Autor Tema: Una il·lusió òptica?  (Llegit 4327 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.848
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Una il·lusió òptica?
« el: 15 de Ago de 07, 11:55:30 am »
 ???

;D

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Una il·lusió òptica?
« Respondre #1 el: 15 de Ago de 07, 12:31:35 pm »
Eins? Has cambiat de consola..? o de estació?
Xàtiva, València.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
« Respondre #2 el: 15 de Ago de 07, 13:29:01 pm »
Casfet?

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #3 el: 15 de Ago de 07, 13:37:03 pm »
Has comprat altra consola... en aquest cas la de la Davis Pro 2.. però... és una consola o és altra estació? ;D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #4 el: 15 de Ago de 07, 16:01:03 pm »
Una altra pista...  ;D

[adjunt esborrat per l'administrador]

Desconnectat H2O

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.437
  • ALCOY
    • Acif Alcoi
« Respondre #5 el: 15 de Ago de 07, 17:19:06 pm »
Pillin

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #6 el: 15 de Ago de 07, 18:29:25 pm »
Ja està bé de marejar la perdiu...

Després d'aguantar la notícia en secret tot el que he pogut, anuncie que METEONTINYENT GESTIONARÀ UNA SEGONA ESTACIÓ AUTOMÀTICA.

La idea em rondava el cap des de fa algunes setmanes, des que vaig trobar que es venien a un preu especial gàbies meteorològiques de fusta. Com que familiars directes disposen d'un terreny amb caseta de camp a la rodalia d'Ontinyent, vaig pensar que ja era hora de millorar la instal.lació actual (consistent en un termòmetre de màxima i mínima baix d'una olivera) adquirint una gàbia tradicional.

En saber que el preu "especial" era de 1000 euros la gàbia mitjana i uns 350 la xicoteta, i que damunt l'hauria d'equipar d'alguna manera, vaig decidir que el millor era adquirir una estació automàtica. Després de recórrer a alguns contactes i de fer certes gestions, ahir (abans del que em pensava) em va arribar la Davis Vantage Pro 2 sense fil amb el Weatherlink USB.

Després d'algunes proves a casa, este matí he fet una instal.lació provisional a uns metres del que serà la ubicació definitiva. He aprofitat un dels suports d'una reixa metàl.lica que tanca una bassa elevada de reg en desús (tindrà un pam o dos d'aigua), encara que la idea és instal.lar un màstil aprofitant eixa paret (que fa 1,30 m aproximadament) però a la part posterior de la bassa. Ara els sensors es troben a 1 m del terra elevat però a uns 2,5 m del sol de referència.

La zona es troba a uns 3 km al nord del centre urbà d'Ontinyent, amb moltes casetes de camp però molts més bancals i arbres que formigó i asfalt, allunyada completament de carrers i edificis urbans:

Malauradament la estació no oferirà dades on-line  :'(  Cada cert temps (cada setmana o 15 dies) descarregaré les dades i les pujaré al web per a què es puguen consultar els històrics i els gràfics corresponents  :palomitas:

Ací teniu alguna foto més de la instal.lació provisional (fins diumenge que ve amb seguretat):

Haureu observat que el penell i les cassoletes no estan instal.lades. I finalment la consola junt a la TFA que estic utilitzant este estiu (el sensor de la qual està mig amagat entre les branques d'una morera  ;D):

En fi, este rotllo explica tot el "misteri" que vos havia plantejat al principi... Seguiré informant...  ;)

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
« Respondre #7 el: 15 de Ago de 07, 18:33:47 pm »
 :up!:

Desconnectat meteoloco

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
« Respondre #8 el: 15 de Ago de 07, 23:03:17 pm »
Ei, enhorabona; de segur que va a resultar molt útil comparar les temperatures entre una ciutat amb el calor que va deixant l'asfalt i una estació allunyada de la illa de calor.

:up!: :up!:
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm

No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #9 el: 16 de Ago de 07, 13:38:52 pm »

Pregunta: Dades a temps real, en meteoclimàtic?  Com?

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #10 el: 16 de Ago de 07, 16:17:56 pm »

Lo de meteoclimatic ho veig impossible... Només dades consultables a través del meu web, quan les descarregue periòdicament  :P

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #11 el: 16 de Ago de 07, 16:54:48 pm »

Lo de meteoclimatic ho veig impossible... Només dades consultables a través del meu web, quan les descarregue periòdicament  :P

Ho dic per que li he comprat la estacioneta eixa a gemina per posar-la en la caseta de camp y fer uns quants experiments per vore de dur la senyal de radio fins a casa -distant uns 5km-. A lo miilor t'interesa el tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #12 el: 16 de Ago de 07, 17:38:04 pm »

Ho dic per que li he comprat la estacioneta eixa a gemina per posar-la en la caseta de camp y fer uns quants experiments per vore de dur la senyal de radio fins a casa -distant uns 5km-. A lo miilor t'interesa el tema.

Tu vés investigant i quan les proves hagen donat bon resultat ja parlarem  ;)

Desconnectat tio_pep

• Pluja
  • *
  • Missatges: 632
  • Cocentaina (El Comtat) IM98sr
    • CocentainaMeteo
« Respondre #13 el: 17 de Ago de 07, 17:23:47 pm »
Enhorabona Felet per eixe dueto de Davis!  ;D  A disfrutar d'ella!

Jo encara no he fet res amb el tema del enllaç de radiofrequencia de la Davis. Si m'anime a fer algo anire comentant al fòrum els resultats.

La Pro2 te mijor qualitat de transmisió que la Pro original. I si es la versio europea encara tens mes mW de potencia.
« Darrera modificació: 17 de Ago de 07, 17:28:50 pm per tio_pep »

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
« Respondre #14 el: 17 de Ago de 07, 17:55:33 pm »
Enhorabona Felet per eixe dueto de Davis!  ;D  A disfrutar d'ella!

Jo encara no he fet res amb el tema del enllaç de radiofrequencia de la Davis. Si m'anime a fer algo anire comentant al fòrum els resultats.

La Pro2 te mijor qualitat de transmisió que la Pro original. I si es la versio europea encara tens mes mW de potencia.

Gràcies!

El problema de la transmissió per enllaç de ràdio és que, a banda de la distància (més de 3 km), no tinc visió directa, ja que es troba aproximadament a la mateixa altura que la de casa però la zona fa una lleugera fondalada.

Encara no ho tinc clar, però segurament instal.laré la Pro2 en casa (per assegurar millor la recepció) i la Pro original al camp, on no hi ha problema de transmissió i a més aprofitaria que ja tinc el pluvio calibrat.

Ja tinc pensada la ubicació definitiva i, si no passa res, a començaments de setembre podria estar instal.lada.

Tinc un dubte: per a assegurar una continuïtat de les dades i que el canvi d'estació no siga traumàtic, ¿seria convenient connectar el datalogger que utilitze actualment a casa a la nova consola? ¿Hi hauria algun problema amb el software?  ???