Ja està bé de marejar la perdiu...
Després d'aguantar la notícia en secret tot el que he pogut, anuncie que
METEONTINYENT GESTIONARÀ UNA SEGONA ESTACIÓ AUTOMÀTICA.
La idea em rondava el cap des de fa algunes setmanes, des que vaig trobar que es venien a un preu especial gàbies meteorològiques de fusta. Com que familiars directes disposen d'un terreny amb caseta de camp a la rodalia d'Ontinyent, vaig pensar que ja era hora de millorar la instal.lació actual (consistent en un termòmetre de màxima i mínima baix d'una olivera) adquirint una gàbia tradicional.
En saber que el preu "especial" era de 1000 euros la gàbia mitjana i uns 350 la xicoteta, i que damunt l'hauria d'equipar d'alguna manera, vaig decidir que el millor era adquirir una estació automàtica. Després de recórrer a alguns contactes i de fer certes gestions, ahir (abans del que em pensava) em va arribar la Davis Vantage Pro 2 sense fil amb el Weatherlink USB.
Després d'algunes proves a casa, este matí he fet una instal.lació provisional a uns metres del que serà la ubicació definitiva. He aprofitat un dels suports d'una reixa metàl.lica que tanca una bassa elevada de reg en desús (tindrà un pam o dos d'aigua), encara que la idea és instal.lar un màstil aprofitant eixa paret (que fa 1,30 m aproximadament) però a la part posterior de la bassa. Ara els sensors es troben a 1 m del terra elevat però a uns 2,5 m del sol de referència.
La zona es troba a uns 3 km al nord del centre urbà d'Ontinyent, amb moltes casetes de camp però molts més bancals i arbres que formigó i asfalt, allunyada completament de carrers i edificis urbans:

Malauradament la estació no oferirà dades on-line

Cada cert temps (cada setmana o 15 dies) descarregaré les dades i les pujaré al web per a què es puguen consultar els històrics i els gràfics corresponents :palomitas:
Ací teniu alguna foto més de la instal.lació provisional (fins diumenge que ve amb seguretat):

Haureu observat que el penell i les cassoletes no estan instal.lades. I finalment la consola junt a la TFA que estic utilitzant este estiu (el sensor de la qual està mig amagat entre les branques d'una morera

):

En fi, este rotllo explica tot el "misteri" que vos havia plantejat al principi... Seguiré informant...