Autor Tema: Meteogrames i models, any 2012  (Llegit 73546 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
Re: Meteogrames i models, any 2012
« Respondre #45 el: 23 de Gen de 12, 19:56:39 pm »
heu vist el europeu es per a flipar, les previsions de aemet ho corroboren :-si
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #46 el: 23 de Gen de 12, 20:10:56 pm »
que ningu comenta res :-\

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #47 el: 23 de Gen de 12, 20:25:12 pm »

Paciencia amic....la gent esta cautelosa, tant de bolet es el que fa!!!!! Que la gent no es fia molt d'eixes eixides de traca.....segur que dema baixen del burro...

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #48 el: 23 de Gen de 12, 20:25:51 pm »

Tens molta raó cada eixida sembla millor i la gent està un poc desenxufada... pot ser amb la setmana passada ja en van tindre prou? no m'ho crec.
Esta vesprada meteix he parlat amb Joan Carles Fortea i també és optimista de vore pluja i neu a cotes bastant baixes... :)

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
« Respondre #49 el: 23 de Gen de 12, 20:30:04 pm »

Tens molta raó cada eixida sembla millor i la gent està un poc desenxufada... pot ser amb la setmana passada ja en van tindre prou? no m'ho crec.
Esta vesprada meteix he parlat amb Joan Carles Fortea i també és optimista de vore pluja i neu a cotes bastant baixes... :)
no em digues que tens contacte en joan carles fortea, que sort ,ja aniras comentamos si et diu algo mes , jo el divendres parlare amb jovi ::)

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #50 el: 23 de Gen de 12, 20:36:53 pm »
El que marca l'Europeu és  :o !!
La veritat es que el europeu seguix la seua linea, mentre que el GFS ha pegat un gir que supose que demà o esta mateixa nit tornarà al que marcava este mati.
Es possa interesant la cosa.

Pego, tens contacte amb Joan Carles? Que be!
Agullent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #51 el: 23 de Gen de 12, 21:06:37 pm »

Ummmm, jo aniré fijant-me amb les pluges del divendres i dissabte, això està més prop i ho tenim més segur, a més, nevaria a cotes mitjes. Més endavant , moviment hi haurà, els models indiquen una setmana que be molt mogudeta, i si les peçes es coloquen be, la neu cauria a cotes baixes,.. jo de moment soc optimista, però amb cautela, el que per l´amor de déu no vullc que faja és fred sec, que porte dos anys ben escarmentat.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
« Respondre #52 el: 23 de Gen de 12, 21:07:07 pm »
El que marca l'Europeu és  :o !!
La veritat es que el europeu seguix la seua linea, mentre que el GFS ha pegat un gir que supose que demà o esta mateixa nit tornarà al que marcava este mati.
Es possa interesant la cosa.

Pego, tens contacte amb Joan Carles? Que be!

Però si és un tio molt simpàtic i proper, sempre està per a col.laborar. No se si veniu a les trobades però ell no falla mai. A vore si s'animeu i veniu a la del mes de març al meu poble.
Crec que serà interessant.

En quan a Carboner, pense que té raó i la pluja pareix assegurada i la neu a cotes mitjes però per al diumenge, sin encara aguanta la pluja baixarà la cota i nevará al pobles de l'interior.
« Darrera modificació: 23 de Gen de 12, 21:09:25 pm per Pego »

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #53 el: 23 de Gen de 12, 21:49:56 pm »
Offtopic: Els que volen conèixer "als de la TV" que es passen per AVAMET, que són 4 socis que de ben a prop donaran molt de joc a l'Associació!

Pel que fa als models: Jo estic nerviós.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
« Respondre #54 el: 23 de Gen de 12, 22:06:21 pm »
Offtopic: Els que volen conèixer "als de la TV" que es passen per AVAMET, que són 4 socis que de ben a prop donaran molt de joc a l'Associació!

L'AVAMET es a Valencia? Jo es que a Valencia em ve malament anar, l'any prpxim que estaré per allí aniré..

I els nervis també els duc jo damunt. Ja estan els meus amics i familiars preguntant-me si plourà, nevarà.. etc. Acò és un no parar.!  ;D
Agullent, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #55 el: 23 de Gen de 12, 22:12:11 pm »

L'AVAMET es a Valencia? Jo es que a Valencia em ve malament anar, l'any prpxim que estaré per allí aniré..

I els nervis també els duc jo damunt. Ja estan els meus amics i familiars preguntant-me si plourà, nevarà.. etc. Acò és un no parar.!  ;D

T'enviat un privat!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #56 el: 23 de Gen de 12, 22:22:40 pm »
Jo fins que pase la primera borràsca no parle , per si.... , ara be firmaria el model europeu de hui ( sempre saben que a tans dies el percentatge de acert no crec que aplegue a 20% ) així na que la meua esperança es del 20% bo, mes perque fa dies que les exides son molt similars encara que alguna ens pilla massa de nort.
« Darrera modificació: 23 de Gen de 12, 22:26:31 pm per H2O »

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
« Respondre #57 el: 23 de Gen de 12, 22:53:46 pm »
Bé, vaig a fer un xicotet anàlisi de la situació, (si hi ha alguna cosa errònea, per favor, corregiu-me).

Com podem vore en el gràfic, les temperatures comencen el descens a partir del dia 26, situant-se al llarg de tota la setmana en valors entre 0ºC i -2ºC a 850 hPa. Mes o menys la meitat dels ensembles marquen temperatures per davall dels 0ºC, inclús hi han uns pocs que arriben fins la -5ºC o -7ºC. En quan a precipitació en tinguem poca, però més val això que res.

Com podem vore al mapa a unes +48 hores, la bossa d'aire fred es situa prop del golf de Cadis, cosa que propiciarà més endavant la entrada de vents allevantats que aportaran una gran quantitat d'humitat a la zona Mediterranea.

Cosa que podem comprovar que passarà el divendres:

Amb tots eixos ingredients, tenim una setmana per davant amb gran quantitat de fred en altura i un embossament d'aire fred de fins als -7ºC a 850 hPa, que recorrerà la peninsula. Si coincidix aquest embossament d'aire fred, amb el moment de precipitació podriem tindre la festa muntada. També observem com hi ha una unió entre l'Escaninau-Siberia amb el d'Azores, cosa que propicia que la massa d'aire fred descendisca de latitud.

Tot això de cara al dia 31 (+192 hores) (un plaç bastant llarg i encara per confirmar).

Agullent, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.412
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #58 el: 23 de Gen de 12, 23:02:32 pm »
això està més prop i ho tenim més segur, a més, nevaria a cotes mitjes.

la pluja pareix assegurada i la neu a cotes mitjes però per al diumenge, sin encara aguanta la pluja baixarà la cota i nevará al pobles de l'interior.

I ara dic jo, qué es per a vostes les cotes mitjes?.....

A la nostra zona, una cota mitja te moltes acepcions i maneres d´entendre. ;D

El que si sembla clar, es que a partir de finals d´aquesta setmana, pasarem al divertiment meteorològic, que ja anava sent hora, per cert. No li pegueu tanta volta als models, fins el dijous de vesprada no tindrem gens clar el que puga pasar a principis de la setmana vinent.

Com jo mateix sol dir en aquestes situacions: QUE VE, QUE VE.... ;D
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Tiempo Valencia

• Pluja
  • *
  • Missatges: 409
  • Valencia. 13 d'Octubre de 2008
    • BLOG DE LA MÉTEO! TIEMPO VALENCIA.
« Respondre #59 el: 23 de Gen de 12, 23:27:36 pm »
Bona nit companys.

Bé, pareix que la situació te tendència a canviar els propers dies, primer amb les pluges que cauran durant la vesprada-nit de divendres a dissabte, amb una cota de neu encara alta, per damunt dels 1000 metres segurament, mentre que els següents dies, tant el fred com la pluja seran ben present a totes les nostres comarques. Com be dieu, el model Europeu ha eixit ben divertit, tant en el que respecta a la pluja com al fred, i això es una bona combinació, però cal dir també que es complicat que es donen precipitacions moderades i fred al mateix moment en cotes baixes.

Si que m'agradaria puntualitzar una cosa, i es que si s'acompleix l'europeu, primer tindrem una entrada freda, que no serà massa important però si que "anirà fent de coixí", per una posterior fredorada mes important amb humitat, que es al que molt en interessa.

Primer, l'episodi de divendres a dissabte.

I després? Indefinició, molta indefinició. El GFS i l'Europeu no s'assemblen en res... però jo em quede mes amb l'Europeu (també per desig...)

Barri de Marxalenes (Valencia City), 32 msnm. 39º29'26,53''N  0º22'43,82''W  Fotos del Panoramio