Autor Tema: Resum de la Primavera climàtica del 2016  (Llegit 709 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Resum de la Primavera climàtica del 2016
« el: 10 de Jun de 16, 17:33:00 pm »
Hola!, companys d’afició.

He agafat les dades dels darrers mesos de Març, Abril i Maig, i he calculat les mitjanes de la temperatura i el vent, i les acumulades de la pluja, per saber com ha anat meteorològicament parlant el que es considera com Primavera climàtica (mesos d’ascens de la temperatura) al nostre hemisferi Nord. A més, he comparat el que m’ha eixit amb el que vaig obtenir els anys anteriors (19 per a la pluja i 8 per als altres dos meteors). En aquest apunt d’ara vull informar-vos del que he obtingut.

La Primavera climàtica al racó de la comarca del Camp de Túria on em trobe (La Conarda de Bétera), a grans trets, ha anat així: la temperatura mitjana ha sigut 0,7º C superior a la normal (que considere com la mitjana de la sèrie oficial de 30 anys, 1971-2000, de l’observatori de referència més proper: l’aeroport de Manises, corregida per la diferència d’altura entre observatoris), la pluja replegada ha resultat un 30 % inferior a la normal (mitjana de la sèrie oficial de 30 anys citada abans)i el vent ha bufat 1,5 km/ h més calmat que la mitjana de 8 anys de registres del meu observatori per al mateix període estacional. Finalment i sense abandonar aquest darrer meteor, la direcció predominant ha sigut l’habitual de component Est.

Pel que fa a singularitats meteorològiques, no n’he trobat cap de destacable; això no obstant, si amplie el camp de dades i agafe mesos anteriors, em trobe que la mitjana de les mínimes de Març va coincidir exactament amb la de Gener i la de Febrer, on totes tres resultaren de 8,5º C; la qual cosa que ens confirma l’extraordinària calidesa dels darrers mesos de l’Hivern climàtic, a què em vaig referir a l’apunt corresponent.

Si ens fixem en les gràfiques de l’evolució anual de la temperatura mitjana, de la pluja replegada i de la intensitat del vent, durant la Primavera climàtica dels darrers anys (que adjunte), veurem que, malgrat les oscil•lacions, la temperatura ha seguit una línia ascendent (que la visualitzaríem millor calculant la funció de regressió lineal corresponent); mentre que la pluja, que descendia des del 2008 fins al 2014, sembla haver iniciat una lleugera pujada en 2015 i 2016, que tant de bo es confirme en els propers anys! Pel que fa a la velocitat del vent, portem tres Primaveres seguides amb tendència cap avall.

També vos deixe tot seguit un quadre resum casolà i les gràfiques de l’històric anual, que vos permetran, amb un colp d’ull, fer-vos-en una idea més clara.

Finalment, voldria referir-me al que ens espera per a l’Estiu climàtic que ara comença; perquè un expert o aficionat a la meteorologia se’l valora sobretot per l’encert de les seus previsions futures. Com que no sóc cap endeví, m’he fixat en el que prediu AEMet: a la banda Est de la península Ibèrica continuarem amb temperatures superiors i precipitacions inferiors a les normals. És a dir, dissortadament ens mantindrem sense novetats destacables, en la línia del que hem tingut els darrers anys.

Tot això ho he desenvolupat també en un altre apunt sobre el tema: http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=270545.

Fins l’altra i a seguir bé.
« Darrera modificació: 10 de Jun de 16, 17:34:51 pm per Ilde C. P. »