Autor Tema: Novembre de 2006...  (Llegit 41907 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Novembre de 2006...
« Respondre #150 el: 08 de Nov de 06, 15:13:47 pm »
Carboner, per estes coses no hi ha que odiar la méteo... hi ha que entendre la situació dels factors, i són els que hem tingut, SE clar... que gens ens beneficia... de manera que tinguem calma, ja ens tocarà la nostra...

4,2 mm.
El mateix ens passa a la Foia de Castalla quan per ahí arreplegueu quantitats de 100 y 200mm i ací apenes en cauen 10 ó 20.

Si ja ho se, ja, el que passa és que per ahí això és, lamentablement per a vosaltres, mes normal que per ací, i jo estic enfadat, no perquè haja plogut per ahí, ho estic perquè s´ha perdut una bona oportunitat d´haver fet una bona saó, teneint en conter que ací estem patint una forta sequera.

Per cert, si fem cas a Canal 9, acío ens han caigut entre 15 i 50 mm, ¡¡¡¡menut mapa que han tret mes generalista!!!! ???

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Almansa

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.150
  • Almansa (E. Albacete) - 700 m snm - 385 mm/any
    • El Tiempo en Almansa
« Respondre #151 el: 08 de Nov de 06, 15:17:52 pm »
Bueno, 22 mm caiguts des de mitjanit a Almansa , 28 mm des d'ahir i 55 mm a l'última setmana .

El cel continúa molt tapat i encara podem tindre alguna sorpresa esta vesprada . El vent de llevant pur està afavorint la precipitació per esta zona .

Gráfica de la precipitació de hui
Si el Mugrón se encapota , o llueve mucho o no cae gota

Datos actuales en Almansa (E.Albacete)
- Estación MeteoAlmansa TV
- Estación AlmansaMeteo
- Estación DGT Almansa

Desconnectat llop-estepari

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 14
  • que dificil es ploure
« Respondre #152 el: 08 de Nov de 06, 15:58:36 pm »
hola el sol esta fora, però ve enuvolat per la mar,19,8º- 70%,
jo crec que açò no ha acabat encara
« Darrera modificació: 08 de Nov de 06, 16:00:39 pm per llop-estepari »
sella (marinabaixa) 420msnm

Desconnectat Jose

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 19
« Respondre #153 el: 08 de Nov de 06, 16:04:34 pm »
 Oratge capritxos el que tenim.

Es preveu una gota freda a la Comunitat i apenes si sarreplegen 50 litres en tota la setmana, a les hores en les provincies dels voltans no para de ploure nit i dia.

I plou com els agrada als llauradors i ramaders, en molt de coeximen.

Bo a laltra sera, que remei.
Albacete.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.846
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #154 el: 08 de Nov de 06, 16:20:10 pm »
Clar que sí, a la pròxima ens tocarà a nosaltres, no cal desanimar-se  ;)

Venint fa un moment des de València les comarques de la Ribera i la Costera estaven regant-se a base de bé. En pujar el port de l'Olleria la boira m'ha donat la benvinguda, però a Ontinyent no és massa espessa i segueixen caient gotes.

15,5ºC (la temperatura més baixa des de València), 96%, 1024,0 hPa, gregal a 3 km/h i 4,4 mm a l'automàtica.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
    • Ontimet
« Respondre #155 el: 08 de Nov de 06, 17:14:04 pm »
Doncs jo hui estic tenint una temperatura molt més alta que l'estació de felet... no ho comprenc.. inclús la del Jaume I es troba amb valors similar als teus.. No ho pille...  ???

Al pluvio Oregon, 5 mm.

Realment un dia tancat el que hi ha a la vall... (Webcams cegues...)
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)
Consulta les dades d'Ontinyent - Germanies des de ontimet.es

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #156 el: 08 de Nov de 06, 17:16:18 pm »
Bé, pareix que tot s'acabat. Per lo menos ha regat un poc els camps (No es queixes tant Mario, que dus més litres yo acumulats de l'any)
Ara mateix, aixina es veu la situació:

;D  ;D  ;D  :t:  :t:  :t:

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #157 el: 08 de Nov de 06, 17:39:42 pm »
Doncs jo hui estic tenint una temperatura molt més alta que l'estació de felet... no ho comprenc.. inclús la del Jaume I es troba amb valors similar als teus.. No ho pille...  ???

Tens raó, ara m'acabe d'adonar... A la meua estació poca variació termomètrica, prou lògica per estar boirós tot el dia i amb molta humitat, entre 14,7 i 15,7ºC, i valors similars a la del Jaume I... Quan he arribat a casa el cotxe marcava 16ºC, una dada coherent amb les altres que estic comentant... L'altre sensor que tinc a la terrassa em marca 15,3ºC. Tampoc trobe cap explicació ara mateix... Potser hauries d'intentar saber què marca aquell altre sensor exterior que tens: si també marca 18-19º estariem davant un fenòment molt localitzat i misteriós  ???

Segueix escapant-se alguna gota de tant en tant.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #158 el: 08 de Nov de 06, 18:00:16 pm »
¡Més curiositats!  ;D

En els últims 20 minuts han caigut 4 mm a l'estació de Timonet, mentres que ací a casa, a l'altra banda de la ciutat, no ha fet res, només dos dècimes  :o

Ara pareix que arriba la precipitació. La veritat és que es veu molt negre cap a llevant. Crec que a Otos ha d'estar plovent bé, encara que l'estació de Carbonet no apareix a meteoclimatic en aquestos moments.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #159 el: 08 de Nov de 06, 19:55:41 pm »
A que demá per el matí encara vos cauen 10 o 12 litres!!!!

No posaria la mà en el foc pero crec que encara quedarà la suficient inestabilitat per a que s'aprofite el canvi de vent a gregal amb molt més recorregut maritim.

Ya vorem.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
    • Ontimet
« Respondre #160 el: 08 de Nov de 06, 21:19:00 pm »
Ai mare!!!

Acabe de vindrer, estava a classe. 12,2 mm!!! Quina ilussió! Ai mare.. però qué curiós no? Ha sugut hipermegalocalitzat aixó no? Ja portem per hui dos misteris...  :n:

;D

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #161 el: 08 de Nov de 06, 21:41:20 pm »
Ai mare!!!

Acabe de vindrer, estava a classe. 12,2 mm!!! Quina ilussió! Ai mare.. però qué curiós no? Ha sugut hipermegalocalitzat aixó no? Ja portem per hui dos misteris...  :n:

;D

Ei, crec que la teua estació hui no pirula,  ja m´´ he donat conter jo este migdia quant tenies dos graus mes que jo i felet, i fixat la màxima que has marcat, tenint en conter que no ha fet sol, molt alta no? ::), lo de la pluja també un poc estrany, ja que al migdia estaves igual que felet, i esta vesprada  crec que no ha plogut a La vall, o molt poquet, a no ser que haja segut una cosa com tu dius hipermegalocalitzat. ::)

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #162 el: 08 de Nov de 06, 21:45:57 pm »

Vaig a fer balanç de l´episodi per ací, perque  a estes hores el cel en Otos esta practicament ras, aixina que no crec que ploga ja mes, a noser que , com diu Vaqueret , tingam  la traqueta final de tots els episodis, en eixa  normalment solem pillar, però esta vegada em sembla que ni això.

Pluja 1 Episodi---------------- 46,2 mm
  Pluja 2 Episodi----------------   7   mm

Total mes:  53,2 mm

Total any:  423,7 mm

Dades mesurades en el meu pluvio hellman.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
    • Ontimet
« Respondre #163 el: 08 de Nov de 06, 22:03:38 pm »
Parrafà...

Hola a todos...

Siento como muchos de vosotros las pérdidas humanas con las lluvias torreciales y el tiempo severo, es la cara amarga.

Bueno, comentaré que tengo hoy varios sabores agridulces en mi cocotera... Uno de ellos... pues hoy he tenido de media casi tres grados más que las estaciones de mi alrededor... mañana averiguaré el porqué, o si simplemente era algo verídico... quien sabe.

Y otro de los acontecimientos raros del día ha sido el de una tromba de agua que ha caído en mi observatorio poco antes de las 18,00 hr... dejando 7,2 mm de tromba en apenas 10-20 minutos... la pena es que no he podido "cazar" la máxima intensidad de la preci en ese momento... (Oregon = caca)... Lo curioso de este hecho, ha sido su localización, ya que a la otra parte Oeste de la ciudad, apenas han caído unas décimas... por lo que se presiente la convectividad en esa precipitación... no?

De modo, que cierro el día con 12,2 mm en la Oregon.

Resumen pluviométrico Noviembre Ontinyent-Germanies Oregon...

15,2 mm día 2
25,6 mm día 3
10,7 mm día 4
  0,3 mm día 5
  0,0 mm día 6
  4,0 mm día 7
12,2 mm día 8

Total Oregon... 68,0 mm.

Los datos del Hellman los confirmaré el Viernes, pero teniendo en cuenta los datos de la Oregon...

57,8 mm hasta el día 4
  0,3 mm día 5
  0,0 mm día 6
  4,0 mm día 7
12,2 mm día 8

Total hellmann... 74,3 mm.

Por último, felicitar a todos los foreros que han participado asiduamente estos últimos días... y en especial a la labor de los moderadores...

Ontinyent-Germanies registra ahora mismo...

16.0ºC
100%
SSE a 0.0 km/hr.
12.2 mm.
0.0 mm/hr.
1026.0 Mb.
Núvols a 0 mts.

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
    • Ontimet
« Respondre #164 el: 08 de Nov de 06, 22:05:07 pm »
Ai mare!!!

;D

Ei, crec que la teua estació hui no pirula,  ja m´´ he donat conter jo este migdia quant tenies dos graus mes que jo i felet, i fixat la màxima que has marcat, tenint en conter que no ha fet sol, molt alta no? ::), lo de la pluja també un poc estrany, ja que al migdia estaves igual que felet, i esta vesprada  crec que no ha plogut a La vall, o molt poquet, a no ser que haja segut una cosa com tu dius hipermegalocalitzat. ::)

Tranquil per el tema de la pluja...

Ma mare m'ha confirmat que a casa va ploure per uns instants molta, molta aigua...