Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 95889 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat viktor89

• Reixiu
  • *
  • Missatges: 60
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #360 el: 12 de Feb de 10, 22:42:10 pm »
Si la preci la tindrem segur... altra cosa es la cota de neu...
Per Alfafara es molt probable que la cosa estiga perillosa, però si és pel matí no molt ja que no marquen gaire precipiació. Benvingut a aquesta gran familia !!  ;)
Per cert algú hem pot explicar com afegir fotos als missatges estos ??? ??? Gràcies!!
« Darrera modificació: 12 de Feb de 10, 22:49:39 pm per viktor89 »
Ontinyent, València.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #361 el: 16 de Feb de 10, 00:57:07 am »
Per cert algú hem pot explicar com afegir fotos als missatges estos ??? ??? Gràcies!!

Normalment lo que es sol fer és carregar la imatge en algún servidor, com ara http://www.imageshack.us/, i després colocar el 'link' que s'ens proporciona de la forma [ img]http://servidor/imatge.jpg[/img ]

I parlant de previsions... ningú s'ha adonat de la situació tan curiosa que estem tenint? Quan temps farà que no tenim una circulació general tan baixa? El dijous s'ens cola una borrasca per l'estret de 988 hPa!!!! Jo, al menys, no recorde una situació com la de este any al menys des del 69 o 70.

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #362 el: 16 de Feb de 10, 09:07:54 am »
Una vegada vaig llegir que això era degut al fenomen "la niña", que així a groso mode es una especie de corrent que es dona en centre America i que, entre moltes altres coses, fa que Europa Occidental les pertorbacions Atlantiques circulen mes al Sud de lo habitual.

Be, se que no es el joc per parlar me Meterología en general pero m´en he recordat.
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #363 el: 16 de Feb de 10, 13:18:43 pm »
Una vegada vaig llegir que això era degut al fenomen "la niña", que així a groso mode es una especie de corrent que es dona en centre America i que, entre moltes altres coses, fa que Europa Occidental les pertorbacions Atlantiques circulen mes al Sud de lo habitual.

Be, se que no es el joc per parlar me Meterología en general pero m´en he recordat.

El Niño-La Niña (ENSO) te una certa influència, pero gens clara. L'únic clar que se sap és que la fase neutra o de Niña molt suau fa que s'ondule un poc mes que la mitjana el jet damunt nostre. O siga: que és mes fàcil (estadísticament) que hi hagen COL's (DANES que diuen a meteoret) quan n'hi ha Niña dèbil.

El cas actual és diferent. Sembla que per fí, després de 40 anys, estem passant a la fase descendent del AMO (Oscil·lació Multidecadal del Atlantic)
Fixeu-se que dic descendent i no negativa. Sembla que la rel·lació está mes en la caiguda del index que en que éste siga o no negatiu.

Salutacions vàries i efusives
« Darrera modificació: 16 de Feb de 10, 13:23:21 pm per Vaqueret »

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #364 el: 16 de Feb de 10, 13:36:26 pm »

El cas actual és diferent. Sembla que per fí, després de 40 anys, estem passant a la fase descendent del AMO

I saps si aquesta situació tan plovedora per a nosaltres durarà mes o menys en el temps?. Ho dic perquè com dius que hi han referents de situacions anteriors el mateix es te una idea estimada de la duració.
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #365 el: 16 de Feb de 10, 13:48:16 pm »

El cas actual és diferent. Sembla que per fí, després de 40 anys, estem passant a la fase descendent del AMO

I saps si aquesta situació tan plovedora per a nosaltres durarà mes o menys en el temps?. Ho dic perquè com dius que hi han referents de situacions anteriors el mateix es te una idea estimada de la duració.

La veritat és que no està sent gens plovedora, per a lo que deuria ser. En els anys que he nomenat que es van donar situacions semblants amb borrasques atlàntiques entrant per l'estret, es tirava dos setmanes plovent, amb acumulats de mes de 150 mm (parle de la vessant sud de les muntanyes d'alacant), res de les 4 gotes que està fent. Aixina que hi ha algo que ha canviat. alguns diuen que canvi climàtic, jo dic que reducció del nivell freàtic (que per cert, l'unic lloc on augmenta el nivell d'igues subterrànies també és on han augmentat les pluges estos últims anys: la Vall, obra i gràcia del pantà)

Per atre costat, fixat que he dit 'fase descendent'. Què vol dir això exactament? Que allò que causa la caiguda de l'AMO també és qui causa que la cel·lula àrtica s'expandisca tant, les dos coses son consequència d'una tercera: segurament el sol.

Desconnectat METEOBIAR

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 584
  • biar 703-750 mts
« Respondre #366 el: 16 de Feb de 10, 14:14:44 pm »
totalment d´acord amb tu, les persones que som joves com jo i parlem amb els auelos del temps, concidixen en aixo, que abans plovia  molt al igual que hi havien sequies tremendes......i els anys eixos que comenta vaqueret van ser tremendament plujosos açi a biar i de nevades escandaloses,  açi la gent major sempre te teories:

1º la linea de lata tensio que creua desde beneixama per el cabeço, ells diuen que fa que no ploga.....
2ª la fabrica de vidre de caudet que desfa els tormentes que pujen desde villena, que segons ells abans eren de descarregar molta aigua i ara s´enfilen cap a beneixama i banyeres.....

be tot aço son teories de vesprades de xarreta, crec que lo que diu vaquero dels aquifers es molt interesant....

a biar als anys 70 i 80 hi havien mes de 15 manantials brollant aigua sense parar i 1 riuet, avui en queden 3 o 4 i la resta seques....

gracies per els lliçons magistrals
« Darrera modificació: 16 de Feb de 10, 14:21:32 pm per biarut »

Desconnectat Damimet

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 2.398
  • Desembre 2009- Font de Mariola
« Respondre #367 el: 16 de Feb de 10, 15:01:44 pm »
Vaqueret per lo que dius del Sol, vaig vore en un documental la influencia que tenia sobre la terra, les manxes solars, he trobat algo a meteored encara que m'agradaria mes informacio, tens alguna explicacio?
Crec que estem fora del topic, podries crear un nou topic sobre estes sugerencies i aixina aprenem tots, la veritat es que es un tema interessant.

No hay nada nuevo bajo el sol, pero cuántas cosas viejas hay que no conocemos.

Pas del Benissaidó,550m,Alcoi, Alacant.

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #368 el: 16 de Feb de 10, 16:17:47 pm »
Vaqueret per lo que dius del Sol, vaig vore en un documental la influencia que tenia sobre la terra, les manxes solars, he trobat algo a meteored encara que m'agradaria mes informacio, tens alguna explicacio?
Crec que estem fora del topic, podries crear un nou topic sobre estes sugerencies i aixina aprenem tots, la veritat es que es un tema interessant.

Hi ha per meteoret un tema on ho explicava:

El papel del sol en el cámbio climático

algo també vaig dir a  Los rayos cósmicos y el clima

Podieu pegar-li una mirada i obrir un tema si algú li interessa.
« Darrera modificació: 16 de Feb de 10, 16:23:59 pm per Vaqueret »

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
« Respondre #369 el: 16 de Feb de 10, 19:57:28 pm »
Plourà amb una miqueta més de ganes amb una possible ciclogènesi d'eixes??

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
« Respondre #370 el: 16 de Feb de 10, 20:21:59 pm »
Al menys plourà en Otos.

Lo que sí que és probable és que el divendres veja matacabres a Castalla.

Desconnectat Nevades

• Pluja
  • *
  • Missatges: 816
« Respondre #371 el: 16 de Feb de 10, 20:24:47 pm »
El que es improvable es que vejam matacabres per asi! Hi ha que esperar a l'altra! Que opineu?
Agullent, València.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #372 el: 16 de Feb de 10, 21:30:18 pm »
El que es improvable es que vejam matacabres per asi! Hi ha que esperar a l'altra! Que opineu?
Probable és perque tot es probable, pero el nivell de probabilitat és mooooooolt baix!  ;D ;D tant que no podem pensar en ixa probabilitat!!  :'(
Deuriem esperar, els de la vall, a la pròxima (si hi ha) entrada per a tornar a pensar en neu, descansem un poc entre nevada i nevada al menys  ;D ;D  :P
Montitxelvo, València.

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #373 el: 16 de Feb de 10, 22:55:54 pm »
50 litrets a otos asegurats, i açí crec que per l´estil també.  ;D
Xàtiva, València.

Desconnectat NEVÀ GROSSA

• Junta Directiva 2018
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.415
  • Magic Line----Top of mountain
    • Ibimet
« Respondre #374 el: 16 de Feb de 10, 23:24:50 pm »
A dir veritat, i sempre tenint en compte que aquest hivern ha sigut i está sent, d´allò més inusual (començant per les altes presions cap al Nord d´Europa, la constant invasió de fronts atlántics, i de tant en tant incursions per l´estret de Gibraltar) podem confirmar que ens trovem davant d´un hivern per a recordar.

Fins a quin punt pensar que tot te una repetició cíclica?.... en estos moments tinc seriosos dubtes per a creure amb aquesta teoria. (ja que desde fa uns anys la prolongació i eixida de parámetres marcats com a repetitius no guarden la coheréncia estimada).

Per cert i tirant de memória, recorde que cap a principis dels 90, varem tindre un Febrer amb un parell de setmanes molt plujoses, donant eixes quantitats de més de 150 litres. (si trove una miqueta de temps tiraré ma de l´arxiu del Wetterzentrale....per poder contrastar).

En quant als models, tot pareix indicar el que abans deia el Vaquer, i s´aprecia com en tot moment ens trobarem baix l´efecte de les baixes presions.

Salutacions varies i multitudinaries. ;)
« Darrera modificació: 16 de Feb de 10, 23:26:27 pm per NEVÀ GROSSA »
Ibi (Alacant) a 780msnm. Si la reina tastara el giraboix, de Madrid vendria a llepar el boix.