final un joguet...

I mira que ja porte en ella 2 anys.. però no hi han duros...  ;D ;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #6 el: 09 de Des de 06, 10:42:19 am »
La Oregon no es que estiga capà... es que quan la tens un temps... se te queda petita... si l'afició es molt, clar... jeje. El fet de no guardar dades, no tindre tanta resol.licuó, etc... la fan al final un joguet...

I mira que ja porte en ella 2 anys.. però no hi han duros...  ;D ;D

Jeje, si la teua te se fa menuda, imaginat jo amb la BAR938HG que vaig comprar pensant que anaba sobrat i despres del primer hivern ja li notaba a faltar coses....

Dius que la Oregon no guarda dades? o siga, que les envia al PC i es el PC el que les magatzema? no te una simple memoria de max i min diaria?    ??? ??? ??? ???

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #7 el: 09 de Des de 06, 10:43:42 am »

Crec que has de descartar una Oregon. Vés directament a una Davis...


Si un parell d'experts com vosaltres la recomanen..... per algo serà  ;)

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #8 el: 09 de Des de 06, 11:27:48 am »
La Oregon no es que estiga capà... es que quan la tens un temps... se te queda petita... si l'afició es molt, clar... jeje. El fet de no guardar dades, no tindre tanta resol.licuó, etc... la fan al final un joguet...

I mira que ja porte en ella 2 anys.. però no hi han duros...  ;D ;D

Jeje, si la teua te se fa menuda, imaginat jo amb la BAR938HG que vaig comprar pensant que anaba sobrat i despres del primer hivern ja li notaba a faltar coses....

Dius que la Oregon no guarda dades? o siga, que les envia al PC i es el PC el que les magatzema? no te una simple memoria de max i min diaria?    ??? ??? ??? ???

No, no... les dades extremes del dia si les enmagatzema la consola... però bé, com altra estació normal.. jo el que pense es que si vols una estació en condicions de no quedar-te curt.. has de decantar-te per una estació que gusrde dades al PC, i les guarde també sense estar conectat... pero no dades extremes d'un dia... sino les de cad X minuts... per a fer gràfics i tal.. aixó és el que ens agrada, i que més valorem...

A més de la fiabilitat, clar...

En aquesta pàgina americana, és on més econòmiques pots aconseguir les Davis... en passe l'enllaç.. www.scientificsales.com
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #9 el: 16 de Des de 06, 14:01:48 pm »
Gracies per les vostres indicacions.

Em pareix que ja tinc completament decidit el fer-me amb una Davis Vantage Pro 2.

Ara tan sols estic mirant preus. Igual tarde un poc mes en comprar-la que si habera escollit altra estacio mes economica, pero pense que val la pena no precipitar-se i comprar qualitat.

Ja vos anire informant.

Salutacions.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #10 el: 16 de Des de 06, 14:18:56 pm »
Igual tarde un poc mes en comprar-la que si habera escollit altra estacio mes economica, pero pense que val la pena no precipitar-se i comprar qualitat.

Efectivamnet, no cometes el meu error...
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #11 el: 17 de Feb de 07, 16:02:29 pm »
Atra sol·lució que pots fer servir es construir una antena exterior per a la consola i/o les sensors.
Per problemes de transmisió m´he n'he fet una YAGI de 6 elements molt simple: un troç de tubo de PVC de 16mm i fil d'aram (filferro) del 1,6 mm. Tot conectat mitjançant coaxial de 50 ohms del que es gastava antigament per a les xarxes informàtiques (RG-58)

Este matí he fet les proves definitives a l'antena i la veritat es que han ultrapassat totalment les meues espectatives: dins el poble, la consola ha conectat sense problemes fins a 1800 metres de l'estació, i per el camp, amb visual directa de l'estació conecta fins als 3,5km.
No vull ni pensar quina distancia pot cobrir si li'n faig atra antena igual per al emisor.

Si algú está interessat que ho diga i posaré mides i detalls de com fer l'antena. O, al revés, que em diga de quins materials disposa i calcularem la antena a partir d'ells.

Desconnectat tio_pep

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #12 el: 22 de Feb de 07, 20:23:27 pm »
Interesant Vaqueret!!!

Te conector per a l'antena l'estació? de quina clase es?

Mira que li fique una tirà RG213 o un bon Celflex si es precis i una antena exterior en condicions. Seria despres  fer proves sense vista directa, ja que es el problema que tinc jo.

Contam...

Salutacions!

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #13 el: 22 de Feb de 07, 23:29:17 pm »
Interesant Vaqueret!!!

Te conector per a l'antena l'estació? de quina clase es?

Mira que li fique una tirà RG213 o un bon Celflex si es precis i una antena exterior en condicions. Seria despres  fer proves sense vista directa, ja que es el problema que tinc jo.

Contam...

Salutacions!

No, no hi ha conexió per a antena exterior. Pero, mirant les especificacions del xip de comunicacions, la conexió es de 50 Ohms. I es molt fàcil soldar-li un conector.
Jo, com que tenia pressa, no m'he molestat i li he soldat el RG58 directe, però vull fer-ho ben fet quant tinga unes poques de ganes.

la ventaja més gran que veig es que es pot fer antenes de molta ganància molt barates, per que no fa falta ample de banda i es poden fer els càlculs amb precissió.
Jo tinc el software SuperNEC per si es fa falta per a projectar-te antenes.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: A la recerca d'estació meteorològica
« Respondre #14 el: 12 de Mar de 07, 16:16:09 pm »
Tio pep, com va la comanda de la davis?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)