Autor Tema: Fotos de La Lluna (19/01/2008)  (Llegit 4888 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« el: 20 de Gen de 08, 21:14:59 pm »
Després d'una bona temporada sense postejar per ací, penje unes fotografies de La Lluna que vam traure ahir per la nit. Feia bona nit; no van aparèixer núvols que pogueren enterbolir l'observació, així com tampoc el tan molest reixiu (principalment per a les òptiques). El pla d'observació era veure La Lluna, Saturn i Mart que estava en conjunció amb La Lluna. Malgrat les bones condicions atmosfèriques, les fotos de Saturn m'han sortit molt saturades i vaig a necesitar de una bona sessió d'Adobe o bé tornar una altra nit.   ???

TELESCOPI: Skywatcher
D200
F1000
Webcam
Fotos processades amb el Registax

Resulta molt bonic el poder veure la zona del "terminador" que es on es veu el contrast entre la llum i l'ombra,  principalment als cràters













« Darrera modificació: 20 de Gen de 08, 21:22:58 pm per meteoloco »
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #1 el: 21 de Gen de 08, 00:31:43 am »
Wau, pareix que la tinguem al costat mateix...

Molt xules.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #2 el: 21 de Gen de 08, 19:06:53 pm »
Molt bona 'faena' has fet!

Pregunte: On establiu l'observatori? Pujeu a alguna serreta per evitar la contaminació lumínica?
Hi ha un lloc al terme de Castalla di les Fermoses que, crec, seria un lloc magnific per a fer observacions de cosos poc brillants. (ja sé que la lluna no entra en esta categoria)

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #3 el: 21 de Gen de 08, 23:21:23 pm »
Solem anar a meitat camí entre Novelda i Agost (prop de les balses del Cid) Ahí tenim tot el sud obert (i també tota la polició lumínica d'Alacant, Elx, Asp; Montfort, Novelda  >:( ) Quan no hi ha Lluna anem més enllà de Jumilla. El problema es la tornada en cotxe, perquè 1 hora de carretera a les 2 o 3 del matí i cansats, es fa molt pesat i no solem anar molt sovint.

Uns anys enrrere anàvem a la Canalossa (entre el Fondó de les Neus i el Fondó dels Frares), però ja no potser, perquè està tot ple de casetes en llumenetes dels guiris.  >:(

Però si pot haver una altra alternativa a les formoses  :D
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #4 el: 22 de Gen de 08, 12:00:32 pm »
Les Fermoses és una foia d'uns 1000 metres d'alçada, rodejada per serretes de 1200m., situada entre Castalla, Petrer i Saix . El problema és l'accés per que sols hi ha camins de serrra per pujar i ni siquiera sé si n'hi ha algun per la banda de Petrer-Saix.
A voltes  hem anat quan un amic meu es va comprar un meade LX200 de 10 polsades (hi havia que pujar amb la furgoneta) pero ens hem quedat allí tota la nit, baixar per eixos camins de nit és un suicidi.

La llàstima és que el va vendre per que se'n va anar a treballar a anglaterra una temporada i es va acabar el buscar messiers per ahí dalt. Ara m'arrepentixc de no haverlil comprat, encara que era un trasto massa gran.
« Darrera modificació: 22 de Gen de 08, 12:39:28 pm per Vaqueret »

Desconnectat Sergifred

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #5 el: 22 de Gen de 08, 18:54:00 pm »
Bones fotos!!! Que bé es veuen els cráters lunars.

Per cert, la nikon eixa es teua??  ;D ;D
Xàtiva, València.

Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #6 el: 22 de Gen de 08, 22:01:12 pm »

Per cert, la nikon eixa es teua??  ;D ;D

Cap fotografia s'ha tret amb càmera fotogràfica. El que havem fet es llevar l'ocular del telescopi i posar en el seu lloc una webcam (ToUcam Pro2) connectada a un portàtil per USB. Aleshores el que fem es veure la imatge per la pantalla de l'ordinador. D'esta forma podem traure videos de La Lluna (en este cas) o de qualssevol altre objecte brillant. Cal tindre en compte una cosa i es que treballant a estos augments els objectes desapereixen ràpidament del camp de visió (per efectes de la rotació de la Terra, és clar). Doncs eixe vídeo (.avi) amb una duració entre 10 - 50 segons i tots els fotogrames que el  componen segon l'objecte captat, és processat (amb un programa que s'anomena Registax) que solapa tots eixos fotogrames en una única fotografia amb extensió .jpg, .bmp, .png, ....

Per a poder utilitzar la càmera fotogràfica (tenim una Canon EOS400) ens faria falta a part del telescopi un bon seguiment (per contrarrestar el moviment de rotació de la Terra). El problema és que la persona que te el seguiment i el telescopi quasi sempre està fora per motius laborals i ens hem de conformar (de moment) amb la webcam.
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)

Desconnectat Sergifred

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #7 el: 22 de Gen de 08, 22:26:24 pm »

TELESCOPI: Skywatcher
D200
F1000
Webcam
Fotos processades amb el Registax


Ah vale doncs estava jo enganyat, creia que lo que he subratllat dalt, perteneixia al model de Nikon d200.

Xàtiva, València.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Fotos de La Lluna (19/01/2008)
« Respondre #8 el: 23 de Gen de 08, 16:06:40 pm »

TELESCOPI: Skywatcher
D200
F1000
Webcam
Fotos processades amb el Registax


Ah vale doncs estava jo enganyat, creia que lo que he subratllat dalt, perteneixia al model de Nikon d200.

La D sol ser el diàmetre del objetiu, en este cas 200 mm. I la F sol ser la distància focal, en este cas d'un metre. Vamos, un bon trasto.