Autor Tema: Resum de febrer de 2016  (Llegit 911 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat felet

• Associat AVAMET
  • Mediterranean DANA
  • *
  • Missatges: 5.847
  • Soci fundador d'AVAMET
    • meteontinyent
Resum de febrer de 2016
« el: 02 de Mar de 16, 17:38:56 pm »
Observatori urbà Ontinyent - Llombo, Vall d'Albaida [meteontinyent]
(370 msm)

La primera meitat del mes van dominar les temperatures superiors a les esperades, encara que els valors extrems no han sigut extraordinaris. Els 11,6º de temperatura mitjana se situen un grau i mig per damunt de la mitjana de la sèrie, malgrat dos episodis de temperatures hivernals a meitat de mes i al final del mateix. La precipitació, de 10,0 mm, accentua la sequera que s'allarga ja 4 mesos. Cal destacar també la gran diferència entre la pressió màxima (1036,5 hPa) i la mínima (992,0 hPa). Per últim, ha sigut el segon mes més ventós de la sèrie (10 anys).

Les dades de febrer enregistrades a l'observatori d'Ontinyent - Llombo són:

Temperatura mitjana clàssica: 11,6ºC (+1,6º)
Temperatura mitjana deuminutària: 11,4ºC
Temperatura màxima mensual: 21,3ºC (dia 2)
Temperatura mitjana de les màximes: 16,3ºC
Temperatura mínima mensual: 0,3ºC (dia 17)
Temperatura mitjana de les mínimes: 7,0ºC

Dies amb màxima > 20ºC: 5
Dies amb màxima < 10ºC: 1
Dies amb mínima > 12ºC: 4  :o
Dies amb mínima < 3ºC: 4

Humitat relativa mitjana: 57,0%
Humitat relativa màxima mensual: 95% (dia 3)
Humitat relativa mínima mensual: 15% (dia 22)

Pressió atmosfèrica mitjana: 1014,3 hPa
Pressió atmosfèrica màxima mensual: 1036,5 hPa (dia 4)
Pressió atmosfèrica mínima mensual: 992,0 hPa (dia 27)

Velocitat mitjana del vent: 10,6 km/h
Ratxa màxima mensual: 79 km/h (dia 9)
Velocitat dominant: OSO

Màxima radiació solar: 1009 W/m2 (dia 28
Hores de sol: 203,6 h (+7%)

Precipitació mensual: 10,0 mm (-69%)  :o
Dies de precipitació apreciable: 7
Dies de precipitació inapreciable: 4
PRECIPITACIÓ ACUMULADA 2016: 11,0 mm (-88%)  :o
Precipitació acumulada any agrometeorològic: 130,2mm (-65%)  :o

Enllaç a l'informe NOAA estació del Llombo (AMPLIAT)

Enllaç a l'informe NOAA estació sta. Anna-nord

Enllaç a l'informe NOAA estació Fontanars - Torrevellisca

Desconnectat Ilde C. P.

• Associat AVAMET
  • Pluja
  • *
  • Missatges: 101
  • Gaudiu d'aquest dia!
Re:Resum de febrer de 2016
« Respondre #1 el: 03 de Mar de 16, 22:18:09 pm »
Hola!, amics:

Com a quasi tot arreu del nostre país, també a La Conarda de Bétera (Camp de Túria) hem tingut un Febrer més càlid i més sec del normal.
Hem tingut un parell d’episodis típics de l’estació freda, a mitjan de la 3ª setmana, on assolírem la mínima del que portem d’any, i a finals de la 4ª; però la tònica ha sigut massa càlida respecte del patró climàtic, com ha passat a la resta de l’Hivern; el qual ha sigut el més càlid dels 8 en què tinc dades fiables.
Hem de lamentar també l’escassesa de precipitacions, malgrat l’esperat episodi del darrer cap de setmana. Una manca d’aigua que s’està notant sobretot a muntanya i que ja arrosseguem vora quatre mesos seguits. La qual cosa fa que haguem tingut l’Hivern climàtic més sec de tots els registrats al meu observatori (19 anys!).

Heus ací un resum sumari de les dades subministrades per la meua estació automàtica “Davis VP2”:
- Temperatura mitjana = 12,8º C, 1,8º C per damunt de la mitjana oficial per a l’indret.
- Pluja = 6,6 mm, un 79 % inferior a la que marca la sèrie oficial.
- Vent: Intensitat mitjana = 4,3 km/ h; tan sols 0,7 km/ h inferior a la mitjana de 8 anys de dades recollides al meu observatori en Febrer. Direcció dominant de l’Oest (WSW, en concret, la més habitual, 63 % de les vegades, en un mes de Febrer al lloc on visc).

Aquesta informació la podeu ampliar en el quadre-resum i les gràfiques meteorològiques que adjunte tot seguit; així com a l’apunt que he penjat al meu blog:http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=270232.

El meu desig no pot ser altre que Març ens porte el bon temps, que no és altre que la pluja, com seria el més normal en el primer mes de la Primavera climàtica. Molta sort tindríem si fora com l’any passat (episodi extraordinari de DANA), però ja em conformaria amb una mica menys i més repartida. I, si no plou, que tinguem salut i que projectes mai no ens en falten.

Carpe diem!