Autor Tema: Bolets. Tardor 2013  (Llegit 2384 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Bolets. Tardor 2013
« el: 15 de Set de 13, 16:24:29 pm »
Fa uns dies em van donar el "xivatasso" de que en el poble X ja comencen a trobar-se rovellons. Després de contrastar la informació amb la pluviometria registrada en la zona, en els últims dos mesos, he pensat que valdrie la pena arrimar-se a comprobar-ho. Efectivament, he trobat rovellons i més bolets (apagallums, cames de perdiu i tasses de bruc, principalment), però només després d´estar el matí sencer patejant la muntanya, he pogut fer una replega que no arriva al kilo.
Esperem que vinguen noves pluges prompte, i que baixen un poc les temperatures.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re:Bolets. Tardor 2013
« Respondre #1 el: 15 de Set de 13, 21:40:01 pm »
Efectivament, un amic meu m'ha ensenyat unes imatges d'un xic a la serralada de l'ombria del terme d'Ontinyent amb 3 cistelles... quina pre-temporada ens depara!
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #2 el: 16 de Set de 13, 16:26:27 pm »
Caram! Tres cistelles està molt bé, i més encara per estes dates. Pareix que les importants pluges que se registraren a finals d´agost, per la teua zona, estàn donant els seus fruits. Ara seria perfecte que tinguerem un temporal amb pluges generals i generoses.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #3 el: 17 de Set de 13, 19:47:43 pm »
Un temporal amb plujes generoses, ja seria la bomba per a tindre una gran temporada.

De moment a Terol ja en fan, i alguna que altra part de Conca ja va traent algun exemplar.

No está gens malament, per a estar a mitjans de Septembre. ;)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #4 el: 26 de Set de 13, 00:58:05 am »
Les zones afavorides per les tronades segueixen donant fruits. Huí he tingut la sort de trobar estos rovellons a una altitud d´uns 900/1000 m. en bosc de pi negral. Crec que he tingut molta sort, perquè els he trobat quasi tots en una àrea d´uns 500 m. quadrats. Fòra d´eixa zona apenes hi havien.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat Meteo Gaianes

• Associat AVAMET
  • Reixiu
  • *
  • Missatges: 50
  • Nuvolet!
    • Gaianes Temps
« Respondre #5 el: 12 de Oct de 13, 11:32:42 am »
Hola conforme esta la cosa de seca no crec que hi haguen molt. :-\.. , però m'han dit que cap a la zona d'Aitana  han  tret rovellons , és cert?algu sap algo?.Gràcies .