Autor Tema: Abril de 2011...  (Llegit 24577 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Pego

• Junta Directiva 2019-2022
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 949
  • Pego entre la muntanya i la mar
Re: Abril de 2011...
« Respondre #210 el: 25 de Abr de 11, 11:38:33 am »
Bon día:
Pareix que l'episodi actual toca a la seua fi, almenys en quan a plujes tan continuades. Ara ens queda esperar alguna tronada i per al proper cap de setmana traca altra volta  :).
A nivell general estic content doncs a plogut pràcticament a tot arreu i hem tingut una mica de tot.
A nivell personal (segurament pensament molt egosita el meu) estic decepcionat ja que esperava molt més per la meua zona i no em aplegat, ni de bon troç, als 100 litres. Este cop la pluja ha anat més cap endins i més al nord (Carboner hui si dormiràs a gust que ens has guanyat a tots  ;)). De totes formes això és la gràcia de la nostra aficció que és molt imprevisible...

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #211 el: 25 de Abr de 11, 12:28:12 pm »
Bon día:
Pareix que l'episodi actual toca a la seua fi, almenys en quan a plujes tan continuades. Ara ens queda esperar alguna tronada i per al proper cap de setmana traca altra volta  :).
A nivell general estic content doncs a plogut pràcticament a tot arreu i hem tingut una mica de tot.
A nivell personal (segurament pensament molt egosita el meu) estic decepcionat ja que esperava molt més per la meua zona i no em aplegat, ni de bon troç, als 100 litres. Este cop la pluja ha anat més cap endins i més al nord (Carboner hui si dormiràs a gust que ens has guanyat a tots  ;)). De totes formes això és la gràcia de la nostra aficció que és molt imprevisible...

És que el gregal jo sempre dic que és un vent milagrós, i aci el Benicadell es un "orinalet" en estes situacions, ara ja fa estona que no plou, com be dius les pluges continuades han acabat, però de segur que alguna xapallada encara cau, ja que el cel continua amenaçant prou, de moment hui 43,8 mm. :D Des de ma cas es sent el soroll del riuet que tinc aci baix, fa feia mesos que no l´escoltava com hui, es noten els més de 80 mm d´estos dies.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #212 el: 25 de Abr de 11, 12:58:03 pm »
Fort ruixat de nou, despres de un bon rato sense ploure. 23.5 litros, gens malament. 12.5 Cº i vent del E a 14.8 Km/h.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Pixarroglets

• Pluja
  • *
  • Missatges: 474
« Respondre #213 el: 25 de Abr de 11, 16:12:02 pm »
Ha tornat a caure un altre ruixat a Ontinyent. El cel continua prou amenaçador tot i que ara mateix ha deixat de ploure.
Ontinyent, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #214 el: 25 de Abr de 11, 17:20:54 pm »

En Otos des del migdia que ja no plou, fins i tot ja hi ha alguna ullada de sol, el pluvio s' ha parat en 47,2 mm.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #215 el: 25 de Abr de 11, 18:04:29 pm »
Bona vesprada:
Per ací tampoc plou però esta núvol.
Bones tempestes pel nord de València, vorem el q plou per allí esta vesprada...
Estava repassant les dades de pluja per la meua zona i efectivament a vora mar ha plogut molt menys i cap a l'interior (Atzuvia, Gallinera o Orba) ha plogut mes. Ma casa esta a mitat camí i per la mitat de pluja m'he quedat.
M'agradaria saber les dades de l'estacio de Gallinera o de l'Atzuvia dons si els càlculs no m'enganyen tb han superat els 100 mm en tot l'episodi (ací Pego 58 mm) i pot se Gallinera tb supera els 400 litres en el q va d'any. Sabeu on podem mirar-ho?
« Darrera modificació: 25 de Abr de 11, 18:07:19 pm per Pego »

Desconnectat Joen

• Pluja
  • *
  • Missatges: 765
    • Meteosolana - El tiempo en Ontinyent
« Respondre #216 el: 25 de Abr de 11, 20:37:06 pm »
Tanque el dia ací amb un registre de 23,8 mm a l'Hellmann, i un total de 90,0 mm els últims 5 dies, que està molt bé. Destacables son els 104,6 mm registrats al pluvio de la Serra Grossa del SAIH, amb 32,4 mm caiguts durant el dia de hui.

Ara a veure si tenim sort els pròxims dies i tenim alguna tronada que acabe d'arrodonir la xifra.

Desconnectat Adrià_Ontinyent

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.147
« Respondre #217 el: 25 de Abr de 11, 20:42:56 pm »
Bona vesprada:
Estava repassant les dades de pluja per la meua zona i efectivament a vora mar ha plogut molt menys i cap a l'interior (Atzuvia, Gallinera o Orba) ha plogut mes. Ma casa esta a mitat camí i per la mitat de pluja m'he quedat.
M'agradaria saber les dades de l'estacio de Gallinera o de l'Atzuvia dons si els càlculs no m'enganyen tb han superat els 100 mm en tot l'episodi (ací Pego 58 mm) i pot se Gallinera tb supera els 400 litres en el q va d'any. Sabeu on podem mirar-ho?

Hola.
Jo ho mire a la web del SAIH.  :)
http://servicios2.marm.es/saihs-web/index.htm

Mira:

Aztúvia - Rambla Gallinera: 48,2mm hui, 108,2mm episodi (113,0mm en abril). En 2011: 392,2mm
Vall de Gallinera - La Carrasca: 36,8mm, 80,4mm episodi (84,4mm en abril). En 2011: 358,2mm

De totes formes, de la web del SAIH no em fie del tot, ja que a vegades no s'envien les dades i si falta la precipitació d'un espai de temps, després no ix. La própia web t'avisa de que les dades poden ser errònies per errades en la mesura o en la transmissió de les dades.

Per exemple, d'esta zona d'ací, l'any passat l'estació de Montaverner, va estar una bona temporada que per molt que plovia apenes marcava precipitació, i ara eixes dades errònies no s'han corregit. Després, en l'estació de la Serra Grossa, m'he fixat que si fa molt de vent apenes marca precipitació, la nit de la forta tempesta d'esta setmana només posa 2,2mm durant la tempesta, quan en tota la zona del voltant vam tindre entre 8 i 20mm eixa nit...a mi em pareix prou extrany que ploguera tan poc allí.
I la del SAIH d'Ontinyent, sempre que hi ha temporal, marca uns litres menys que les altres estacions de la ciutat.

De més estacions no sé, pero m'imagine que a moltes els passarà el mateix.

;)
« Darrera modificació: 25 de Abr de 11, 20:44:39 pm per Adrià_Ontinyent »
Ontinyent, València.

Desconnectat llevanta

• Pluja
  • *
  • Missatges: 262
« Respondre #218 el: 25 de Abr de 11, 21:14:26 pm »

En Otos des del migdia que ja no plou, fins i tot ja hi ha alguna ullada de sol, el pluvio s' ha parat en 47,2 mm.
mario que t he vist en canal nou , ara ja se qui eres,espere que esta setmana seguisca amb les tronades ja que vinc d almeria i alli ha fet sol i calor i no he pegut disfrutar de les tronades que s han produit açi
Castelló de Rugat, València.

Desconnectat Pego

• Pluja
  • *
« Respondre #219 el: 25 de Abr de 11, 21:25:43 pm »
Bona vesprada:

Hola.

Mira:

Aztúvia - Rambla Gallinera: 48,2mm hui, 108,2mm episodi (113,0mm en abril). En 2011: 392,2mm
Vall de Gallinera - La Carrasca: 36,8mm, 80,4mm episodi (84,4mm en abril). En 2011: 358,2mm

De totes formes, de la web del SAIH no em fie del tot, ja que a vegades no s'envien les dades i si falta la precipitació d'un espai de temps, després no ix. La própia web t'avisa de que les dades poden ser errònies per errades en la mesura o en la transmissió de les dades.

Per exemple, d'esta zona d'ací, l'any passat l'estació de Montaverner, va estar una bona temporada que per molt que plovia apenes marcava precipitació, i ara eixes dades errònies no s'han corregit. Després, en l'estació de la Serra Grossa, m'he fixat que si fa molt de vent apenes marca precipitació, la nit de la forta tempesta d'esta setmana només posa 2,2mm durant la tempesta, quan en tota la zona del voltant vam tindre entre 8 i 20mm eixa nit...a mi em pareix prou extrany que ploguera tan poc allí.
I la del SAIH d'Ontinyent, sempre que hi ha temporal, marca uns litres menys que les altres estacions de la ciutat.

;)

Moltíssimes gràcies per la informació.
L'estació de l'Atzuvia esta més bé a l'entrada de la vall de la Gallinera, al costat mateix del riu Gallinera i és un lloc molt humid i cara NE i per tant propici per a arreplegar bona cosa d'aigua. La segona estació Gallinera-Carrasca crec que el nom no és molt correcte doncs está més bé al pla d'Alcalà i per tant més al descubert i a més altura. De totes formas són dos estacions ideals per a la zona interior de la Marina Alta ja que está molt despoblada i no hi han altres estacions. També he vist que l'estació de l'Isbert que está al començament de la Vall de Laguar no está operativa i també és força interessant.
Amb eixes dades crec que ja tinc la meua zona ben coberta  :).

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #220 el: 25 de Abr de 11, 21:33:09 pm »
Jo també done per acabat aquest episodi que ha deixat al dia de hui una quantitat de 29 mm amb un intensitat de 100,2 mm/hr ( 5:54 hores). Respecte a aquestos últims dies de episodi de tronades i pluges a deixat un total de 74,4 mm.
Total del mes 75,2 mm, a vorer si apleguem als 100 amb típiques tronades  ;D
Total del any 217.2 mm
 :)

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #221 el: 25 de Abr de 11, 22:49:36 pm »

Ainssssssss, que he eixit a les noticies de Canal 9, eixia jo de casa esta vesprada i casualment un equip de Canal 9 es veu que estaven buscantme. Ha estat be, els he acompanyat tambe a La Font de Baix.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #222 el: 25 de Abr de 11, 22:54:21 pm »
Bona vesprada:

Hola.

Mira:

;)

Moltíssimes gràcies per la informació.
L'estació de l'Atzuvia esta més bé a l'entrada de la vall de la Gallinera, al costat mateix del riu Gallinera i és un lloc molt humid i cara NE i per tant propici per a arreplegar bona cosa d'aigua. La segona estació Gallinera-Carrasca crec que el nom no és molt correcte doncs está més bé al pla d'Alcalà i per tant més al descubert i a més altura. De totes formas són dos estacions ideals per a la zona interior de la Marina Alta ja que está molt despoblada i no hi han altres estacions. També he vist que l'estació de l'Isbert que está al començament de la Vall de Laguar no está operativa i també és força interessant.
Amb eixes dades crec que ja tinc la meua zona ben coberta  :).

Gràcies per la informació. L'estació de la Gallinera-Carrasca, en alguns llocs també posa Gallinera - La Carrasca Pego, no sé si té a veure alguna cosa amb el teu poble...i la d'Isbert, em sona que fa uns mesos estava operativa, i allí també queia amb ganes quan plovia...

Ara posaré el resum de l'episodi fins al moment a la Vall.
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #223 el: 25 de Abr de 11, 23:00:06 pm »
Resum de l'episodi fins al moment a la Vall:

Ontinyent/Vallada - Alt de la Creu: 104,6mm (i això que posa que la forta tempesta de la nit del 21 al 22 només va deixar 2,2mm)
Bellús: 92,8mm
Ontinyent - La Solana: 90,0mm
Otos: 87,8mm
Ontinyent - Sta. Anna N: 80,0mm
Pinet: 78,8mm
Ontinyent - Germanies: 77,5mm
Ontinyent - Llombo: 76,4mm
Ontinyent - SAIH: 75,2mm
Ontinyent - M.Valls 74,0mm
Quatretonda: 72,2mm
La Pobla del Duc: 62,8mm
L'Olleria: 58,2mm
Fontanars - Torrevellisca: 39,0mm
Fontanars dels Alforins: 30,4mm

Dades extretes de Meteoclimatic i el SAIH Júcar.
Ontinyent, València.

• Associat AVAMET
  • Tempesta
  • *
« Respondre #224 el: 25 de Abr de 11, 23:03:30 pm »
Ara a Ontinyent, 12ºC i tranquilitat.

Demà tindrem tronades...i la direcció serà N-S o NW-SE, perfecte per a que es formen les típiques tronades que ixen per Sant Esteve i són les més fortes.

Enhorabona carboner, jo també t'he vist!! (que conste que he mirat C9 només per les notícies de l'Oratge  ;D )
Ontinyent, València.