Autor Tema: Meteogrames i models, any 2010  (Llegit 95889 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.461
  • OTOS. La Vall d´Albaida
    • L´Oratge d´Otos
Re: Meteogrames i models, any 2010
« Respondre #375 el: 16 de Feb de 10, 23:40:17 pm »
50 litrets a otos asegurats, i açí crec que per l´estil també.  ;D
Ojala, pero crec que no seran tants. :P

De totes maneres, es impresionant la ciclogenesi que es formara al nord d´Africa i com puja i s´aprofundeix en el seu viatge cap al nord, quin cami agarres es el que fara que ploga mes o menys, i fins dema per la nit no ho sabrem.

http://avamet.es/estacions/otos/

Desconnectat Sergifred

• Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.364
  • Gota freda
« Respondre #376 el: 17 de Feb de 10, 12:03:50 pm »
50 litrets a otos asegurats, i açí crec que per l´estil també.  ;D
Ojala, pero crec que no seran tants. :P

De totes maneres, es impresionant la ciclogenesi que es formara al nord d´Africa i com puja i s´aprofundeix en el seu viatge cap al nord, quin cami agarres es el que fara que ploga mes o menys, i fins dema per la nit no ho sabrem.

¿En presions baixes plou més o no te res que vore? Si no son, 50, 40 litres segurs, dijous per la nit si al baixa se posa a manar NE pur, ja sabem lo que pasa.
Xàtiva, València.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #377 el: 17 de Feb de 10, 21:40:32 pm »

Bonica la situacio que es presenta apartir de dema per la vesprada i que sembla que els models van allargant, finalment tindrem ciclogenesi dema a estes hores enviant-nos vents de gregal, molt productius  a esta zona, despres tambe ens podria afectar la segona baixa que es quedara pel Golf de Cadis.

Pero sembla que ja despres tindrem una situacio ja de vents de ponent, amb temperatures ja molt suaus, tant de dia com de nit, i amb poques precis.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
« Respondre #378 el: 18 de Feb de 10, 07:15:05 am »
A mi m'apanya

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #379 el: 18 de Feb de 10, 11:20:28 am »
A mi m'apanya

I tant: segons eixe mapa la grossa de pluja cauria als d´Ibi i als de Alcoi. A Onil ens quedarien al marge de la "poalada"... ::)
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat Vaqueret

• Equip tècnic AVAMET
  • Mànega
  • *
  • Missatges: 4.113
  • El seny em perseguix... pero jo soc més ràpid.
« Respondre #380 el: 18 de Feb de 10, 12:17:15 pm »
Sí, es curiós que el 'GFS & asociados' s'emperre tant en posar tanta precipitació per ací baix. I des de unes quantes eixides arrere, a més. Curiosament, també, IFS & Asociados ens posen 4 gotes -bueno.. tampòc.. pero ni la mitat de precipitació- per al mateix periode.

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #381 el: 18 de Feb de 10, 15:04:41 pm »

Doncs el GFS en l´eixida de les 6 ens resta molta precipitació a tots, la primera borrasca ens portaria aigua esta poqueta nit sobre tot, però pronte la puja cap a les costes catalanes, deixant-nos al marge i en espera d´una nova reactivacio de les pluges dema de mati, "vamos" que s´ha carregat tot el que ahir marcaven que cauria durant la nit. :-\

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #382 el: 19 de Feb de 10, 20:50:02 pm »
Hola!! Com esteu?? Que s'en va el fred i la neu i desapreixquem  ;D ;D ;D
Per dir algo, i se que és un poc de barbarie: a 384 ( :-si :-si :-si :P) és veu com el GFS marca una posible nova pujada de la dorsal cap a Islàndia, aïllant una bossa càlida per ayà dalt! Perdoneu per posar un comentari a 384 hores, però... mira, pot ser siga una tendència   :P
Aau
Montitxelvo, València.

Desconnectat Colivenk

• Pluja
  • *
  • Missatges: 427
  • Onil. L´Alcoià. 695 metres. 450 mm/any.
    • Els asunts de Luson
« Respondre #383 el: 19 de Feb de 10, 21:47:24 pm »
Perdoneu per posar un comentari a 384 hores, però... mira, pot ser siga una tendència   :P

Bah, no passa res. Pitjor seria si l'hagueres posat 384 DIES vista... :P

El que si que pareix que tindrem assegurat aquesta pròxima setmana son fronts de ponent que deixaran quatre gotes a les comarques d l'interior.
La Foia de Castalla, la gran extensió entre muntayes. Terra de vent, fred i matacabres...

Desconnectat carboner

• Associat AVAMET
  • Mànega
  • *
    • L´Oratge d´Otos
« Respondre #384 el: 19 de Feb de 10, 22:21:13 pm »

Bueno, jo espere una ultima entrada freda este hivern, amb neu inclosa, pero es una intuicio meua, no em base en res, aixina que tampoc em feu massa cas.

Desconnectat Monti

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 761
    • MeteoMonti
« Respondre #385 el: 20 de Feb de 10, 00:54:30 am »

Bueno, jo espere una ultima entrada freda este hivern, amb neu inclosa, pero es una intuicio meua, no em base en res, aixina que tampoc em feu massa cas.
Carboner, jo tambe pense això, per supost sense basar-me en res cientifici  ;D però és que este hivern ens a mal acostumat al fred i a la neu!!
Jo m'enrrecorde un 11 d'Abril de pasqua de farà 5 o 6 anys, alsar-me i vore el benicadell ben blanc, tot és probable!
I pel que fa a l'oratge, eixes borrasques atlàntiques de ponent, estorbaran un poc mes durant els pròxims dies!
« Darrera modificació: 20 de Feb de 10, 13:31:41 pm per Monti »
Montitxelvo, València.

Desconnectat Alcoianet

• Pluja
  • *
  • Missatges: 352
« Respondre #386 el: 20 de Feb de 10, 16:14:29 pm »
Jo m'enrrecorde un 11 d'Abril de pasqua de farà 5 o 6 anys, alsar-me i vore el benicadell ben blanc, tot és probable!

La veritat és que van haver situacions semblants en eixes dates durant 2004,2005 i 2006. Veurem si es tornen a repetir.
Alcoi, Alacant. 560 msm

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #387 el: 20 de Feb de 10, 17:31:07 pm »

La veritat és que van haver situacions semblants en eixes dates durant 2004,2005 i 2006. Veurem si es tornen a repetir.

Les nevades mes genials, intenses i boniques les recorde jo per aci ( 600m) un novembre de 2001 i tres o cuatre voltes a principi d´abril, aixina que hasta el rabo todo es toro

Pero penseu que l´hivern metereologic finalitza en una semana, peruq març per aci ja es mes primavera que hivern :-\ 8)

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat L´herberet, MANU

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 746
« Respondre #388 el: 21 de Feb de 10, 17:53:13 pm »
Heu vist el desbarajuste a partir del 1 de març al meteograma de les 12, podria ser el principi de eixa entrada que tots intuieu i no savie perque. hi han varies linees per la -30 i alguna ja a 850 hpa per -5, amb posibilitat de pluja. Clar tot molr incert, pero igual algo se cuece....quant els gfs pega un desarreglo aixina es perue algo raro veu

Beneixama, 600m, Alacant.

Desconnectat sergisellop

• Administrador
  • Tempesta
  • *
  • Missatges: 1.397
    • dissenyss.com
« Respondre #389 el: 21 de Feb de 10, 18:40:55 pm »

Les nevades mes genials, intenses i boniques les recorde jo per aci ( 600m) un novembre de 2001 i tres o cuatre voltes a principi d´abril, aixina que hasta el rabo todo es toro

Pero penseu que l´hivern metereologic finalitza en una semana, peruq març per aci ja es mes primavera que hivern :-\ 8)
Novembre de 2001 - prop de la venteta dels Cuernos (entre Ibi i Alcoi)

Abril de 2004 - quasi al mateix lloc

I no podia faltar....