Autor Tema: Nova estació  (Llegit 5533 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Alcoianet

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 352
Nova estació
« el: 14 de Des de 12, 18:11:37 pm »
Estos dies he estat pensant en comprar-me una estació per a aquest nadal. Tinc l'estació de l'ALDI i crec que es un bon moment per a dónar un pas endavant i buscar algo més professional. De moment, molt per damunt, he vist aquestes tres estacions.

Què en penseu?

PCE FWS 20

WMR80 Oregon
   
WMR86 Oregon    
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re:Nova estació
« Respondre #1 el: 14 de Des de 12, 19:50:09 pm »
La PCE FWS 20 es pot connectar al PC i per tant pots treballar amb les dades que vas guardant (gràfiques, mitjanes, màximes, mínimes, etc). A més, amb algunes modificacions en el sensor de temperatura i humitat (ací hi ha experts que t'aconsellaran desinteressadament  ;) ) pots pujar dades mínimament fiables a internet (a una plana personal o a meteoclimatic).

Desconnectat Alcoianet

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 352
Re:Nova estació
« Respondre #2 el: 15 de Des de 12, 00:26:56 am »
De moment es l'estació que més m'està convencent, però com que no hi han existències fins mitjans de Gener, vull informar-me previament per a estar completament segur. La meua idea inicial es gastar-me sobre uns 100 euros, i en principi no la tindria conectada a internet, tot i que m'agradaria recollir les dades al meu ordinador -com permet la PCE-.

Buscant per la red, he trobat que aquesta estació té alguns defectes importants:

- La protecció del sensor de temperatura es molt fluixa (no em preocupa ja que te solució).
- La recepció de dades es cada 48', podria fer perdre registres del vent.
- El pluviòmetre te una resolució de 0.3 mm.
- L'anemòmetre te poc pes.

No havia sentit parlar res de la humitat, dona alguns problemes?

En general, són xicotets detalls lògics pel seu baix cost, però m'agradaria saber la vostra opinió al respecte: si són molt importants, si em convé buscar en preus més elevats -difícil per a aquest any- o possibles solucions.

Gràcies de nou  :)
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re:Nova estació
« Respondre #3 el: 15 de Des de 12, 10:26:44 am »
Veig que t'has estudiat bé el tema  ;)

No tinc notícies de problemes amb la humitat: segur que marca millor que les Oregon. Per lo demés, l'estació et dóna lo que pots esperar per eixe preu (i inclús més).

Desconnectat Alcoianet

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 352
Re:Nova estació
« Respondre #4 el: 15 de Des de 12, 11:38:33 am »
Els defectes de la PCE es poden minimitzar amb un poc d'esforç i dedicació, té les seues lògiques limitacions, però la relació qualitat/preu és molt bona.

De tota manera, m'agradaria que m'aconsellareu amb els models de l'Oregon. Tenen més prestacions que la PCE? Vaig un poc perdut amb tan de nom, la veritat  ;D


MODELS OREGON

WMR80 Oregon
   
WMR86 Oregon

WMR88 Oregon (Preu: 130 €)

WMR100N Oregon (Preu: 193 €)    
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Alcoianet

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 352
Re:Nova estació
« Respondre #5 el: 16 de Des de 12, 21:42:54 pm »
Un xicotet dubte per a aquells que tinguen o hajen tingut la PCE.

El datalogger registrar i guarda les dades de l'estació quan no està conectada a l'ordinador. És pot configurar l'interval?

M'agradaria guardar les dades de l'estació cada 48 segons, és posible?

Gràcies ;)
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re:Nova estació
« Respondre #6 el: 17 de Des de 12, 08:12:47 am »
Crec recordar que el transmissor envia les dades a la consola cada 48seg(eixa serà la freqüència d'actualització en el software que t'instal·les en el PC) però el valor mínim que li pots configurar al datalogger per a que guarde son 5minuts.....i 2 o 3 hores el máxim... :(


Desconnectat Alcoianet

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 352
Re:Nova estació
« Respondre #7 el: 17 de Des de 12, 16:14:03 pm »
Una mala noticia, però evidentment no és pot comparar amb estacions que valen 5 voltes més.

De tota manera, afecta prou als registres del vent, però no així a la temperatura i a la humitat, així que en principi cap problema.

Ja vos informaré de la meua decisió, però de moment, estic prou convençut ;)
« Darrera modificació: 17 de Des de 12, 18:03:16 pm per Alcoianet »
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat MeteoCanals

  • Junta Directiva 2018
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 618
Re:Nova estació
« Respondre #8 el: 18 de Des de 12, 03:02:39 am »
Si jo fora tú em pillaria una Orejuna, en general va bastant be en tots el parametres, algun xicotet retot de la gareta (pillar una gareta davis es lo més recomendable si no vols maldecaps), la PCE llevat de pressió i direcció del vent que va be de serie, has de fer molta feina per a que done dades "exactes" de temperatura,pluja, i direcció del vent. La resta ja pots fer coses que no vas a traureli més suc... la humitat no va ben calibrada, sol marcar vora 10/15% de més. Pel que fa al vent, perduda d'informació en quan a ratxes máximes. Ara be, si tens prou amb el promig que fa... Ja ens contaras!

Salutacions  ;)

Desconnectat Monti

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Re:Nova estació
« Respondre #9 el: 18 de Des de 12, 15:26:02 pm »
Jo tinc la PCE a Montitxelvo...

Vaig a donar-te un consell que em van donar i no faig fer cas, si pots esperar-te i estalviar 100€ més, fes-ho!

Ja et dic que jo no ho vaig fer, i em vaig comprar la PCE l'any pasat, no ho dic per res en concret, sino que es queda un poc curta (no es pot demanar més amb el cost que te). La temperatura es el gran problema, jo vaig acabar diguent-li al fuster del poble que em fera una garita (ja penjaré alguna foto si voleu vore com queda), la humetat doncs un 10% de més (quan plou, vinga d'on vinga l'aire, del 95 al 99%), el vent jo no tinc massa problemes la veritat, i el pluviòmetre doncs dins del mal, fa la seua funció. Asepectes possitius te la distàncis en que pots colocar l'estació ja que te bastant distància de recepció la consola, és molt fàcil utilitzar el programeta, molt fàcil pujar les dades a una web que et pots crear tu mateix, el preu, i que si no pots esperar-te més per a tindre una estació pues per a ser la primera i sabent que en 2 anys més o menys l'has de canviar, no està mal per a tindre un primer contacte.

També que si retoques aquelles peses que son deficitàries de casa, tindras una estación competent (gastante diners clar xD) .

Montitxelvo, València.




Desconnectat Alcoianet

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 352
Re:Nova estació
« Respondre #10 el: 18 de Des de 12, 16:37:43 pm »
L' estació ja està de camí, aplegarà estos dies. Un parell de setmanes recopilant informació, i just quan l'encomane, apareixen opinions "no tan bones", prou curiòs  ;D

L'opció de l'Oregon me l'havia plantejada seriosament, però l'havia descartada per dos motius. A hores d'ara, no tinc un ordenador lliure per conectar-lo a l'estació, per lo que era prou important que l'estació guardara les dades, com si fa la PCE. Els models de Oregon no l'incorporen, o tens que buscar preus massa elevats. També tens que fer una garita de plats, la de la Davis és molt cara, per a fer això val la pena comprar-te una Davis directament, i el sensor d'humitat de les Oregon es prou roin, segons he llegit.

Per a començar no vull -ni en deixen- gastar-me més, així que l'opció de la PCE per la seua relació qualitat/preu es prou bona.

Jo havia llegit en algunes pàgines que el sensor podia marcar de menys, i que fins i tot hi havia gent que foradava el sensor. Ho estudiaré, per sort tinc estacions properes, aixina que podré comparar les dades. Espere que construint una bona garita puga solucionar el problema que ve de fàbrica.

Serà la meua primera estació, i vull aprendre molt d'ella. Sé que no serà tan fiable com una Davis, però al menys espere anar progressant poquet a poquet, que ara mateixa tinc que conformar-me amb un sensor al balcó.

Gràcies per la vostra opinió  ;)
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat Alcoianet

  • Pluja
  • *
  • Missatges: 352
Re:Nova estació
« Respondre #11 el: 18 de Des de 12, 16:42:11 pm »
També que si retoques aquelles peses que son deficitàries de casa, tindras una estación competent (gastante diners clar xD) .

Hi ha alguna manera de retocar els sensors directament per que done dades més fiables? Per exemple, el d'humitat.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat benillup

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 100
    • Benillup, el més xicotet gran poble del món
Re:Nova estació
« Respondre #12 el: 18 de Des de 12, 20:50:05 pm »
Hola a tots/es

Jo estic mirant de comprar-me la Davis Vantage Vue (http://www.vantagevue.com/). Volia preguntar-vos si algú la coneixeu i si me la recomaneu. Gràcies.

Joan Àngel

Desconnectat felet

  • Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.849
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Re:Nova estació
« Respondre #13 el: 18 de Des de 12, 22:56:29 pm »
Hola a tots/es

Jo estic mirant de comprar-me la Davis Vantage Vue (http://www.vantagevue.com/). Volia preguntar-vos si algú la coneixeu i si me la recomaneu. Gràcies.

Joan Àngel

Totalment recomanable si vas a instal·lar-la en un terrat, ja que cap dels elements es pot separar de la resta. A darrera.com tenen una interessant oferta. Qualitat i fiabilitat Davis a un preu raonable.

Desconnectat Jordi Donet Donet

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 321
  • BARX (La Drova)
Re:Nova estació
« Respondre #14 el: 19 de Des de 12, 00:13:30 am »
També que si retoques aquelles peses que son deficitàries de casa, tindras una estación competent (gastante diners clar xD) .

Hi ha alguna manera de retocar els sensors directament per que done dades més fiables? Per exemple, el d'humitat.

Si t'agrada la brico-meteo eixa és la teua estació... :)....jo ho vaig passar molt be fent totes les modificacions encara que al final em vaig comprar una Davis cablejada fart de les inconsistències que es produïen a meteoclimatic un parell de vegades al mes degut a alguna interferència que em feia pics desorbitats en els valors....així i tot la vaig tindre 2 anys en funcionament......ara la tinc desconectada però encara funciona.

Modificacions obligades:
-Garita de plats. Pots seguir el tutorial de Breitling( http://forum.meteoclimatic.net/index.php/topic,169.0.html)
-Alçar les parets del pluvio per a que no s'escapen les salpicadures. Al alçar-lo a mi em mesurava exactament com el pluvio manual.
Opcionals:
-Foradar el plàstic del transmissor: Sense fer-li forats mai vaig passar del 91% d'humitat.....amb els forats 98%
-Aumentar el pes de la veleta. Al pesar massa poc es mou en excés i les gràfiques no queden molt be. Jo no ho vaig fer però crec que hi han tutorials a la secció de bricometeo a meteoclimatic.
-Substituir l'antena de la consola. En teoria és per a guanyar qualitat de senyal....jo ho vaig fer tant en el transmisor com en la consola però no vaig resoldre els problemes amb les interferències.... http://forum.meteoclimatic.net/index.php/topic,5510.msg91115.html#msg91115

Crec que ja tens per a entretindre't una bona temporada....... ;) .......sols tens que tenir en compte que tot el que implique foradar, tallar i pegar fa pedrer la garantia de la peça.... :(

El deixe un parell de fotos que encara conserve de l'auditoria.....

« Darrera modificació: 19 de Des de 12, 00:22:05 am per INRI666 »