Bon any nou!, companys:
L’equilibri de la temperatura, entre l’onada de fred de la primera setmana i l’onada de calor de la darrera, el vent fort i persistent de component Oest, tant a l’inici, com a la meitat i al final del període, rècord en 10 anys, i la sequera quasi estricta, resultant el mes més sec de l’any 2017, derivada de la situació de Ponent, dibuixen el perfil meteorològic d’aquest darrer Desembre a l’indret de la comarca del Camp de Túria on visc. Segons el nostre refranyer, això representa mals auguris per a l’any vinent (“Pel Desembre calor, porta mal pitjor” o “Si el Desembre plou, bon any nou”), que espere i desitge no es porten a terme.
Tot seguit us presente un resum de les dades meteorològiques més importants del proppassat Desembre, tal com han quedat registrades al meu observatori d’aficionat, situat a la banda més alta del terme de Bétera (Camp de Túria), a un racó de la partida de les Malladetes:
-
Temperatura mitjana = 11,5º C, tan sols 0,3º C per damunt de la sèrie normal (1971-2000 a l’aeroport de Manises corregida per la diferència d’altura) per a un mes de Desembre.
-
Pluja recollida = 0,4 mm, un 99 % inferior a la que marca la mitjana de la sèrie normal per a Desembre. Finalment, les pluges abundants de Gener i generoses de Març han sigut l’excepció i hem acabat l’any amb un dèficit d’un 20 % en el balanç pluviomètric anual; així mateix, com que ha plogut ben poc en els darrers mesos, mantenim el dèficit de l’any hidrològic 2017-2018 (balanç pluviomètric des de Setembre del 2017 fins al mes actual) en un 90 %.
-
Vent: Intensitat mitjana = 5,6 km/ h, 2,2 km/ h més alta que la mitjana de 10 anys de dades recollides al meu observatori en Desembre
i el valor més alt de la sèrie.
Direcció dominant de l’Oest, habitual al meu observatori en aquest mes (Nord Est= 11 %, Est = 11 %, Oest = 78 %).
A més, tot seguit vos adjunte un quadre resum dels valors mitjans, extrems o acumulats de temperatura, pluja i vent, i les gràfiques de l’evolució temporal d’algunes de les variables meteorològiques més comunes del darrer mes de l’any 2017.
I si voleu ampliar l’anterior informació, ho podeu fer a l’apunt que he penjat al meu blog:
http://blocs.mesvilaweb.cat/ildecp/?p=272196.
A passar-ho bé i fins l’altra!