Hola!, companys d’afició:
Fa una setmana que vaig acabar un resum meteorològic de l’any 2015 en base a les dades recollides a la meua estació automàtica d’aficionat. No l’he publicat fins a hui esperant a vore si vos decidíeu algú de vosaltres.
A La Conarda, lloc on visc, situat a la part més alta (uns 150 m sobre el nivell del mar) del terme de Bétera (comarca prelitoral del Camp de Túria), l’any meteorològic 2015 ha sigut de mitjana, comparativament amb els patrons considerats normals (Temperatura i Pluja = la mitjana de 30 anys, del 1971 fins al 2000, de l’observatori València-aeroport; i Vent = la mitjana del conjunt de dades del meu observatori):
> Tèrmicament: CÀLID (
17,8⁰ C,
+ 1,1º C respecte del normal).
> Pluviomètricament: LLEUMENT SEC (
429,8 mm,
- 28,2 mm respecte del normal).
> Eòlicament: MOLT CALMAT (
3,1 km/ h,
- 1,4 km/ h respecte del normal) i amb predominança de la component EST (la normal).
He penjat el resum complet en el “link” que vos pose tot seguit, on m’he referit a altres aspectes i detalls comparatius per a cada meteor dins del mateix 2015 o en comparança amb altres anys anteriors de què en dispose dades:
http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=270040.
Primer he comentat les singularitats que he sabut trobar remenant i comparant dades. Després ve el sumari de dades que vos he posat abans. En acabant, he comentat la posició relativa del 2015 en l’evolució de les variables meteorològiques al llarg dels anys en què tinc dades. I, finalment, he posat el climograma del 2015 (que també us adjunte en este apunt) i l’anàlisi de les dades anuals per meteor amb una miqueta més de detall.
Espere que vos resulte interessant.
I, sobretot, que tinguem un bon any 2016!