Autor Tema: Resum meteorològic de desembre del 2018  (Llegit 450 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Resum meteorològic de desembre del 2018
« el: 07 de Gen de 19, 10:56:58 am »
Bon dia, companys:

A desembre i al lloc del planeta en què ens trobem, el sol arribava al seu punt més baix de l’horitzó i la durada del dia assolia el seu mínim anual. I també ens va portar el fred, un fred bastant més fluix del que teníem dècades enllà. Aquest desembre el natural refredament ambiental que porta l’estació hivernal no va aconseguir arribar al valor de temperatura esperat (com a patró agafe la mitjana de les darreres 3 dècades del segle XX al observatori oficial més proper al meu, aplicant la correcció escaient per la diferència d’altura) i he de qualificar-lo com a –relativament-- càlid (més d’1º C per damunt del normal). Quant a pluges, aquest darrer mes del 2018 la meteorologia ens ha portat sequera, cosa que --encara que siga per una vegada-- hem agraït després de les extraordinàries precipitacions de la darrera tardor, que havien deixat camps i muntanyes ben mullats.

Passant a resumir les dades meteorològiques concretes d’aquest desembre, tal com han quedat registrades al meu observatori d’aficionat, situat a la banda més alta del terme de Bétera (Camp de Túria), a un racó de la partida de les Malladetes, anomenat la Conarda, tenim el següent:

- Temperatura mitjana = 12,1º C, 1,4º C per damunt de la sèrie normal (1971-2000 a l’aeroport de Manises corregida per la diferència d’altura) per a un mes de desembre.

- Pluja recollida = 8,8 mm, un 82 % inferior a la que marca la mitjana de la sèrie normal per a desembre. Malgrat la sequera amb que hem acomiadat l’any, les generoses pluges de la darrera tardor climàtica han permès aconseguir un balanç pluviomètric anual positiu del 38 %, i, pel que fa a l’any hidrològic 2018-2019, que comença a comptar des de setembre, la situació segueix sent prou bona, amb un superàvit del 93 %.

- Vent: Intensitat mitjana = 2,7 km/ h, 0,6 km/ h inferior a la mitjana de 11 anys de dades recollides al meu observatori en desembre, que és el segon mes menys ventós de l’any, darrere d’octubre. Direcció dominant de l’Oest (WSW), la més habitual al meu observatori en desembre (WSW = 60 %, W = 20 %, ESE = 10 %, NE = 10 %).

A més a més, tot seguit vos adjunte, per una banda, un quadre resum dels valors mitjans, extrems o acumulats de temperatura, pluja i vent, i, per altra, les gràfiques de l’evolució temporal d’algunes de les variables meteorològiques més comunes de l’últim mes de l’any 2018 tal com han quedat registrades al meu observatori.

I si voleu ampliar l’anterior informació, ho podeu fer a l’apunt que he penjat al meu blog: http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=272984.

“Qui desembre salva, la seua vida allarga”. Per molts anys!