Autor Tema: Situació Especial 13-14 Desembre 2009  (Llegit 46868 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat floquet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 214
Re: Situacio especial 13 - 14 ... de Desembre 2009
« Respondre #30 el: 12 de Des de 09, 12:59:24 pm »
Els gafes per excel.lencia ja diuen a la seua pagina web que dema neu als 400 metres i el dilluns per davall amb precipitacions fortes en la nostra zona :-[
Este migdia ja els tenim obrin el informatiu desde el port de la carrasqueta rodejats de sacs de sal preparats per a eixir, i tal, i tal...i ja ho diem "mojatros"...
Ontinyent, València.

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #31 el: 12 de Des de 09, 13:39:27 pm »
A pues el ceamet va foretet tambe..

El Lunes y la primera mitad del Martes todavía se podrán registrar precipitaciones en la Comunidad, que el Lunes serán en forma de nieve en cotas muy bajas, alrededor de los 200mts, tendiendo la cota al ascenso de cara al Martes. Las temperaturas máximas continuarán en descenso el Lunes, aunque éste será más ligero que mañana Domingo. Durante la segunda mitad del Martes se tenderá hacia una relativa mejoría, con el giro de vientos primero hacia componente Norte y posteriormente a Noroeste, quedando a la espera de la llegada de frentes nubosos por el Oeste peninsular que pueden traer aún algunas precipitaciones al interior de la Comunidad Valenciana durante el resto de la semana.
Ontinyent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #32 el: 12 de Des de 09, 13:51:19 pm »
Primer temporal invernal

12/12/2009  Aviso especial de fenómenos adversos.

1.- Fenómeno meteorológico: Ola de frío, nieve, vientos fuertes y temporal en la mar.

2.- Ámbito geográfico: Gran parte de la Península, fundamentalmente la mitad norte, el área mediterránea y Baleares.

3.- Comienzo de la situación: Domingo 13 de diciembre.

4.- Duración: Hasta el martes 15 de diciembre.

5.- Grado de probabilidad: Muy probable (70%-80%).

6.- Descripción de la situación meteorológica: La combinación de un anticiclón en las Islas Británicas, una depresión en el Mediterráneo occidental y una baja en niveles altos en Europa central, que se irá desplazando hasta la Península Ibérica, dará como consecuencia un cambio significativo en la situación meteorológica, que llevará asociada una entrada de aire muy frío por el nordeste peninsular a partir del día 13, frío que irá intensificándose y extendiéndose al resto de la Península en los días siguientes. La sensación térmica se verá acentuada por el viento moderado con intervalos fuertes en el Levante peninsular y Baleares. Se producirán heladas generalizadas, que serán moderadas en áreas de la mitad norte y puntos de la Meseta sur.

Se producirán precipitaciones en forma de chubascos moderados en áreas del Levante peninsular y Baleares, que pueden ser localmente fuertes y acompañados de tormenta y granizo en Baleares. La cota de nieve se situará entre el nivel del mar y los 200 metros en el Cantábrico; a partir de 200-300 metros en el este y sureste peninsular y en torno a los 800 metros en Baleares durante los días 13 y 14.

Es probable que se registren vientos fuertes a muy fuertes de componente norte en el Mediterráneo occidental durante los días 14 y 15, provocando áreas de temporal en la mar.

A partir del miércoles 16 es probable la llegada de un frente cálido por el suroeste de la Península acompañado de precipitaciones que serán de nieve en cotas bajas del centro y norte peninsular.

7.- Notificación de actualizaciones futuras o de finalización: La AEMET emitirá un nuevo Aviso Especial mañana domingo a las 12:30, y recomienda un seguimiento más detallado y actualizado de esta situación atmosférica a través de sus predicciones y avisos de fenómenos adversos. Todo ello puede consultarse en la página web:  www.aemet.es
Montitxelvo, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #33 el: 12 de Des de 09, 13:51:31 pm »
Bufff freemeteo dóna exacatament mig metro, (50cm) de neu per a navalón... dulce paraiso....
Xàtiva, València.

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #34 el: 12 de Des de 09, 14:19:18 pm »
El meteograma de Aitana  ;D ;D ;D :-si

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #35 el: 12 de Des de 09, 14:43:43 pm »
De moment, l'ingredient principal, o siga, que el AEMET no s'entere, ja està donant-se:

La moviola de la eixida operacional del Gran Oracle és antològica:

Vamos, que no he anat a per un sac de sal i la pala per que ja els tinc a casa de altres situacions 'antològiques' fallides.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #36 el: 12 de Des de 09, 14:54:11 pm »
Que tranquilet està tot!!!

Estava comentant-me este matí el veí, que ja te els seus 90 anyets, que la gran nevada del 29 va començar igual: el dia abans ningú s'ho imaginava, feia caloreta i, a mes, tota eixa tardor va ser prou templada......... :-si

Lo que mes m'agrada és com baixa la presió,  ;D , ja estva be de soles nevara d'alcoi cap allà....

Desconnectat sergi_onti

• Pluja
  • *
  • Missatges: 882
« Respondre #37 el: 12 de Des de 09, 15:44:03 pm »
En tv3, acaben de dir cota de neu 600m , no crec que siga tant alta miran el geopotencial tan baixet que hi ha..es la cota de neu mes alta que e sentit fins ara per a esta situacio..
Ontinyent, València.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #38 el: 12 de Des de 09, 16:22:42 pm »
Doncs jo ja no estic tan euforic com ahir, veig alguns dubtes per ahi que no m'agraden del tot, ja vorem si mos arriva suficient aire fred o si soles mos cauen cuatre floquets. De moment algun borreguet per el cel.

Cel a borreguets neu a cabacets, diuen per ahi els mes majors.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #39 el: 12 de Des de 09, 16:49:53 pm »
Cel a borreguets:

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #40 el: 12 de Des de 09, 18:51:32 pm »
NMM-12:

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #41 el: 12 de Des de 09, 19:34:55 pm »

Nova eixida gefesiana, i tot mes o menys igual. Si no hi ha "catastrofe" modelera d´ultima hora, demà  a estes hores açò traura fum,  la neu a L´Alcoià, Comtat, Bocairent, la teniu assegurada, i jo veig també grans possibilitats de que neve en la resta dels pobles de La Vall durant la matinada  de dilluns i tot dilluns.

Però es que no m´ho acabe de creure encara. ::)

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #42 el: 12 de Des de 09, 20:27:39 pm »
No hi ha una xicoteta diferència en l'ultima eixida del oracle?

Jo diría que atrasa un poquet la entrada de la perturbació que puja de les Canaries.
Consequències? Ni idea.Pero podría fer que la baixa que deu formarse en el mediterrani ho faça un poc mes al sud, lo qual és bo per a vore mes precipitació i, damunt, que estiga ahí quieta mes temps, allargant la situaci´.

Què penseu?

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #43 el: 12 de Des de 09, 20:39:08 pm »
Que que penseu? que esto esta mas liao que la pata de un romano. Estic veient el Sat 24 per bore les borraques pero de moment no es veu molt si be al nord-est del Marroc pareix haver algun moviment, tambe es veu l'aire fred que ve del continent pero segurament son al-lucinacions meues.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #44 el: 12 de Des de 09, 22:58:27 pm »
Ara Meteoblue ens posa neu durant tot el dilluns, amb 0ºC a les hores centrals del día!
Fins almenys les 2-3h del dilluns no començaria!
Ontinyent, València.