Autor Tema: Regal 2010  (Llegit 1791 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
Regal 2010
« el: 19 de Des de 10, 12:53:13 pm »
Hola. Ja vaig dir ahir que em vaig quedar sense cap estacioneta que tenia a casa perque me les van trencar.
Volia adquirir  una estació esta setmana que anem a entrar i necessite la vostra ajuda. L'economia juvenil/estudiantil em dona per a uns 250 euros, important! Però també estic cansat de les de 20 euros.

He vist en Leroy Merlin aquestes:

http://www.leroymerlin.es/productos/Estaci%C3%B3n-meteorol%C3%B3gica-profesional.html?idEIPub=1244564013

http://www.leroymerlin.es/productos/Estaci%C3%B3n-meteorol%C3%B3gica-profesional.html?idEIPub=1244564008

http://www.leroymerlin.es/productos/Estacion-meteorol%C3%B3gica.html?idEIPub=1262694679

M'agradaria que em puguereu guiar i dir-me a relació/preu quina em convé. I si no és molt demanar, si hi ha alguna tenda especialitzada on sapigau que hi han a millor preu, per exemple, o si en alguna d'estes tres de Leroy ja vaig be. Moltes gracies!!

Montitxelvo, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
Re: Regal 2010
« Respondre #1 el: 19 de Des de 10, 13:11:48 pm »
Amb qualsevol d'eixes tres estacions tindràs que fer-te una gàbia per al sensor termohigromètric. Personalment, d'eixes tres descartaria la Oregon, ja que acaben donant molts problemes per al preu que costa, i el termohigròmetre s'espatlla fàcilment, marcant la humitat relativa malament. Mira't la distància que tindràs entre on instales l'estació i on poses la consola, per no tindre després sorpreses en la recepció de la senyal, ja que moltes d'eixes estacions posen que tenen un alcanç de 100 metres i en la realitat eixe alcanç es queda en menys de la meitat.

D'altra banda, mira't també la PCE (http://www.pce-iberica.es/medidor-detalles-tecnicos/logger-de-datos/logger-datos-pce-fws20.htm), que si s'instala correctament i se li fa una gàbia en condicions, dona bons resultats. Et pot eixir a un preu similar a la LA CROSSE WS2357 IT.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #2 el: 19 de Des de 10, 13:24:56 pm »
Amb qualsevol d'eixes tres estacions tindràs que fer-te una gàbia per al sensor termohigromètric. Personalment, d'eixes tres descartaria la Oregon, ja que acaben donant molts problemes per al preu que costa, i el termohigròmetre s'espatlla fàcilment, marcant la humitat relativa malament. Mira't la distància que tindràs entre on instales l'estació i on poses la consola, per no tindre després sorpreses en la recepció de la senyal, ja que moltes d'eixes estacions posen que tenen un alcanç de 100 metres i en la realitat eixe alcanç es queda en menys de la meitat.

D'altra banda, mira't també la PCE (http://www.pce-iberica.es/medidor-detalles-tecnicos/logger-de-datos/logger-datos-pce-fws20.htm), que si s'instala correctament i se li fa una gàbia en condicions, dona bons resultats. Et pot eixir a un preu similar a la LA CROSSE WS2357 IT.

Gracies per la recomanació Joen. La PCE s'ha d'adquirir per internet, no? Lo de la gàbia ja quan tinga l'estació aniré preguntant, perque per no saber, no se ni que "engabiar" dins de la gàbia  ;D !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #3 el: 19 de Des de 10, 13:45:50 pm »
Pot ser que es quede en 100 euros eixa estació? Son 85 més IVA o hi ha "truco" en eixe preu? Està contemplat la consola, els sensors i tot?

http://www.pce-instruments.com/espanol/index.php/cat/c1064_Estaciones-meteorologicas-PCE-FW.html
Montitxelvo, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #4 el: 19 de Des de 10, 13:58:13 pm »
Des de Meteoclimatic, no recomanem les PCE per que són un fum de problemes. Cada x temps, tens una temperatura anòmala o dades incomprensibles, el que significa que has d'estar pendent de l'estació 24hr per a que no es publiquen dades errònies. Oregon tampoc m'agrada per que ja sabem que el sensor pel que fa a la humitat relativa és una merda quan passa el temps.

El meu consell: Estalvia 200€ més (si, sé que costa) i adquereix una Davis Vue que pot durar-te al menys 6-8 anys i tens garantia de qualitat amb tot. D'altra manera, estes estacionetes no duren més de 2 o 3 anys i sempre has d'estar pendent d'elles, construir una gàbia, etc...

Ara, és la meua opinió.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #5 el: 19 de Des de 10, 14:03:24 pm »
Des de Meteoclimatic, no recomanem les PCE per que són un fum de problemes. Cada x temps, tens una temperatura anòmala o dades incomprensibles, el que significa que has d'estar pendent de l'estació 24hr per a que no es publiquen dades errònies. Oregon tampoc m'agrada per que ja sabem que el sensor pel que fa a la humitat relativa és una merda quan passa el temps.

El meu consell: Estalvia 200€ més (si, sé que costa) i adquereix una Davis Vue que pot durar-te al menys 6-8 anys i tens garantia de qualitat amb tot. D'altra manera, estes estacionetes no duren més de 2 o 3 anys i sempre has d'estar pendent d'elles, construir una gàbia, etc...

Ara, és la meua opinió.

Això també ho tenia pensat, ja que si passa tot això, jo estic a València 4 dies durant la setmana sense poder estar pendent de res, i m'agradaria algo segur i poc costós. Si pots, podries posar-me algun enllaç per poder vorer la Davis Vue eixa i on poder comprar-la? I a vore si algun familiar directe em fa una subvenció   :-\ !!
Montitxelvo, València.

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #6 el: 19 de Des de 10, 15:10:13 pm »
Des del meu punt de vista, que una estació meteorològica et done dades fiables també depèn de la instalació. Les Davis venen tot a punt per a instalar-les i no calfar-te més el cap. En canvi, en una estació de gamma baixa, t'has de currar la garita, has de fer-li retocs al pluviòmetre si vols que et done dades més fiables, etc. Però açò deuria formar part de la nostra afició (açò ja ho ha dit Vaqueret algunes vegades). Jo li vaig fer a la meua PCE una gàbia de fusta aquest estiu i m'ho vaig passar d'allò més bé dissenyant-la, tallant la fusta, etc. Em va costar 2 mesos en construir-la. No m'arrepentisc en absolut d'haver adquirit aquesta estació. A més, si se m'espatllara ara mateixa l'estació, adquiriria una altra PCE sense pensar-m'ho, ja que tinc tota la instalació feta a mesura per a aquest model. Per exemple, el pluviòmetre li vaig fer l'altre dia un retoc i ara mateixa té una superfície normalitzada de 200 cm2, ja que el vaig possar dins de l'Hellmann vell que tenia i el vaig recalibrar amb el Weather Display, de manera que si se me trencara el pluviòmetre automàtic, en comprar-ne un altre i clavar-lo on està el que tinc ara mateix, seguiria funcionant el "tinglao". I el mateix per al termohigròmetre o per als sensors de direcció i velocitat de vent.

Pel que fa a la Davis Vantage Vue dona fiabilitat en les dades com la Vantage Pro, però des del meu punt de vista no m'agrada al estar tota compacta, ja que no podràs elevar el anemòmetre i el penell i les mesures de vent que et donaran no seran del tot representatives, a no ser que eleves tota la estació en conjunt a una altura on no tingues obstacles als 4 vents.

La meua PCE mai m'ha donat problemes (toque fusta) d'eixos d'inventar-se una temperatura o una ratxa de vent de 94 km/h. Supose que es perquè en el meu cas l'estació para molt a prop de l'habitacle on tinc la consola.

Espere que ningú s'enfade i se'm a tiren al damunt els defensors acèrrims de les Davis, però aço que he dit es la meua opinió. Al fòrum de meteoclimatic fa temps també va haver un debat paregut: http://forum.meteoclimatic.net/index.php?PHPSESSID=083d2c7ddef3d1041fa970ab1ec96f4b&topic=7635.0, on van començar parlant de les Ventus, i finalment es va acabar fent un debat Davis vs PCE.  ;D

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #7 el: 19 de Des de 10, 16:50:18 pm »
Una altra vegada, gràcies per ajudar-me i opinar les vostres curiositats!!
Montitxelvo, València.

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #8 el: 19 de Des de 10, 16:51:55 pm »
Joen, estic d'acord amb tu, està clar, és el que deia... que has d'estar pendent i currarte l'observatori com cal.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
    • MeteoMonti
« Respondre #9 el: 19 de Des de 10, 16:59:49 pm »
Les dos La Crosse de Leroy Merlin les descar-te, no? És lo més propet de casa que tenia  ;D ;D !!
Montitxelvo, València.