Autor Tema: Passar dades meteo a una BD  (Llegit 5217 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Passar dades meteo a una BD
« el: 21 de Feb de 08, 00:25:59 am »
Porte ja 5 anys gravant dades de 2 observatoris a una fulla Excel. M'agradaria fer alguna cosa "més automàtica" que una la fulla de càlcul.

Per això havia pensat en fer una base de dades, de manera que les dades queden allotjades a internet i que es puga accedir ràpidament seleccionant una data concreta, i que el resultat oferit siga la dada demanada de la variable escollida.

Jo he d'admetre que estic verd en aquest tema, i no sé com començar. Algú sap com fer aquestes coses?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #1 el: 21 de Feb de 08, 02:21:59 am »
Porte ja 5 anys gravant dades de 2 observatoris a una fulla Excel. M'agradaria fer alguna cosa "més automàtica" que una la fulla de càlcul.

Per això havia pensat en fer una base de dades, de manera que les dades queden allotjades a internet i que es puga accedir ràpidament seleccionant una data concreta, i que el resultat oferit siga la dada demanada de la variable escollida.

Jo he d'admetre que estic verd en aquest tema, i no sé com començar. Algú sap com fer aquestes coses?

Jo no!


PD: ¿MySQL? ¿Quines dades exàctament? ¿dades diaries, dades cincminutaries?
si ho vols exclusivament per a casa, amb el MSAccess t'ho pots fer molt facilment, pero si vols que les dades estiguen disponibles continuament en internet, que siguen publicables, etc.. no tens més remei que crearte una base en un servidor (en el que tens el forus, per eixemple) y obé fer-te amb un programa generalista de gestió de dades (El Navicat va molt bé) amb lo qual tendràs que ensenyarte llenguatge SQL o ferte un programa que gestiones les dades (te'n puc fer un, pero no em dones presses que estic descançant fins al dilluns que ja m'ha eixit prou faena per cuatre o cinc mesos, i tendré que ferte'l  a les caps de setmana)



Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #2 el: 21 de Feb de 08, 02:36:46 am »
El tema era eixe, de publicar dades diàries extremes de temperatura i precipitació bàsicament. Serien 3 per dia. Jo de moment, he creat una nova base de dades, però no sé com van bé aquestes coses... i li he dit de crear una taula que es diga max04, amb 365 camps, una per dia.... però i ara? Com vaig omplint? què vol dir cada cosa?

[adjunt esborrat per l'administrador]
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #3 el: 21 de Feb de 08, 12:57:25 pm »
Mal, vas mal.....

No pots fer una taula amb tants camps: no es gens pràctic.

Enviam per correu o per privat lo seguent:

IP del servidor
Nom de la base de dades
contrasenya del usuari 'root' o crea un altre usuari per a eixa base de dades amb drets de modificació d'estructura.

De paso ho deixem preparat per a que valga també per a l'altre projecte ( que siga multi-estació i que valga per al foro)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #4 el: 21 de Feb de 08, 22:44:25 pm »
He començat a fer-te un programeta per gestionar les dadaes. Espere tenir-lo per al cap de setmana.

Si pegues una ullada, vorás que les taules ja están fetes.

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #5 el: 22 de Feb de 08, 13:28:00 pm »
 :-*
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #6 el: 22 de Feb de 08, 17:01:01 pm »

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #7 el: 22 de Feb de 08, 17:05:29 pm »
Ara, lo millor que pots fer es fer una pàgina web -que això si que t'agrada a tú- per la entrada de dades, altra per a llistats, gràfics, etc... (simplement deixes una marqueta on vagen els caps del formulari) i me la passes.
Faig l'enllaç a la base de dades, algún sistema de búsqueda (com el calendariet del programeta) i a rutllar s'ha dit....

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #8 el: 22 de Feb de 08, 17:39:08 pm »
Xato, això és una passà !! Estàs fet un artista !!

T'ha quedat molt xulo i prou modernet... i a més a més ja veig que pot fer-se servir a moltes estacions...

 :D :D
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #9 el: 22 de Feb de 08, 17:42:13 pm »
Ara, lo millor que pots fer es fer una pàgina web -que això si que t'agrada a tú- per la entrada de dades, altra per a llistats, gràfics, etc... (simplement deixes una marqueta on vagen els caps del formulari) i me la passes.
Faig l'enllaç a la base de dades, algún sistema de búsqueda (com el calendariet del programeta) i a rutllar s'ha dit....

A vore, un moment que m'aclare. Amb el programeta cada observador pot introduïr les dades del seu observatori, desprès, una vegada l'hages connectat amb la BD, es podran pujar aquestes dades introduïdes, i finalment, des d'una web a internet, que es puguen consultar, com vaig dir al inici d'aquest tòpic, no?
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #10 el: 22 de Feb de 08, 18:24:44 pm »
Xato, això és una passà !! Estàs fet un artista !!

T'ha quedat molt xulo i prou modernet... i a més a més ja veig que pot fer-se servir a moltes estacions...

 :D :D

Home, modernet....  Això està fet a presses i carreres en un rato. Simplement és per a que mires si les dades son els que vols, o si en vols més (presió màx diaria, Hores de sol,....)
Com que les dades estàn sempre en el teu servidor web, li costa un poquet accedir a elles. Pero a l'hora de traure estadístiques, gràfiques & demés, serà al revés : tardarà més poc que si tingueres les dades en una 'excel' que dius tu.

Pero la ventaja més gran que li veig es que el tinguem tots (Podries posar algún enllaç per a que la gent se'l descarregue) i puguem compartir dades.

Desconnectat Vaqueret

  • Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #11 el: 22 de Feb de 08, 18:30:32 pm »
Ara, lo millor que pots fer es fer una pàgina web -que això si que t'agrada a tú- per la entrada de dades, altra per a llistats, gràfics, etc... (simplement deixes una marqueta on vagen els caps del formulari) i me la passes.
Faig l'enllaç a la base de dades, algún sistema de búsqueda (com el calendariet del programeta) i a rutllar s'ha dit....

A vore, un moment que m'aclare. Amb el programeta cada observador pot introduïr les dades del seu observatori, desprès, una vegada l'hages connectat amb la BD, es podran pujar aquestes dades introduïdes, i finalment, des d'una web a internet, que es puguen consultar, com vaig dir al inici d'aquest tòpic, no?

Es indiferent, tant es podria gastar eixe programeta com fer-ho des d'una pàgina de la web. Jo he fet el programeta bàsicament per dos coses:
  soc programador, no dissenyador de webs, y em ve millor fer un programeta
  i no tinc accés a la teva web, per tant dificilment podría haver-ho fet aixina.

Pero que tingues clar que es pot fer de les dos maneres, y les dos poden conviure al mateig temps.

Jo lo que faria és una pàgina per ficar dades bàsica, amb algún llistaet. Pero seguir amb el programa, per que ahí es poden fer tot tipus de consultes....


Desconnectat Timonet gelat

  • Soci Fundador d'AVAMET
  • Administrador
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 7.093
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #12 el: 22 de Feb de 08, 18:51:29 pm »
Ara em fique amb el llistat i demés..

Pel que fa al programeta, algunes observacions:

-És Tempesta, no Tormenta...  ;D
-H. Gelada... qué és? L'hora?
-Tend... és refereix a la tendència baromètrica? Com ho podriem ficar? Val la pena?
-Neu = Si/No... en lloc de num... no? O són cm?
-A la màxima de pluja es supossa que és la intenssitat, no? Podriem indicar-ho amb mm/hr.
-L'estat del cel podria fer-se més simple (per a més detalls, a notes) amb els Octals per a l'estat del cel.

 :-*
Entre Ontinyent (340 msnm) i Madrid (650 msnm)

Desconnectat Frank242

  • Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 379
  • Des de Xirivella i en estat de Trance
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #13 el: 22 de Feb de 08, 21:09:11 pm »
El programeta funciona baix Linux :up!:

Un dubte, no sé si serà per Linux o que, pero quan vullc afegir una estació, fins que no tanque el programa i torne a obrir-lo no apareix, i tinc la meua estació duplicada  :oops: Vaqueret, podries ficar un botonet per borrar estacions?  ;D

Un altre dubte, a on guarda les dades? en un archiu? en quin format? Collons pareix un interrogatori de las SS.  :t:



Desconnectat meteoloco

  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.912
  • Zen
Re: Passar dades meteo a una BD
« Respondre #14 el: 23 de Feb de 08, 00:08:54 am »
Ostres, quina canya  :o :o

 :up!: :up!:
Estació meteorològica de Novelda-Cucuch. 300 msnm



No parles si allò que vas a dir, no és més bonic que el silenci. (proverb xinés)