Autor Tema: Resum de la Tardor climàtica del 2015  (Llegit 594 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Ilde C. P.

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Resum de la Tardor climàtica del 2015
« el: 14 de Des de 15, 10:11:17 am »
Hola!, companys d’afició.

A la vista de les dades meteorològiques mitjanes (temperatura i vent) i acumulades (pluja) del meu observatori d’aficionat, la Tardor climàtica (trimestre amb descens de la temperatura, mesos de setembre, octubre i novembre a l’hemisferi Nord), en este indret de la comarca del Camp de Túria on em trobe (La Conarda de Bétera), a grans trets, ha anat com podeu veure a continuació:

He tingut una temperatura mitjana prou propera a la que es considera normal per a l’estació climàtica: 18,2º C, tan sols 0,3º C per damunt del patró de normalitat (mitjana de la sèrie oficial de l’aeroport de Manises, aplicant-li una correcció per la diferència d’alçària entre observatoris); més fresqueta, llavors, que la que tinguérem l’any passat, que fou clarament superior a la normal.

He replegat menys precipitació de l’esperada (un 75 % del patró, és a dir, de la mitjana de la sèrie del 1971 a 2000 de l’observatori oficial més proper, l’aeroport de Manises): 133 mm (- 25 %).

El vent ha bufat amb més calma que no la mitjana dels 7 anys de dades que porte replegades, en la línia de les anteriors estacions d’este 2015: he registrat una mitjana de velocitat de 2,6 km/ h, 1 Km/ h menys que el meu patró intern. Tocant a la direcció predominant, esta ha sigut ENE, entre Llevant i Gregal; la tercera més probable durant la Tardor climàtica al meu observatori.

Si atenem les singularitats meteorològiques d’esta estació climàtica al meu observatori, parlaria de Setembre, quant a l’única temperatura mitjana de l’any més fresqueta que el patró; d’Octubre, pel que fa a la mitjana de velocitat del vent més baixa dels darrers anys; o de Novembre, per la DANA ràpida que ens visità a començament de mes.  Per no fer-ho llarg, si us ve de gust, podeu ampliar esta informació al quadre resum i gràfiques que adjunte i també en este link:
 http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=269940.

Que acabem l’any amb salut i molts –xicotets o grans-- projectes per al 2016!