Hola!, companys d’afició.
A la vista de les dades meteorològiques mitjanes (temperatura i vent) i acumulades (pluja) del meu observatori d’aficionat, la
Tardor climàtica (trimestre amb descens de la temperatura,
mesos de setembre, octubre i novembre a l’hemisferi Nord), en este indret de la comarca del Camp de Túria on em trobe (La Conarda de Bétera), a grans trets, ha anat com podeu veure a continuació:
He tingut una temperatura mitjana prou propera a la que es considera normal per a l’estació climàtica:
18,2º C, tan sols
0,3º C per damunt del patró de normalitat (mitjana de la sèrie oficial de l’aeroport de Manises, aplicant-li una correcció per la diferència d’alçària entre observatoris); més fresqueta, llavors, que la que tinguérem l’any passat, que fou clarament superior a la normal.
He replegat menys precipitació de l’esperada (un 75 % del patró, és a dir, de la mitjana de la sèrie del 1971 a 2000 de l’observatori oficial més proper, l’aeroport de Manises):
133 mm (
- 25 %).
El vent ha bufat amb més calma que no la mitjana dels 7 anys de dades que porte replegades, en la línia de les anteriors estacions d’este 2015: he registrat una mitjana de velocitat de
2,6 km/ h,
1 Km/ h menys que el meu patró intern. Tocant a la direcció predominant, esta ha sigut
ENE,
entre Llevant i Gregal; la tercera més probable durant la Tardor climàtica al meu observatori.
Si atenem les singularitats meteorològiques d’esta estació climàtica al meu observatori, parlaria de Setembre, quant a l’única temperatura mitjana de l’any més fresqueta que el patró; d’Octubre, pel que fa a la mitjana de velocitat del vent més baixa dels darrers anys; o de Novembre, per la DANA ràpida que ens visità a començament de mes. Per no fer-ho llarg, si us ve de gust, podeu ampliar esta informació al quadre resum i gràfiques que adjunte i també en este
link:
http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=269940.
Que acabem l’any amb salut i molts –xicotets o grans-- projectes per al 2016!