Autor Tema: Bolets. Tardor 2012.  (Llegit 10851 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
  • Missatges: 476
Re:Bolets. Tardor 2012.
« Respondre #15 el: 29 de Oct de 12, 17:18:52 pm »
Quina enveja me dones! Ja ens diràs com t´ha anat. Que tingues molta sort i a disfrutar!
Castelló. Plana Alta

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #16 el: 02 de Nov de 12, 22:24:26 pm »
Huí he fet una eixida amb uns amics. Hem anat a dos zones, primer a una serra litoral, on hem pogut comprobar que la cosa encara està prou parada, i després a una zona situada a uns 800 m. d´altitud. En la segona zona sí que hem pogut collir algo, no molta cosa, però sí variadet. A més, els bolets estaven saníssims quasi tots, cosa que no m´esperave ja que ara hi ha lluna plena i els bolets se cuquen més ràpid. Hem agafat rovellons, cames de perdiu, fredolics, pets de llop, i lo que per ací anomenem pebrassos (Russula delica).
Finalment hem rematat el matí amb un bon dinar i uns "cremaets". Una eixida perfecta, vaja!

Castelló. Plana Alta

Desconnectat Timonet gelat

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
« Respondre #17 el: 03 de Nov de 12, 11:10:21 am »
Bona eixida! Demà possiblement jo faja una eixida per la Serra Grossa, al N del terme d'Ontinyent. Ja vos contaré.
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #18 el: 03 de Nov de 12, 20:03:11 pm »
Deixe algunes imatges de les collites, curiosament dissabte pasat vam anar a un puesto que vam fer bona collita, i esta setmana soles 4.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #19 el: 03 de Nov de 12, 20:09:28 pm »
Al mateix puesto fa 2 dies...

Esperem que les temperatures baixes de setmana pasada no paren la temporada de bolets.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #20 el: 04 de Nov de 12, 16:54:48 pm »
Huí he fet una eixida amb uns amics. Hem anat a dos zones, primer a una serra litoral, on hem pogut comprobar que la cosa encara està prou parada, i després a una zona situada a uns 800 m. d´altitud. En la segona zona sí que hem pogut collir algo, no molta cosa, però sí variadet. A més, els bolets estaven saníssims quasi tots, cosa que no m´esperave ja que ara hi ha lluna plena i els bolets se cuquen més ràpid. Hem agafat rovellons, cames de perdiu, fredolics, pets de llop, i lo que per ací anomenem pebrassos (Russula delica).
Finalment hem rematat el matí amb un bon dinar i uns "cremaets". Una eixida perfecta, vaja!

Eixos blancs son pebrassos -que dieu ahí- ? Els he vist moltes voltes i no els he fet gens de cas. Ací els diem 'puagres'.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #21 el: 04 de Nov de 12, 20:13:37 pm »
Sí Vaqueret, també se diuen puagres. Amb els noms del bolets passa com amb el nom de les plantes, a vegades se´ls anomena de manera molt diferent, d´una comarca a una altra, o fins i tot d´un poble al poble del costat.
Les puagres o pebrassos (segons diem per ací) són de la família de les Rusules. Jo no n´he collit mai, però un amic que venie amb nosaltres, sí que te costum de collir-ne. Les Rusules no hi ha cap de tòxica, lo que sí que hi ha moltes que piquen tant que no se poden menjar. O siga que la seua comestibilitat està en la seua major o menor picantor, ens pot deixar la boca coenta però no ens intoxicaran, ara! cal estar segurs de que lo que collim son efectivament Rusules.
Castelló. Plana Alta

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #22 el: 05 de Nov de 12, 00:39:51 am »
Sense voler volent, el meu sogre n'ha fet una bona... tot rovelló.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #23 el: 06 de Nov de 12, 00:05:12 am »
Ostres! quina cistella més guapa. Està fins a dalt. Felicitats al teu sogre.
Castelló. Plana Alta

• Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
« Respondre #24 el: 06 de Nov de 12, 00:57:24 am »

La llàstima és que molts estan un poc fotuts per dins. Van cucant-se pel tronc i va pujant. Normalment talles el tronquet i no cal més, però a vegades.... dic jo que serà de la pluja dels últims dies?  :-\

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #25 el: 07 de Nov de 12, 00:48:23 am »

La llàstima és que molts estan un poc fotuts per dins. Van cucant-se pel tronc i va pujant. Normalment talles el tronquet i no cal més, però a vegades.... dic jo que serà de la pluja dels últims dies?  :-\

És possible. Una de les raons també potser la lluna. Estos dies arrere hi havie lluna plena, i quan hi ha lluna plena els cucs "treballen" de dia i de nit. Si a més li afegim molta humitat en el bosc i temperatures suaus, doncs no és estrany que se cuquen ràpid.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #26 el: 07 de Nov de 12, 08:25:20 am »
Che tú, quines cistelles més guapes i ben carregades.

En quant al meu periple per terres de Catella i Aragó, no va ser gens bona en quant a bolets ( mitja dotzena si cal de Esclatassangs, uns bolets de pi de tamany considerable i poc més). Ara bé, vaig disfrutar a tope de la natura, la fauna i com no, de la fotografia (completament a soles amb exemplars de cérvol, muflons, porcs senglars...etc) en definitiva un disfrute total.

Tornant als esclatassangs, per totes les nostres terres les collites están sent prou generoses. totes les serralades als voltants d´Ibi, Onil, Banyeres i Biar están ben preparades. Per contra, la quantitat de gent que es desplaça per a buscar es acollonant... ::)
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
« Respondre #27 el: 08 de Nov de 12, 19:46:18 pm »
Esperan les teues fotos Toni, avui he pogut eixir del treball a les 16:00 i he aprofitat una mica de temps per  a aprendre. He vist un xampinyo de serra, conegut com a morena segons diuen per ahi. Tambe he fet unes quantes de panical, i he vist altres que vos deixe en la foto per si algu la coneix, perque estic buscanla en el programeta de vaqueret i en el llibre de caixa ontinyent i no se quina es.

Desconnectat gregal

• Pluja
  • *
« Respondre #28 el: 10 de Nov de 12, 00:30:36 am »
No conec eixos bolets  :-\. Espere que algú altre te pugue ajudar.
Enhorabona per les gírgoles de panical. Jo no n´he collit mai, és un bolet que tinc pendent.
Vinga, que vaja bé.
Castelló. Plana Alta

Desconnectat soriano

• Pluja
  • *
  • Missatges: 374
« Respondre #29 el: 11 de Nov de 12, 18:50:11 pm »
Aquest matí la jornada pebraserà a començat amb pluja fineta, però conforme ha anat obrint-se el dia anava parant i ens ha permès fer uns quants quilets.

Vos deixe algunes fotos.

Feia temps que no disfrutava com hui.
 :) :)

Ontinyent - M.Valls, València. 375 msm