Autor Tema: Creuem els dits...  (Llegit 2579 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Creuem els dits...
« el: 25 de Set de 09, 00:21:54 am »
Després de 'netejar' la BD de l'arxiu de Weatherlink per internet, després de resetejar valors anuals de pluja i eliminat altres defectes amb molta paciència... puc dir que ja puc oferir dades fiables... evidentment fins que tor-ne a passar com ahir, que esperem no ho faça... al menys ja puje dades correctes a la web i a meteoclimatic, encara que les dades del vent no funcionen encara.

He tingut que fer un Tutorial al meus pares a vorer si aconsegueixen el meu objectiu... evitar tot tipus de filtracions a la caixeta de contactes del ISS de la Davis. Copie i apegue:

Antes de que llueva más el fin de semana, creo que podemos mejorar o al menos, intentar evitar que ocurra lo de ayer con la lluvia. Pero me tenéis que echar una mano... y lo ideal es que lo hagáis manana viernes por la tarde, antes de que empeore el tiempo.

En los foros he llegado a la conclusión de que es inequívocamente por filtraciones de agua/humedad en la caja blanca de la estación de arriba, justo la caja que tiene las placas solares.

Bien, esa caja tiene una salida de todos los cables hacia los diferentes sensores donde cada uno representa un sensor.  Entonces, esa salida inferior de la caja DEBERÍA ESTAR TAPADA con una esponja tal como se muestra en la imagen que adjunto en este correo y que no tengo, que a poder ser, fuese de un material que no se empape de agua, para conseguir que la caja sea completamente estanca y hermética. He leido que un buen material es el que se usa para aislar las tuberías de agua caliente, con un trozo grueso bastaría.

Manos a la obra. Hay que bajar el mástil de la estación (recuerda la posición en la que están las placas solares mirando al sol, ya que deben mirar al sur) y desafloja las garras hasta alcanzar la caja blanca. A partir de ahí:

01.- Abrir la caja por la tapa. Sale hacia donde indican las flechas, hacia arriba. Cuidado que hay 2 cables conectados a la tapa. Despacio.
02.- Desconectar las clavijas de su conexión (sin olvidar donde va cada cual para después).
03.- Pasar con un secador (aire no muy caliente y a cierta distancia) el aire por toda la placa de circuitos.
04.- Pasar el secador por cada una de las clavijas de cada cable de los sensores.
05.- Conectar los cables a su sitio (espero que recuerdes la posición de cada uno, no obstante cada cable lleva una pegatina en la que indica que sensor es)
06.- Introducir esponja en el agujero inferior de la caja, intentando que selle herméticamente lo mejor posible.
07.- Cerrar la tapa con los cables conectados a la tapa, tal como estaban al inicio. La tapa se cierra hacia abajo, deslizándola.
08.- Comprobar minuciosamente que la caja esta herméticamente cerrada por todas las juntas (arriba, abajo y cada uno de los lados)
09.-  Subir el mastil (recuerda que deben mirar al sur las placas solares)
10.- Rezar...

[adjunt esborrat per l'administrador]
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
Re: Creuem els dits...
« Respondre #1 el: 25 de Set de 09, 01:15:16 am »
A hores d'ara he optat per esborrar totes les dades extremes diàries, mensuals i anuals de la consola, de manera que ja no apareixeran barbaritats als registres extrems absoluts, cosa que no m'importa massa, per que considere més important el dia a dia i les dades reals diàries. I a partir d'ací trauré les dades mensuals i anuals extremes, però manualment. A més al fer açò he eliminat unes dades extremes que no eren coherents de un temps enrere...

El que si he fet es introduir des de el WL la pluja anual manualment, però no he aconseguit introduir la mensual... no es pot?

Bé, continuem creuant dits...

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #2 el: 25 de Set de 09, 13:45:33 pm »
Pam! Primera nova errada al pluvio...  :-\

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #3 el: 25 de Set de 09, 14:53:54 pm »
TIMONET espere que ho pugues arreglar..... sort

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #4 el: 25 de Set de 09, 23:56:20 pm »
Cada volta veig mes clar que necessiteu un servidor SQL on anar volcant les dades.

Confieu massa en uns programetes que no tenen massa utilitat per guardar i analitzar dades.

Propose que m'envieu en un zip (o rar) una còpia de les programes que utilitzeu per a importarles dades de la consola per anar esbrinant on i com guarda les dades. Així es pot fer un 'dimoni' (segons la nomenclatura unix) que monitoritze eixos fitxers guardant en una base de dades de trellat les noves dades cada volta que canvien.
Aixina podeu oblidar-vos definitivament del tema.

que us pareix?????????

Desconnectat Frank242

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 379
  • Des de Xirivella i en estat de Trance
« Respondre #5 el: 26 de Set de 09, 01:45:06 am »
Cada volta veig mes clar que necessiteu un servidor SQL on anar volcant les dades.

Jo estic en este moment fent això, però no domine el tema, he llegit un parell de coses sobre MySQL i m'he creat una base de dades en MySQL al pc amb Linux on importe tots el "logs" mensuals que genera el altre PC amb Weather Display i Windows XP, per a després fer consultes "query" sobre dades diàries, mensual, anuals, deuminutals.... etc.

El que vullguera saber és si et pot fer gràfiques amb les dades que té la base SQL, per eixample dient-li tu, vullc una gràfica de la pluja caiguda de tal dia entre tal i tal hora. 

Propose que m'envieu en un zip (o rar) una còpia de les programes que utilitzeu per a importarles dades de la consola per anar esbrinant on i com guarda les dades. Així es pot fer un 'dimoni' (segons la nomenclatura unix) que monitoritze eixos fitxers guardant en una base de dades de trellat les noves dades cada volta que canvien.
Aixina podeu oblidar-vos definitivament del tema.
que us pareix?????????

A mi em pareix bé, però els programa que vols que t'enviem són el Weather Display, WeatherLink, VWS, etc.?
Jo estic "mosca" amb el Weather Display, perquè si mires els valors de les màximes, mínimes diàries et diu una cosa, i després al informe diari, mensual i logs, diu una altra cosa, per eixample, un dia la temperatura màxima és de 28,3 ºC, doncs, quan fa el informe diari, a les 00:00, diu que la màxima ha sigut de 28,2 ºC  ??? No el fa sempre, però moltes voltes difereix en algo, temperatura, pressió, vent...

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #6 el: 26 de Set de 09, 11:34:54 am »

No serà que l'estaven manipulant els tècnics que has contractat?  ;D

Espere que tingues sort i que estes mesures acaben amb el problema, que també em va donar molts mal de caps ara fa un any.

Per la meua part acabe de fer un petit ajust al pluviòmetre de la Davis, ja que, encara que marca bé amb pluges "suaus", estos dies passats ha "perdut" molta aigua...

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #7 el: 26 de Set de 09, 13:05:23 pm »

No serà que l'estaven manipulant els tècnics que has contractat?  ;D

No, "el manteniment" ;D no es va realitzar fins les 18:00.

Ara ja està fet, i creuem els dits, per a que done resultats. Al final mon pare va fer gastar unes gomes aïllants de portes i finestres que tenia per casa que son adherents, en ficaria a l'eixida de cables de la caixa.

Ara, que es fique a ploure!

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #8 el: 27 de Set de 09, 21:14:27 pm »
Amb més de 30 mm, de moment tot a bé! Estic content, per que a hores d'ara ja aniria malament de no haver fet el manteniment tant simple com el que van fer a casa!

De totes maneres, encara no les tinc totes amb mi... esperem que no hi haja cap error pel que queda d'episodi, que és molt...